Hejsa Folkens. Har haft skrevet herinde før. Jeg vil jo en gang gerne lave mit eget en gang. Jeg interessere mig for webudvikling og computerspil hehe Kunne egentlig godt tænke mig at starte op som internetudbyder. Men somsagt, først når jeg er færdig med min uddannelse. Kunne se, da Claus Riskjær startede Cybercity i 1995, kostede det 200000kr. Det er jo sikkert blevet dyrere, men det er også grunden til, jeg tager den uddannelse, som jeg gør. Jeg vil selv opbygge hele siden fra grunden osv, så jeg spare penge på det. Så jeg ikke skal hyre folk til det. Men hvis jeg så får det op at køre. Hvordan fungere sådan noget så? Jeg skal vel lave konkurrence dygtige tilbud, som de andre ikke har. Uden det gør ud over mig selv? Det er til private og almindelige kunder, som jeg vil sælge til. Men jeg ved faktisk ikke, hvordan det foregår. Er der bøger om det? Kan I sige noget om det? Det bedste er vel, at man bruger en del penge på PR og reklamer osv, og får gjort folk opmærksomme? Jeg vil jo gerne selv stå for alt det tekniske, og regner også med, at jeg derfor kan spare penge på det område, når jeg selv kan klare det. Så kunne det selvfølgelig være dejligt, at finde en partner, som også kunne hjælpe med at få det op at køre. Mit mål er vel at blive så populær blandt brugerne, at et andet firma køber mig ud. Men hvad kræver det? Håber I kan hjælpe |
En aftale om at leje dig ind på TDC's kabler, udstyr på en hulens masse telefoncentraler, en masse markedsføring og en meget skarp pris.
Kort sagt: En masse udgifter, sandsynligvis målt i tocifrede milliontal og et bragende underskud det første lange stykke tid indtil du når til breakeven og kan begynde at tjene penge, hvis ikke konkurrenterne er rendt fra dig til den tid.
Det lyder som et meget spændende projekt hvis du har midlerne og de rette kontakter til at gennemføre det.
Tiden er dog en helt anden end i 1995, dengang var internetkunderne et nyt marked, i dag gælder det om at snuppe kunderne fra de andre udbydere og ikke blot om at få nye kunder til at vælge at de skal på nettet.