Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart i Tyskland

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Andersen:

Fashion seller>> Igår rignede jeg rundt til Paypal og andre aktøre på det tyske e-handelsmarked, for at få afkræftet den historie jeg har hørt et sted om at det i tyskland skal være muligt for kunden at sende embalagen retur. Det fik jeg afkræftet to steder, men her i dag har jeg igen fundet omtale af denne regel på amino og hos en konkurrent. Kender du til reglen, og har du evt et link til denne regl? (jeg kan læse tysk)

Altså at kunden skal sende en tom emballage retur? Ingen her har hørt om det, hverken tyske ansatte eller jeg selv, så det må være en and. Kunne det evt tænkes, at det var indenfor en special branche, med farligt emballage eller sådan. Lidt i stil med gasflasker mm i DK?

Anders Andersen:

I øvrigt vil jeg være interesseret i at få kontakt til en dygtig tysk e-handels konsulent, der kan hjælpe på freelance basic. Nogle amino folk der kender nogel?

Nu er Tyskland lidt anderledes end DK, og betegnelserne mm dækker forskelligt. Hva skal vedkommende hjælpe med? Så kan vi sikkert guide dig videre, når vi kender dit behov...

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 16:16

Fashion-Seller:

Anders Andersen:

Fashion seller>> Igår rignede jeg rundt til Paypal og andre aktøre på det tyske e-handelsmarked, for at få afkræftet den historie jeg har hørt et sted om at det i tyskland skal være muligt for kunden at sende embalagen retur. Det fik jeg afkræftet to steder, men her i dag har jeg igen fundet omtale af denne regel på amino og hos en konkurrent. Kender du til reglen, og har du evt et link til denne regl? (jeg kan læse tysk)

Altså at kunden skal sende en tom emballage retur? Ingen her har hørt om det, hverken tyske ansatte eller jeg selv, så det må være en and. Kunne det evt tænkes, at det var indenfor en special branche, med farligt emballage eller sådan. Lidt i stil med gasflasker mm i DK?

Retur embalage reglen er bla.  omtalt her: http://www.amino.dk/forums/p/52550/344516.aspx#344516

"Desuden hvis du sælger produkter skal du være opmærksom på at du skal betale emballage afgifter og være tilmeldt en "genbrugsservice". Dette koster også en del penge alt efter hvor meget pap du bruger og hvilke matrialer dine produkter er lavet af."

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:33

Anders Andersen:

Fashion-Seller:

Anders Andersen:

Retur embalage reglen er bla.  omtalt her: http://www.amino.dk/forums/p/52550/344516.aspx#344516

"Desuden hvis du sælger produkter skal du være opmærksom på at du skal betale emballage afgifter og være tilmeldt en "genbrugsservice". Dette koster også en del penge alt efter hvor meget pap du bruger og hvilke matrialer dine produkter er lavet af."

Det er ved en produktionsvirksomhed. Altså hvis du producerer et produkt. Som jeg har forstået det, så vil du retaile produkter til det tyske marked, og dermed gælder omtalte ting ik...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:34

Hej Anders,

Jeg er også blevet gjort opmærksom på emballageafgift - nok mest fordi det i modsætning til Danmark er en relativ ny afgift. Jeg fik dette link - men må indrømme at jeg ikke har haft tid til at se nærmere på det selv endnu.

https://www.ihk-ve-register.de/index.jsp

Vollständigkeitserklärungen (VE)

Henrik.

PS. jeg opfatter ikke Sydboligs indlæg som du skal kunne håndtere emballage der er afsendt, men alene hvis du har f.eks. har et fast dtriftstes i Tyskland skal bidrage til en genbrugsordning (Det kan Fashion nok uddybe)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:40

Henrik Krogh:

Hej Anders,

Jeg er også blevet gjort opmærksom på emballageafgift - nok mest fordi det i modsætning til Danmark er en relativ ny afgift. Jeg fik dette link - men må indrømme at jeg ikke har haft tid til at se nærmere på det selv endnu.

https://www.ihk-ve-register.de/index.jsp

Vollständigkeitserklärungen (VE)

Henrik.

PS. jeg opfatter ikke Sydboligs indlæg som du skal kunne håndtere emballage der er afsendt, men alene hvis du har f.eks. har et fast dtriftstes i Tyskland skal bidrage til en genbrugsordning (Det kan Fashion nok uddybe)

Der findes emballage afgifter mm men de er nu relateret til produktionsvirksomheder, eller sådan har det i hvertfald været tidligere...

Tror lige vi skal have fat i vores revisor, så for at være sikker på, at vi overholder reglerne eller om der er kommet nye love...

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:45

Fashion-Seller:
men de er nu relateret til produktionsvirksomheder

Jeg blev gjort opmærksom på det at det lagerhotel som jeg vil bruge i forbindelse med start i Tyskland, men har selv intil videre sendt den til hjørnesparkog skrevet den på min to do liste. Men vi er som Anders ikke producerende.....

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 16:49

Her er link til beskrivelse af "Verpakungsverordnung" 

http://de.wikipedia.org/wiki/Verpackungsverordnung

"Sie tritt im Wesentlichen zum 1. Januar 2009 in Kraft. Hersteller und Vertreiber von Gütern in Verpackungen die bei privaten Endverbrauchern landen, werden künftig verpflichtet, sich am flächendeckenden Rücknahmesystem zu beteiligen. Alle dementsprechende Verpackungen müssen dann bei einem solchen System lizenziert werden. Die Wahlmöglichkeit, Verkaufsverpackungen am Ort der Übergabe unentgeltlich zurückzunehmen oder sich an einem dualen System zu beteiligen, entfällt künftig."

Vertreiber = distribitør.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:57

Anders Andersen:

Her er link til beskrivelse af "Verpakungsverordnung" 

http://de.wikipedia.org/wiki/Verpackungsverordnung

"Sie tritt im Wesentlichen zum 1. Januar 2009 in Kraft. Hersteller und Vertreiber von Gütern in Verpackungen die bei privaten Endverbrauchern landen, werden künftig verpflichtet, sich am flächendeckenden Rücknahmesystem zu beteiligen. Alle dementsprechende Verpackungen müssen dann bei einem solchen System lizenziert werden. Die Wahlmöglichkeit, Verkaufsverpackungen am Ort der Übergabe unentgeltlich zurückzunehmen oder sich an einem dualen System zu beteiligen, entfällt künftig."

Vertreiber = distribitør.

Må lige bruge weekenden på at få tilmeldt os... Hvor kommer der dog mange nye regler fortiden :S

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:58

Taler teksten ikke kun om producenter og distrbutører af emballage?

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)