Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart i Tyskland

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg startede op med salg af proteinpulver i Tyskland for snart 3 år siden :-) Jeg vil her besvare dine spm så godt som jeg kan med mine erfaringer :-)

• Hvilke betalingskort skal man tage imod, på sin shop i Tyskland

Bare de almindelige kort. Tyskerne bruger IKKE ret meget kreditkort, vil tro at 15% af mine betalinger i Tyskland er med kreditkort resten er efterkrav samt bankoverførsel. De har også noget som hedder lastschrift hernede som er populært, men dette vil jeg ikke anbefale da kunderne nemt kan nægte betalingen og mange gør det hvorefter du står og har sendt varer ud og skal igennem et stort besvær med at få penge.

• Er det vigtigt for Tyskerne at siden hedder .de el. er .com okay

Tror et .de vil hjælpe dig en del da tyskerne er mere skeptiske end danskerne med ehandel. Vil også klart anbefale dig at starte et tysk firma op for at give endnu mere tillid.

• Kan Post Danmark levere i hele Tyskland her fra Danmark, og hvad skal man regne med af leveringstid og priser

Postdk er ALT ALT for dyre til levering i Tyskland. Normalt giver du max 4 euro for alle pakker op til 31kg overalt i Tyskland hvis du har tysk firma og bruger DHL hernede.

• Har de samme handelsbetingelser i Tyskland som her i Danmark

Der er ganske få forskelle men ikke de store. Vil klart anbefale dig at få en advokat til at lave dem da du ellers kan være sikker på at modtage en "abmahnung" med et pænt stort beløb.

• Er der noget med momsen, når jeg sender til Tyskland. Man hører tit at momsen er lavere i Tyskland

Den er 19% på tøj hernede

• Hvordan laver man google Adwords annoncer på Tysk og i Tyskland. Findes der en Tysk udgave af den jeg kender her fra Danmark

DU vælger bare at kampagnen skal rette sig KUN mod Tyskland og skriver den så på tysk. Du kan stadig bruge den danske adwords platform.

• Hvordan finder jeg oversigt over, div. søgninger i Tyskland

søg på google efter google keywordtool og vælg så Tyskland. Du skal ikke være logget ind når du gør det.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 08:05

kan ikke hjælpe dig med salg. Men med fragt måske.

0-5 kg i en eurobag koster 275,00 til hele tyskland . dør til dør.  mål på en eurobag er 50x30 cm. det er en pose i kraftig plast.

mvh. benny

www.iks-logistik.dk

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 13:59

Fashion-Seller:

Du får ingen momsrefusion når handlen foregår til private indenfor EU... Du kan få refunderet lokale afgifter som f.eks dem der er på biler i DK, men momsen er fast uanset.

Som du selv nævner vil Skat nok blive lidt pissed of hvis alt pludselig blev eksporteret uden moms ;D

Du klikker bare på mit navn og så står der privat besked i venstre side...

Hej,

Jeg står slev og skal være med til at lancer en webshop i tyskland, men som jeg forstår det kan vi slippe med tysk moms, hvis man omsætter for mere end 30.000€ i tyskland og har registeret sin virksomhed i tyskland, selv om man sender fra Danmark..... Er du uening i dette så må jeg tjekke det igen!

Tak for en gode input på det tyske marked

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:09

Anders Andersen:

Fashion-Seller:

Du får ingen momsrefusion når handlen foregår til private indenfor EU... Du kan få refunderet lokale afgifter som f.eks dem der er på biler i DK, men momsen er fast uanset.

Som du selv nævner vil Skat nok blive lidt pissed of hvis alt pludselig blev eksporteret uden moms ;D

Du klikker bare på mit navn og så står der privat besked i venstre side...

Hej,

Jeg står slev og skal være med til at lancer en webshop i tyskland, men som jeg forstår det kan vi slippe med tysk moms, hvis man omsætter for mere end 30.000€ i tyskland og har registeret sin virksomhed i tyskland, selv om man sender fra Danmark..... Er du uening i dette så må jeg tjekke det igen!

Tak for en gode input på det tyske marked

Ja hvis du omsætter for over 30.000 euro (kan ik lige huske det præcise tal, men det er tæt på dette), så betaler du lokal moms. Dvs tysk moms osv. Men du kan slet ik konkurrere med tyske firmaer, hvis du sidder i DK og sender varerne til Tyskland. Alene i fragtdelen vil du tabe uanede summer og gøre dig selv ukonkurrence dygtig.

Så find evt et lager i Tyskland og send ud fra, for ellers drukner I i omkostninger, som jeres konkurrenter hernede ik har...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:49

Fashion-Seller:
Alene i fragtdelen vil du tabe uanede summer og gøre dig selv ukonkurrence dygtig.

Enig! Faldt ned af stolen da jeg hørte hvor lave fragtrater, der kunne opnås i Tyskland på indenlandske forsendelser.....

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:53

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:
Alene i fragtdelen vil du tabe uanede summer og gøre dig selv ukonkurrence dygtig.

Enig! Faldt ned af stolen da jeg hørte hvor lave fragtrater, der kunne opnås i Tyskland på indenlandske forsendelser.....

Tallet for pakker er så lavt, at fragt faktisk ik er noget man snakker om. Det betyder intet i en handel... Og bemærk det er pakker med forsikring og Track&Trace vi taler om, ik maxihalløj...

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 15:19

På et tidspunkt bliver det måske aktuelt at have lager i tyskland, men det er en meget stor investering, når man ikke ved om ens koncept holder i tyskland (anden mode, stil mv)

Men både PNL og en anden stor dansk leveandør kan lever til priser der næsten er konkurrence dygtige, hvis man kommer op i volume.

/Anders

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:21

Anders Andersen:

På et tidspunkt bliver det måske aktuelt at have lager i tyskland, men det er en meget stor investering, når man ikke ved om ens koncept holder i tyskland (anden mode, stil mv)

Men både PNL og en anden stor dansk leveandør kan lever til priser der næsten er konkurrence dygtige, hvis man kommer op i volume.

/Anders

Overvej et lagerhotel i Flensburg eller Hamburg... Arbejdskraft er os billigt i Tyskland og det er dermed ik den store investering, kontra at drive et lager i DK med tilhørende omkostninger...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:27

Prøv at tage en snak med Scandieuro i Flensburg. Hans handlingsomkostninger er selv i forhold til "italienske" vilkår attaktive...

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 15:38

Tak for Input Henrik og Fashion Seller,

Vi har overvejet lagerhotel. Meget. Men konkulsionen blev at vi vil holde det hele samlet, i starten. Derefter kan vi optimere.

Fashion seller>> Igår rignede jeg rundt til Paypal og andre aktøre på det tyske e-handelsmarked, for at få afkræftet den historie jeg har hørt et sted om at det i tyskland skal være muligt for kunden at sende embalagen retur. Det fik jeg afkræftet to steder, men her i dag har jeg igen fundet omtale af denne regel på amino og hos en konkurrent. Kender du til reglen, og har du evt et link til denne regl? (jeg kan læse tysk)

I øvrigt vil jeg være interesseret i at få kontakt til en dygtig tysk e-handels konsulent, der kan hjælpe på freelance basic. Nogle amino folk der kender nogel?

/Anders

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)