70 % af alle købsbeslutninger tages i butikken - derfor er det selvfølgelig vigtigt, at kunderne bliver præsenteret for de rigtige varer når de besøger os. Samtidig er det vigtigt, at de oplever en kundeservice der adskiller sig fra konkurrenterne.
MiBro & Andersen arbejder bl.a. med mystery shopping, calling og dining.. Vi vil altid gerne blive dygtigere og derfor vil jeg høre, om nogle af jer har haft gode/dårlige oplevelser med mystery shopping eller kundetilfredshedsanalyser?
Jeg synes det er spild af penge. Jeg har prøvet begge dele i fysiske butikker.
Jeg har lavet en bingoplade med "konsulentord" og når jeg får en fuld række mister det troværdigheden og jeg handler ikke på det, og ved fuld plade ryger det lige i skraldespanden.
Disse undersøgelser (analyse er vildledende markedsføring) kan have en relevans for en kæde eller et franchise hvor man vil kontrollere at de opstillede regler/normer følges i de enkelte butikker.
Som ledelsesmæssigt værktøj er det bare so yesterday.
Blot for at sikre forståelsen af dit indlæg - mener du så, at f.eks. kundeservicen altid er på plads i butikkerne og at space management (optimering af indtjeningpr. hyldemeter) er underordnet?
Prøver egentlig bare, at få dig til at blive konkret i din vurdering - er grundlæggende uenig med dig i din vurdering men vil naturligvis gerne høre dine argumenter - er her jo for at blive klogere.