Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angelbørs på Amino

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedsbørsen her på Amino er en god ting, hvis man har en virksomhed, som man gerne vil sælge. Men i virkeligheden er det jo kun den ene, og for en iværksætter, måske den lidt mere kedlige ende af en process, som starter med en god idé. Det forekommer mig, at der er behov for en Angelbørs på Amino.

Med en Angelbørs tænker jeg et sted, hvor folk med ressourcer (programmering, revision, juridisk, design, marketing, finanser, osv.) kan tilbyde disse ressourser til personer med en god idé, mod betaling i form af andel i oprettet virksomhed på baggrund af idéen, eventuelt suppleret med betaling, som selvfølgelig vil ligge under markedsprisen for disse ressourser (da man jo eller bare vil kunne købe sig til ressourserne i markedet uden at skulle afgive andele).

Idéen vil selvfølgelig kræve struktur. Amino vil skulle påtage sig ansvaret for at sikre Angels troværdighed så vidt er muligt, herunder indhente eksamensbeviser, referencer osv., der vil skulle indgås officielle kontrakter, hvor forventet indsats og payoff aftales, og brugerne skal kunne bedømme Angels så de på den måde hjælper andre med at holde sig langt væk fra klamphuggere.

Set fra dette synspunkt kan alle jo være Angels. Jeg er sikker på, at der er mange herinde som bare nyder at være i gang med start-up, og som gerne vil sættes i kontakt med de gode idéer og bidrage med deres kompetencer, mod selvfølgelig at få del en frugten af indsatsen.

Man siger, at det at starte virksomhed er fyld med risici. Ja, det er rigtigt hvis man må tage lån til betaling for ressourser. Men hvis man har pengene, er det jo ikke mere risikabelt end at købe mælk. Men desværre for mange iværksættere er der rigelig med gode idéer, og ingen penge til at købe ressourserne. Med en Angelbørs som den beskrevet her kan det være mange flere idéer bliver til virkelighed.

Schumpeter.

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt overrasket over, at ingen har kommentarer. Jeg kan forestille mig, at denne idé kan virke dårlig for mange her inde på Amino, for de bruger Amino til at sælge ressourcer til andre brugere, for gode solide danske kroner her og nu. Det er selvfølgelig helt på sin plads. Jeg håber dog ikke, at det er alle der er her af den grund.

Jeg er her personligt for at netværke med gode folk med solide kompetencer. Jeg ville i øvrigt selv bruge en Angelbørs. Jeg kan tilbyde udarbejdelse af budgetter, forekasts, og modellering af forretningsmodeller generelt, for den næste Skype, Twitter, Zyb osv. Hvor henvender jeg mig? Angelbørsen kunne jo være en konkret mulighed.

Schumpeter.

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet forbehold kunne være fra folk som besidder gode idéer. De bryder sig måske ikke om at give en større andel væk så tidligt i forløbet. Men det er vel bedre at have en lille del af en kæmpe kage, end en stor del af ingen kage.

Efter min mening, hvis man har mange gode idéer er det bare om at skabe 'traction' - altså komme i gang, få nogle sejre og bygge finansielle ressourser og netværksressouser op. Så er man bedre rustet til at forfølge de næste idéer, hvor man så ikke behøver at give så store andele væk.

Schumpeter.

 

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg syntes at idéen er rigtig god.

Jeg står fx. lige nu og skal bruge et mediebureau til et samarbejde, præcis som du beskriver det.

Jeg tror dog, det vil være svært at lave..

Casper.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Schumpeter,

Jeg kan sagtens se, hvor du vil hen med din ide. Dog tror jeg ikke helt på den i sin nuværende form.

For det første, synes jeg ikke at Amino skal blandes ind i det og så at sige "blåstemple" disse Angels, som er tilknyttet en Angelbørs. Eksamensbeviser og referencer er for mig ikke valide dokumenter i et samarbejde mellem 2 eller flere personer. Det vil snarere virke modsat på mig, da jeg ikke tror på den slags, men på kemi, professionalisme, ideer, holdninger og kampånd - og ikke mindst erfaring.

Det vil virke bedre, hvis man i stedet tilknyttes denne Angelbørs og skriver noget om sig selv, samt deltager i debatten, således at brugerne på Amino kan se og vurdere een på hvad man siger og hvem man er - fremfor at man blot står listet med referencer og eksamensbeviser.

Jeg ser dog mulighederne i det og tror også at Amino kunne bidrage med noget godt her.

Med venlig hilsen

Flemming

PS: De fleste svar kommer vist om aftenen - så der skal nok komme langt flere inputs senere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er meget god, men meget omkostningstung og ressource tung at bære for Amino.

Desuden tror jeg sådan et sted blot vil resulterer i at dem som har pengene, og ik spiller med åbne kort eller fairplay, blot vil stjæle ideer fra dem med ideen men ik pengene... Det er jo umuligt at styre og kontrollerer og lille mand kan intet gøre. Han har ik råd til at sætte ideen i værk, hvordan skulle han så have råd til at forsvarer den? 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Uden tvivl er der udfordringer (tekniske, juridiske, osv). Men værdien er tilgengæld også stor for mange mennesker. Amino kunne jo starte med at indbyde jurisker og programmøre herinde til at tilbyde deres kompetencer. Så kunne Martin jo vælge om han vil tildele andele i Amino, eller betale med penge. Det kunne jo sætte et godt eksempel på idéen.

Schumpeter

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej FashionFreakZ UK Ltd,

Du har ret. Men lad os sige man havde mange penge, men ikke havde meget andet (måske var man bare medlem af "The Lucky Sperm Club"). Så skulle man stadigvæk ud og skaffe ressoucer. I mod sig havde man, måske, et team af oprigtige mennesker, med solide kompetencer og idéen DNA, der kæmper for at få success. Man kan vel sige, at der er "safety in numbers". Det vil være bedst for pengemanden at skyde penge i det hold, frem for at et andet.

Schumpeter.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Schumpeter,

Jeg kan godt lide "ånden" i dit indlæg, men som Flemming er jeg lidt tvivlende i forhold til hvordan det praktisk skal håndteres, kontra hvad man kan forvente at få ud af det. 

Jeg det er en god ide fra investorens synsvinkel at have en overskuelig liste med standarder der skal skille de værste fra, men hvem skal stå for definitionen af dette, og hvordan sikrer du dig at disse standarder også virker på tværs af faglighed?

Jeg ved da at store projekter har en hel del ping-pong før man afgør om man er hinandens tid værd, og den ping pong ser jeg ikke rigtigt løst med dit oplæg. Man kan sikre sig bedst muligt med at kigge på refferencer, hjemmeside osv. men i den reelle før-kontraktfase /under-kontraktfase ser man jo hindanden an, og tester om det er bæredygtigt. 

-Karsten

 

 

 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er da fin nok, men findes det ikke næsten allerede i de forskellige forum ala "jeg mangler...." Jeg tilbyder" osv osv? 

Det ville selvfølgelig være fint hvis Amino ville chekke det hele efter i sømmene, men hvis den slags skal gøres ordenligt tager der jo lang tid, så det kommer nok ikke til at ske.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)