Altså at kunden skal sende en tom emballage retur? Ingen her har hørt om det, hverken tyske ansatte eller jeg selv, så det må være en and. Kunne det evt tænkes, at det var indenfor en special branche, med farligt emballage eller sådan. Lidt i stil med gasflasker mm i DK?
Nu er Tyskland lidt anderledes end DK, og betegnelserne mm dækker forskelligt. Hva skal vedkommende hjælpe med? Så kan vi sikkert guide dig videre, når vi kender dit behov... |
Fashion-Seller:Anders Andersen:Fashion seller>> Igår rignede jeg rundt til Paypal og andre aktøre på det tyske e-handelsmarked, for at få afkræftet den historie jeg har hørt et sted om at det i tyskland skal være muligt for kunden at sende embalagen retur. Det fik jeg afkræftet to steder, men her i dag har jeg igen fundet omtale af denne regel på amino og hos en konkurrent. Kender du til reglen, og har du evt et link til denne regl? (jeg kan læse tysk)
Altså at kunden skal sende en tom emballage retur? Ingen her har hørt om det, hverken tyske ansatte eller jeg selv, så det må være en and. Kunne det evt tænkes, at det var indenfor en special branche, med farligt emballage eller sådan. Lidt i stil med gasflasker mm i DK?
Retur embalage reglen er bla. omtalt her: http://www.amino.dk/forums/p/52550/344516.aspx#344516
"Desuden hvis du sælger produkter skal du være opmærksom på at du skal betale emballage afgifter og være tilmeldt en "genbrugsservice". Dette koster også en del penge alt efter hvor meget pap du bruger og hvilke matrialer dine produkter er lavet af."