Jeg står i den heldige situation, at vi er 2 personer som netop har lavet vores I/S om til et APS. Vi er kun os 2 og har ingen andre ansatte.
Vi genererer et overskud på 50.000kr til hver mand om måneden, og der er stadig rigeligt til overs til at virksomheden kan vokse.
Nu er mit spørgsmål så, hvordan får vi mest muligt ud af disse penge privat?
Revisoren nævnte at han nok ville ligge fast på omkring 30.000 i løn og undgå at betale topskat, men vi er naturligvis også interesseret i, at få flest mulige penge på lommen privat.
Hvad havde i andre gjort i den situation? For at få mest muligt ud af det.
Ser frem til nogle gode svar som altid! :)
Mvh. Sebastian Petersen
Stifter og medejer af Trendhim ApS & Lucléon ApS. - Læderarmbånd
Men vi er to fyre på 21, og en rigtig stor pensionsopsparing står ikke øverst på ønskelisten lige PT. :) Selvfølgelig en lidt relevant oplysning som jeg glemte at få med.
Derudover er 20.000 om måneden vel lige rigeligt at betale om måneden i pension :)
Fordelen ved en stor pensions indbetaling når du kun er 21 år den er til at få øje på, da du ved høj indbetaling så tidligt i dit liv vil kunne opnå en massiv pension når den tid kommer - så du har alle fordel på dette tidspunkt.
I må lige forklare lidt nærmere hvad i mener med udbytte? :)
Ang. at holde lidt på pengene, så jo det er da også en mulighed, men det er der også lagt penge til side til, samtidig med at omsætningen stiger. Spørgsmålet var mere rettet efter, hvad mulighederne er hvis vi gerne vil have noget ud af pengene privat.