Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undlade at betale en regning

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

En ven af mig spørger; hvad sker der, hvis jeg ikke betaler min regning ved min bilmekaniker??

Hvor langt, og hvilken vej vil mekanikeren sansynligvis gå, for at få sine penge?!

 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Standard procedure er et par rykkere og så ryger den til Inkasso! som kommer og gør krav på pengene, hvis du ikke betaler gør de udlæg i dine værdier, (bil eller lignende)

Inden det vil Mekanikeren nok ringe til dig og høre om I ikke skal finde en løsning... De fleste af os vil jo gerne holde dialogen med kunderne

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke min mekaniker:-)

Sagen er bare lidt kompliceret, og er mellem to udlændinge, så der er masser af ære og principper i det.

Han har bestilt et stykke arbejde. Han betalte forud 1100,- og skulle så betale de sidste (op til 2300,-) gennem en regning. Da han så kommer, tager regningen med hjem, opdager han, at bilen efter endt reperation ikke er sporet. Da han henvender sig til mekanikeren siger han, at han ikke kan spore, da han ikke har udstyret til det.

Min ven regnede med dette som en selvfølge.

Han er så nødt til at køre et andet sted hen, og få bilen sporet der. Pris 1300,-.

Han vil derfor ikke betale den sidste del af regningen.

 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Se det er jo et helt andet dilemma.....

problemet her er bevisbyrden, da alt sikkert er foregået via mundtlig aftale er der ingen der kan bevise noget.

 

Jeg vil dog nok hævde at man kan forvente at bilen er sporet når man modtager den, med mindre man MEGET KLART har fået afvide at den ikke vil være det...

 

Det er vel også et spørgsmål om han har betalt for meget for arbejdet eller om det var en fair pris uden sporing...

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

  Det er sindsygt vigtigt at han SKRIFTLIGT gør værkstedet klart, at han ikke har tænkt sig at betale den sidste del af regningen - og hvorfor.

Ellers så er det på nuværende tidspunkt værkstedet som har fat i den tykke ende af torvet. De har, set med deres øjne, leveret det som kunden ønskede. Derved skal de også have betalingen for arbejdet. Hvis din ven ikke betaler regningen, så kan mekanikkeren sende et rykker og derefter eventuelt smide din ven til inkasso. Hvis sagen i den sidste ende skulle ende i fogedretten, så vil mekanikkeren vinde sagen, da der ikke er nogen skriftlige beviser for at din ven har gjort indsigelser.

Det er også det man kalder "Tigende samtykke" eller noget i den stil ("Hvis du ikke siger noget imod det, så accepterer du det").

Jeg kan give dig et eksempel på en kunde som havde købt en stak tryksager hos os, som vi har fået medhold i en sag på.
Kunden havde ikke betalt sin regning til tiden. Efter at have rykket, uden at vedkommende havde betalt, så overdrog vi sagen til vores advokat. Denne skriver så til vedkommende og det kommer der så heller ikke noget ud af. Til sidst endte sagen i fogedretten, hvor vedkommende så forklarede at regningen ikke var betalt fordi at det færdige resultat ikke blev som han havde forestillet sig. Det skal så lige siges at vi havde lavet opgaven præcis ud fra hans beskrivelse og ønsker. Men han var altså ikke tilfreds og derfor ikke havde betalt regningen - på trods af at han oven i købet havde brugt det meste af materialet alligevel.... Sagen endte med at han skulle betale regningen og sagsomkostningerne, først og fremmest fordi han ikke havde gjort indsigelse og blot smidt diverse rykkere fra os og advokaten ud.

Så det med at få lavet en skriftlig indsigelse til værkstedet haster! Det er ikke en gang i næste uge eller lignende - det er så snart som muligt.
Ellers er vi igen ude i noget med at din ven ikke har gjort indsigelse hurtigt nok.

/Jesper

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svarene, og vil formidle det videre!!

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal regningen. Flere penge snakker vi jo ikke om, og det er slet ikke besværet værd. I har ingen sag, da man ikke kan sige til en dommer at man allerede har betalt nogle af pengene sort og der ER udført et arbejde der er faktureret efter hvad der lyder som en sandsynlig værkstedspris. I en retssag ser jeres sag altså sådan her ud. Jeg har fået repareret min bil, men troede det var gratis derfor har jeg ikke betalt. BANG, fogeden og flyttefolk og advokat og politi står i din entre og vil gerne be om dit fjernsyn.

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nb. IKKE sort...

 

Det forudbetalte er trukket fra på regningen.

Og det er desværre en principsag!

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

OK. Jamen om det er en principsag er jeres sag. Jeg kan også sagtens forstå jeres forbitrelse over noget, har jeg selv prøvet 1000gange som forbruger. Jeg siger bare, venligt ment, at i har ingen sag og den bedste måde i kan komme ud af det her på er ved at snakke med mekanikeren og finde et nyt overslag sammen. Hvis i vælger at lade det gå rettens vej bliver i bare mere og mere forbitrede for hvert rykkergebyr og til sidst rigtig forbitrede når i skal betale regningen, gebyrerne , samt inkassoomkostningerne. Jeg har prøvet noget lignende og selv om det er en hård kamel at sluge, så kom jeg efter to rykkergebyrer frem til, at jeg havde bedre at bruge min tid på. Men uanset hvad så held og lykke med foretagendet.

Fra Holte
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 163
Fra  Birdi - Salgboost - Serviceboost Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Kommunikatione r nøglen. Det ender NÆSTEN altid med bøvl når man undlader at betale - så: Dialog. Også efter at du tror det er for sent... Tal med manden! :-)

LEON BIRDI

www.birdi.dk

 

Vil du have gratis salgsværktøjer?

Tilmeld dig mit fede nyhedsbrev lige her:

Send mig mail + værktøjer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)