Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart i Tyskland

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle ;-)

Jeg vil starte webshop op i Tyskland med salg af fritidstøj, og vil derfor vide om der er nogen der ved noget om det!?

• Hvilke betalingskort skal man tage imod, på sin shop i Tyskland
  • Er det vigtigt for Tyskerne at siden hedder .de el. er .com okay
  • Kan Post Danmark levere i hele Tyskland her fra Danmark, og hvad skal man regne med af leveringstid og priser
  • Har de samme handelsbetingelser i Tyskland som her i Danmark
  • Er der noget med momsen, når jeg sender til Tyskland. Man hører tit at momsen er lavere i Tyskland
  • Hvordan laver man google Adwords annoncer på Tysk og i Tyskland. Findes der en Tysk udgave af den jeg kender her fra Danmark
  • Hvordan finder jeg oversigt over, div. søgninger i Tyskland

Hvis der er nogen der har prøvet at starte op i Tyskland, vil jeg meget gerne hvis I har nogle gode indput/guldkorn.

På forhånd tak!

Venlig hilsen

Michael Haahr

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 17:53

Hej.

Jeg ved Nikolaj fra Getbig der sælger protein pulver og Sydbolig.dk har erfaring med salg til tyskland. Mener han hedder sydbolig.dk her inde på Amino. Prøv at tage kontakt til ham, hvis han ikke ser denne tråd.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:12

Hej Jacob.

Mange tak for oplysningen ;-) Jeg vil da prøve ham, hvis ikke der kommer andre svar.

Mvh

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:56

Nu vil jeg lige starte med at sige, at du ik skal opfatte det her indlæg som negativt, men som realistisk.

1: Sælger du tøj fra DK til Tyskland, så glem det...
 -- Dine priser er højere grundet højere omkostninger
 -- Du har højere salgsmoms
 -- Du har fragtpariser der er 4-8 gange højere end et tysk firma
 -- Du konkurrer på et marked som har en helt anden tøjkultur end DK
 -- Du sælger til folk der har en lavere indkomst end i DK
 -- Du sidder væk fra markedet og vil derfor blive anset for at være udenlandsk. Og det er meget negativt hvis du ik kan konkurrerer på en eneste af ovenstående punkter.

Dertil skal lægges at dine lageromkostninger mm er 2-10 gange højere end i Tyskland, ansatte er dyrer i løn osv...

Skulle du imod alle ovenstående forhindringer stadig være frisk på et indtog, skal du være velkommen til at skrive en PB, vi holder til i Tyskland og kender kultur mm rigtig godt.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 07:08

Hej FashionFreakz.

Tak for svaret! :-)

Hvad er forskellen på momsen?

Jeg tror jeg kan sige mig fri fra alle punkter, undtagen den med fragten og momsen, så jeg er villig til at tage chancen.

De konkurrenter jeg har/får i Tyskland, køber og sælger tøjet til samme priser som mig.

Fritidstøj/skitøj har næsten samme mode i hele verden, og med mit store udvalg, kan Tyskerne jo selv sortere det fra, de ikke vil købe.

Jeg vil gerne tro der er fattige mennesker i Tyskland, men der er nok flere rige, end der er i Danmark, så kunder er der nok af.

Med internethandel, er jeg vandt til at sidde lidt "væk" fra markedet, da jeg i forvejen driver en netbutik.

Jeg skal ikke have mine varer på lager, det står agenturet i DK for, så ingen udgifter dér.

Jeg regner med selv at kunne pakke alle ordrer, men ellers er det jo "kun" et luksusproblem. ;-)

Jeg vil da gerne skrive en PB til dig....men hvad er dét?

Ved du hvilke betalingskort de anvender i Tyskland, til nethandel, og hvor jeg får aftalen i hus?

Mvh

Michael

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 07:34

Haahr9:
Jeg vil da gerne skrive en PB til dig....men hvad er dét?

- Personlig Besked. Klik på navnet, og vælg 'send personlig besked' til venstre.

Forskellen mht. moms er at de er Tyskland kun har 7% moms hvor vi i Danmark har 25%.
Så et simelt regnestykke vil se sådan ud:
Danmark; indkøbspris 100 kr. + 25% moms = salgspris på 125 kr.
Tyskland: indkøbspris 100 kr. + 7% moms = salgspris på 107 kr.

* Har ikke taget højde for ønsket fortjeneste - og de 7% er blot et skud, men mener det er deromkring.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:14

Hej Christoffer.

Uden at vide det, så tror jeg da, at hvis mit firma sælger varer til et land med lavere moms, så kan jeg få den moms retur, som svarer til forskellen mellem de to lande. Lige som hvis du sælger en bil til en Tysker, så er der også noget moms dér, du kan få retur af skat.

Men som sagt, jeg ved det ikke præcist. Men Danmark, ville jo sætte en bremsekolds for alt export, hvis ikke de gav den moms tilbage, man egentlig mister, ved at være konkurrencedygtig i udlandet.

Jeg kan ikke finde det sted du omtaler som "navnet" Er det DIT navn du mener? Har jeg prøvet, men der er ikke nogen steder man kan skrive en mail overhovedet..... Har aldrig prøvet det før, og er ret ny herinde, så bær lige over med mig hva... ;-D

Mvh

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:57

Hey

19% er momsen i Tyskland vs 25% i DK... Lyder ik af meget men det er meget når du skal konkurrerer med dem. Og argenturet i DK vil os sælge varerne dyrer til dig end argenturet i Tyskland vil sælge varerne til deres kunder. Markederne og fortjenesterne er anderledes. Bare til orientering.

Du har ret. Der er 5 mio Tyskere med samme købekraft som danskerne, så markedet er stort, men meget anderledes!!!

Men som sagt var det bare et par punkter du skulle have med i din overvejelse og ik for at stoppe din ide...

PB = Privat besked ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:58

Christoffer Steenbeck

7% moms på fødevarer og 19% moms på textiler ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:01

Hey Haahr9

Du får ingen momsrefusion når handlen foregår til private indenfor EU... Du kan få refunderet lokale afgifter som f.eks dem der er på biler i DK, men momsen er fast uanset.

Som du selv nævner vil Skat nok blive lidt pissed of hvis alt pludselig blev eksporteret uden moms ;D

Du klikker bare på mit navn og så står der privat besked i venstre side...

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)