Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps, hvordan får man mest ud af overskuddet?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja undskyld, der kom jeg til at skrive forkert - jeg mente Ratepension.

At indbetale på en ratepension i forhold til at beholde pengene i selskabet er jo, at pengene derved er private og ikke står i selskabet. Det kan være en fordel.

Ellers vil jeg råde jer til at sprede jeres evt. investeringer. Lidt til pension, lidt fest og farver, lidt bliver i virksomheden, lidt til uddannelse/kurser, lidt til udvikling af virksomheden.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:30

Tæv = brok og uforstålige indlæg Huh?

Det er bare den måde at tænke jeg slet ikke kan forlige mig med.

Tja vi HAR en meget høj velfærd - jeg vil meget nødigt bo i eks. Sudan eller Kina for den sags skyld, eller Chile - Vi har det godt og vi vil jo alle gerne der bliver taget hånd om vores svage grupper - Dog kniper det lidt med dem der skal finde kronerne til dette Super Angry.

Personligt vil jeg godt betale 5 - 10 % mere i skat hvis de syge, gamle og svage så kunne blive behandlet anstændigt.

Venligst

René Buch

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 15:39

Hr. Buch jeg er glad for der kom sådan et indlæg, det er ment som en vis provokation og jeg antyder her heller ikke den livsstil som jeg selv fører.

Men når det så er sagt så gør det jo ikke nået at nyde det hvis det går godt i firmaet, næste gang du ser en stor dyr bil hvordan tror du så den er blevet finanseret.... det er viksomhedsejeren/direktøren der har købt den som firmabil hvor han/hun betaler privatbenyttelsesafgift fuldstændig efter reglerne men alligevel langt fra fuld pris og det synes jeg er fint.

Når den selvstændige advokat går ned til den lokale herreekvipering og bestiller en ny habit, ja så ryger bilaget over til bogholderen.

Den måde jeg stillede det op på i den første indlæg kan det godt virke som rovdrift men det var også meningen, så kan vi også få din type holdninger på banen.

Emnet berør jo virklig mange incl. mig selv, for hvad gør man når regnskabsåret er ved at være slut og balancen viser et overskud på 500.000 eller 1 mio. eller mere, siger man så bare at det er fint eller overvejer men om det er nu man skal købe nyt værktøj, skifte bil eller indbetale til pension.

Betaler du hele skatten med et smil eller investere du i fremtiden.

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:00

Jeg ønsker at alle får sucess med deres forretninger uanset hvad denne går ud på, jeg har ingen jalousi over du kan tjene penge på din forretning, og håber du har denne positive omsætning i mange år frem.

Om der køres i den ene eller anden bil, kommer ikke mig ved.

Der hvor min film knækker er alle de krumspring der laves for at slippe for skat, jeg betaler min skat med et smil og det er nok grunden til jeg ikke er rig Confused

Venligst

René Buch

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:46

Jeg forstår såmænd godt Renés holdning. Omvendt må man også slå fast at det er de selvstændige (dem der tjener penge ihvertfald) og direktørerne der sikrer at de fattige og syge kan få en anstændig tilværelse. Personligt mener jeg det er sigende i sig selv at mange betaler mere end 50% af deres indkomst i skat (det er lidt umyndiggørelse ikke ?) men  det er fordi vores system er skruet sammen som det er.  Prøv bare at overvej hvor mange danskere på bistandshjælp og dagpenge der har sort arbejde ved siden af Big Smile Hvis man fik gjort noget ved det kom der andre boller på suppen. 

Jens Stæhr: Det kan godt være at bilaget ryger ti bogholderen når advokaten bestiller en ny habit men den ryger på vedkommendes mellemregningskonto som en privat hævning. Advokater kender nemlig godt grænserne og forstår at holde egen sti ren.

Hvad bilen angår så betaler den person der får stillet en dyr firmabil til rådighed også skat derefter, og mere til hvis vedkommende ikke kører meget privat (hvilket faktisk gælder rigtig mange direktører/selvstændige).

Alternativet til ratepensionen er jo at man selv investerer pengene. Evt. via et overliggende holdingselskab. Den ideelle løsning er for mig at se en kombination af de to ting. Problemet er jo hvis der pludselig opstår et ønske om at starte en ny aktivitet/investering. Så duer det jo ikke at man har låst alle reserverne i en ratepensionsordning.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 13:42

Amen det er jo super det her, tak for det!

Ang. udbytte, nu blev mit spørgsmål lidt væk i mængden :)

Er der noget loft på hvor meget man bare sådan kan give i udbytte? Eller hvor mange gange om året? Eller andre små hager som man skal være opmærksomme på?

Stifter og medejer af Trendhim ApS & Lucléon ApS. - Læderarmbånd

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:02

Der er som sådan ingen begrænsninger på hvor meget der kan udloddes i udbytte, bortset fra at der kun kan udloddes af selskabets reserver (overførte overskud og overkurs). I kan lave acontoudlodninger men formelt set ikke i første regnskabsår og det kræver at jeres vedtægter giver mulighed for det, men det er smartest at gøre det en gang årligt for at undgå meradministration .     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)