Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart i Tyskland

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle ;-)

Jeg vil starte webshop op i Tyskland med salg af fritidstøj, og vil derfor vide om der er nogen der ved noget om det!?

• Hvilke betalingskort skal man tage imod, på sin shop i Tyskland
  • Er det vigtigt for Tyskerne at siden hedder .de el. er .com okay
  • Kan Post Danmark levere i hele Tyskland her fra Danmark, og hvad skal man regne med af leveringstid og priser
  • Har de samme handelsbetingelser i Tyskland som her i Danmark
  • Er der noget med momsen, når jeg sender til Tyskland. Man hører tit at momsen er lavere i Tyskland
  • Hvordan laver man google Adwords annoncer på Tysk og i Tyskland. Findes der en Tysk udgave af den jeg kender her fra Danmark
  • Hvordan finder jeg oversigt over, div. søgninger i Tyskland

Hvis der er nogen der har prøvet at starte op i Tyskland, vil jeg meget gerne hvis I har nogle gode indput/guldkorn.

På forhånd tak!

Venlig hilsen

Michael Haahr

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 17:53

Hej.

Jeg ved Nikolaj fra Getbig der sælger protein pulver og Sydbolig.dk har erfaring med salg til tyskland. Mener han hedder sydbolig.dk her inde på Amino. Prøv at tage kontakt til ham, hvis han ikke ser denne tråd.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:12

Hej Jacob.

Mange tak for oplysningen ;-) Jeg vil da prøve ham, hvis ikke der kommer andre svar.

Mvh

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:56

Nu vil jeg lige starte med at sige, at du ik skal opfatte det her indlæg som negativt, men som realistisk.

1: Sælger du tøj fra DK til Tyskland, så glem det...
 -- Dine priser er højere grundet højere omkostninger
 -- Du har højere salgsmoms
 -- Du har fragtpariser der er 4-8 gange højere end et tysk firma
 -- Du konkurrer på et marked som har en helt anden tøjkultur end DK
 -- Du sælger til folk der har en lavere indkomst end i DK
 -- Du sidder væk fra markedet og vil derfor blive anset for at være udenlandsk. Og det er meget negativt hvis du ik kan konkurrerer på en eneste af ovenstående punkter.

Dertil skal lægges at dine lageromkostninger mm er 2-10 gange højere end i Tyskland, ansatte er dyrer i løn osv...

Skulle du imod alle ovenstående forhindringer stadig være frisk på et indtog, skal du være velkommen til at skrive en PB, vi holder til i Tyskland og kender kultur mm rigtig godt.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:57

Hey

19% er momsen i Tyskland vs 25% i DK... Lyder ik af meget men det er meget når du skal konkurrerer med dem. Og argenturet i DK vil os sælge varerne dyrer til dig end argenturet i Tyskland vil sælge varerne til deres kunder. Markederne og fortjenesterne er anderledes. Bare til orientering.

Du har ret. Der er 5 mio Tyskere med samme købekraft som danskerne, så markedet er stort, men meget anderledes!!!

Men som sagt var det bare et par punkter du skulle have med i din overvejelse og ik for at stoppe din ide...

PB = Privat besked ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:58

Christoffer Steenbeck

7% moms på fødevarer og 19% moms på textiler ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:01

Hey Haahr9

Du får ingen momsrefusion når handlen foregår til private indenfor EU... Du kan få refunderet lokale afgifter som f.eks dem der er på biler i DK, men momsen er fast uanset.

Som du selv nævner vil Skat nok blive lidt pissed of hvis alt pludselig blev eksporteret uden moms ;D

Du klikker bare på mit navn og så står der privat besked i venstre side...

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 07:57

Hejsa

Jeg startede op med salg af proteinpulver i Tyskland for snart 3 år siden :-) Jeg vil her besvare dine spm så godt som jeg kan med mine erfaringer :-)

• Hvilke betalingskort skal man tage imod, på sin shop i Tyskland

Bare de almindelige kort. Tyskerne bruger IKKE ret meget kreditkort, vil tro at 15% af mine betalinger i Tyskland er med kreditkort resten er efterkrav samt bankoverførsel. De har også noget som hedder lastschrift hernede som er populært, men dette vil jeg ikke anbefale da kunderne nemt kan nægte betalingen og mange gør det hvorefter du står og har sendt varer ud og skal igennem et stort besvær med at få penge.

• Er det vigtigt for Tyskerne at siden hedder .de el. er .com okay

Tror et .de vil hjælpe dig en del da tyskerne er mere skeptiske end danskerne med ehandel. Vil også klart anbefale dig at starte et tysk firma op for at give endnu mere tillid.

• Kan Post Danmark levere i hele Tyskland her fra Danmark, og hvad skal man regne med af leveringstid og priser

Postdk er ALT ALT for dyre til levering i Tyskland. Normalt giver du max 4 euro for alle pakker op til 31kg overalt i Tyskland hvis du har tysk firma og bruger DHL hernede.

• Har de samme handelsbetingelser i Tyskland som her i Danmark

Der er ganske få forskelle men ikke de store. Vil klart anbefale dig at få en advokat til at lave dem da du ellers kan være sikker på at modtage en "abmahnung" med et pænt stort beløb.

• Er der noget med momsen, når jeg sender til Tyskland. Man hører tit at momsen er lavere i Tyskland

Den er 19% på tøj hernede

• Hvordan laver man google Adwords annoncer på Tysk og i Tyskland. Findes der en Tysk udgave af den jeg kender her fra Danmark

DU vælger bare at kampagnen skal rette sig KUN mod Tyskland og skriver den så på tysk. Du kan stadig bruge den danske adwords platform.

• Hvordan finder jeg oversigt over, div. søgninger i Tyskland

søg på google efter google keywordtool og vælg så Tyskland. Du skal ikke være logget ind når du gør det.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 08:05

kan ikke hjælpe dig med salg. Men med fragt måske.

0-5 kg i en eurobag koster 275,00 til hele tyskland . dør til dør.  mål på en eurobag er 50x30 cm. det er en pose i kraftig plast.

mvh. benny

www.iks-logistik.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:09

Anders Andersen:

Fashion-Seller:

Du får ingen momsrefusion når handlen foregår til private indenfor EU... Du kan få refunderet lokale afgifter som f.eks dem der er på biler i DK, men momsen er fast uanset.

Som du selv nævner vil Skat nok blive lidt pissed of hvis alt pludselig blev eksporteret uden moms ;D

Du klikker bare på mit navn og så står der privat besked i venstre side...

Hej,

Jeg står slev og skal være med til at lancer en webshop i tyskland, men som jeg forstår det kan vi slippe med tysk moms, hvis man omsætter for mere end 30.000€ i tyskland og har registeret sin virksomhed i tyskland, selv om man sender fra Danmark..... Er du uening i dette så må jeg tjekke det igen!

Tak for en gode input på det tyske marked

Ja hvis du omsætter for over 30.000 euro (kan ik lige huske det præcise tal, men det er tæt på dette), så betaler du lokal moms. Dvs tysk moms osv. Men du kan slet ik konkurrere med tyske firmaer, hvis du sidder i DK og sender varerne til Tyskland. Alene i fragtdelen vil du tabe uanede summer og gøre dig selv ukonkurrence dygtig.

Så find evt et lager i Tyskland og send ud fra, for ellers drukner I i omkostninger, som jeres konkurrenter hernede ik har...

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)