Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart i Tyskland

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Taler teksten ikke kun om producenter og distrbutører af emballage?

Jo har lige snakket med vores revisor. Reglen gælder kun for producenter, forhandlere og distributører af emballager målrettet mod den private forbruger...

Så som retailer er det heldigvis ik noget man skal tage højde for...

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 17:07

Fashion-Seller:

Henrik Krogh:

Taler teksten ikke kun om producenter og distrbutører af emballage?

Jo har lige snakket med vores revisor. Reglen gælder kun for producenter, forhandlere og distributører af emballager målrettet mod den private forbruger...

Så som retailer er det heldigvis ik noget man skal tage højde for...

Jeg har lige talt med  Der Grüne Punkt, og på dem kan jeg forstå at dette er noget man skal gøre (måske prøver de på at sælge mig noget)

minumums beløb på 36€ om året og så ekstra varialbe gebyr efter hvormeget man sælger. Man kan register sig her. : http://www.gruener-punkt.de/de/kunden-online/online-service.html

Jeg kigger på det i morgen igen

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:19

Anders Andersen:

minumums beløb på 36€ om året og så ekstra varialbe gebyr efter hvormeget man sælger. Man kan register sig her. : http://www.gruener-punkt.de/de/kunden-online/online-service.html

Wer trägt die Produktverantwortung?

Zum 1. Januar 2009 ist die 5. Novelle der Verpackungsverordnung in Kraft getreten, nach der Hersteller und Vertreiber von mit Ware befüllten Verkaufsverpackungen, die typischerweise an den privaten Endverbraucher abgegeben werden, verpflichtet sind, diese an einem dualen System zu beteiligen.

Die Anforderungen der Verpackungsverordnung lassen sich über eine Beteiligung am dualen System der Duales System Deutschland GmbH komfortabel und rechtskonform erfüllen.

Wer ist für die Beteiligung an einem dualen System verantwortlich?

• Für industriell befüllte Verpackungen sind in der Regel die Erstinverkehrbringer, für die ordnungsgemäße Beteiligung an einem dualen System verantwortlich.
  • Für Serviceverpackungen wie Tragetaschen, Tüten, Einwickelfolien und Einweggeschirre, die erst im Laden befüllt werden, tragen in der Regel die Letztvertreiber, z.B. das Handelshaus, selbst die Verantwortung.
  • Bei importierten Waren ist zu beachten, dass als Erstinverkehrbringer gemäß der Verpackungsverordnung die Partei gilt, welche den Transport der Waren über die Grenze nach Deutschland durchführt. Je nachdem ist dann der ausländische Exporteur oder der deutsche Importeur zur Beteiligung an einem dualen System verpflichtet.
ag platziert werden-->

Mit Ihrem Beteiligungsvertrag erfüllen Sie als Produktverantwortlicher Ihre Pflichten aus der Verpackungsverordnung in vollem Umfang. Der Grüne Punkt auf Ihren Verkaufsverpackungen signalisiert dem Verbraucher, dass Sie Ihre Produzentenverantwortung ernst nehmen.

Werden Sie jetzt Kunde bei uns und schließen Sie Ihren Vertrag direkt online ab.

Som jeg læser ovenstående er der tale om emballagen et evt produkt er i. Dvs hvis et produkt er leveret i en plastik emballage eller lignende. Måske er det derfor vores revisor, siger som han gør, da ingen af vores produkter er omfattet af det.

Dvs det er ik forsendelses emballagen, som der refereres til, men selve emballagen en varer er i... Eller har jeg tydet noget forkert?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 17:22

Fashion-Seller:
Ja hvis du omsætter for over 30.000 euro (kan ik lige huske det præcise tal, men det er tæt på dette), så betaler du lokal moms. Dvs tysk moms osv. Men du kan slet ik konkurrere med tyske firmaer, hvis du sidder i DK og sender varerne til Tyskland. Alene i fragtdelen vil du tabe uanede summer og gøre dig selv ukonkurrence dygtig.

De 30.000 euro du nævner er ikke korrekt. (gælder kun fjernsalg  til Danmark)

Sælger du fra Danmark til Tyskland er beløbsgrænsen desværre 100.000 Euro før du kan sælge med tysk moms.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:35

Ravn:

Fashion-Seller:
Ja hvis du omsætter for over 30.000 euro (kan ik lige huske det præcise tal, men det er tæt på dette), så betaler du lokal moms. Dvs tysk moms osv. Men du kan slet ik konkurrere med tyske firmaer, hvis du sidder i DK og sender varerne til Tyskland. Alene i fragtdelen vil du tabe uanede summer og gøre dig selv ukonkurrence dygtig.

Sælger du fra Danmark til Tyskland er beløbsgrænsen desværre 100.000 Euro før du kan sælge med tysk moms.

Nu nævnte jeg ik tallet, men det er da omkring dette tal som er gældende i hele EU... Hvorfor er DK anderledes end alle andre EU-lande?

Men okay er ik inde i det fra DK vs EU kun EU vs DK...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:39

Enig med Ravn om de 100.000 EURO.

Grænserne svæver inden for et spænd, hvor danskerne ligger langt nede (nok pga. grænsehandlen). Men grænserne for momsregistrering, fjernsalg mv. kan være vidt forskellige i EU.

Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 18:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Ravn:

Fashion-Seller:

Nu nævnte jeg ik tallet, men det er da omkring dette tal som er gældende i hele EU... Hvorfor er DK anderledes end alle andre EU-lande?

En anden gang bør du nok lige undersøge din påstand, inden du udtaler dig.

Svaret på dit spørgsmål  er da ganske simpelt,  Danmark ønsker at "beskyldte" landet og der med statens indtægt mod vare med lav fremmet moms.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/traders/vat_community/index_en.htm  se  Thesholds Annex I  

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:35

Ravn:

Fashion-Seller:

Ravn:

Fashion-Seller:

En anden gang bør du nok lige undersøge din påstand, inden du udtaler dig.

Svaret på dit spørgsmål  er da ganske simpelt,  Danmark ønsker at "beskyldte" landet og der med statens indtægt mod vare med lav fremmet moms.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/traders/vat_community/index_en.htm  se  Thesholds Annex I  

Mvh

Ravn

Beklager jeg ik lige kender reglerne ud af DK, men som tidligere skrevet var det ik mig der nævnte tallet. Men super med et link til andre så de kan se det.

Men landet "beskyttes" da ik når varerne eksporteres. Selvfølgelig giver det en indtægt, men det hæmmer jo blot virksomheden. Og virksomheden betaler jo dansk skat, lønninger mm.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:24

Fashion-Seller:

Men landet "beskyttes" da ik når varerne eksporteres. Selvfølgelig giver det en indtægt, men det hæmmer jo blot virksomheden. Og virksomheden betaler jo dansk skat, lønninger mm.

Danmark tvinger udenlandske firmaer til at registrere sig i Danmark og dermed betale den danske moms fremfor eksempelvis den lavere tyske moms ved fjernsalg til private. Det tyske firma vil ikke lægge hverken dansk skat eller andet.... Derfor "beskyttes" statskassen....

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:04

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:

Danmark tvinger udenlandske firmaer til at registrere sig i Danmark og dermed betale den danske moms fremfor eksempelvis den lavere tyske moms ved fjernsalg til private. Det tyske firma vil ikke lægge hverken dansk skat eller andet.... Derfor "beskyttes" statskassen....

Enig men hvis et dansk firma skal sælge for 100.000 euro for at kunne "benytte" lokal moms (her menes momsen i modtagers land), så giver det da det danske firma en dårligere konkurrenceevne... Selvfølgelig penge i statskassen, men chancen for mistede ordre er da også større, pga manglende evne til at matche prisen...

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)