Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver jeg "udbyder" af min egen webshop løsning?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe,

Hva så Mogens, er den hostet i din kælder på din private DSL linje? Devil

Det lyder dog uanmindeligt billigt.

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 09:13

"Problemet" i den forbindelse er, at de billige webhoteller typisk er Linux / php servere. Jeg skal have en IIS server (altså Windows baseret). som kører .NET.

Men kender du til et hotel hvor jeg kan få dette til under en tusse, så sig endeligt til

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 11:15

Henrik :

Hehe,

Hva så Mogens, er den hostet i din kælder på din private DSL linje? Devil

Det lyder dog uanmindeligt billigt.

Det behøver den ikke være ;)

Jeg har fx en legeserver i frankrig som jeg betaler 450kr. om måneden for.

Dertil får jeg 250gb hdd og fri trafik på 100mbit (ikke 100% dedikeret 100mbit, men tæt på)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:41
Det lyder lidt som om at i sammenligner æbler og pærer til at dække nøjagtigt det samme behov. Det var også fint nok hvis behovet bare var at man var sulten, men så simpelt er det jo altså bare ikke.

Ud fra det behov Carsten beskriver har han jo behov for en driftet løsning hvor udbyderen står for alt det tekniske i forbindelse med opsætning, backup løbende opdatering og overvågning samt en udbyder der kan rådgive ham og er til at fange døgnet rundt i tilfælde af driftsproblemer. Lejer man en tilfældig billig dedikeret server hos en lavprisudbyder så er det ikke hvad man får, da sådan et setup logisk nok koster langt mere. Jeg siger ikke der er noget galt med den slags løsninger i nævner, men en server er ikke bare en server - langt fra - der er forskellige løsninger til forskellige behov og der er mange aspekter der skal overvejes.

Hvad angår valg af ubydere i udlandet generelt så er der flere ting man skal huske at overveje - typisk vil du skulle afregne i en anden valuta, du vil skulle indgå et aftaleforhold der ikke er baseret på dansk lov (dvs. du kan have sværere ved at håndtere tvister med din udbyder), support vil typisk være på et andet sprog og der kan være forskel på tidszoner, og dermed hvilken tid på døgnet man kan få support på samt hvornår de placerer servicevinduer, og ved de billige udbydere er der ofte ikke telefonsupport eller 24/7 kontaktmuligheder.
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:21

Hej Carsten

Hvis jeg var dig, ville jeg helt klart kigge imod skyerne. Specielt på Amazon, Mosso og Microsofts Azure. Det har den fordel, at du bliver afregnet efter forbrug, som jo har det med at være propertionelt med indtjening.

Faktisk tror jeg, at vi indenfor en årrække vil se en rigtigt rigtigt stor andel af hosting markedet, ligge i skyen hos store internationale leverandører.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 18:40

Problemet med du nuvaerende skyer er at de for stortset alle loads er dyere end selv at have server/virtual host.

Da jeg kiggede paa priser havde jeg i hvertfald svaert ved at finde et project med et realistisk load hvor skyerne var en god ide. Men hvis du er meget saesong baseret, og maaske har 90% af dine besoeg i december kan det vaere en god ide.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:03

Carsten Suurland:

"Problemet" i den forbindelse er, at de billige webhoteller typisk er Linux / php servere. Jeg skal have en IIS server (altså Windows baseret). som kører .NET.

Men kender du til et hotel hvor jeg kan få dette til under en tusse, så sig endeligt til

Plushost har nogle servere: http://www.plushost.dk/?page=produkter&category=dedikerede_servere&product=oversigt_business

Jeg har selv mine servere stående hos dem og der er ingen problemer.

Men de laver ikke tingene for dig, men den slags er der råd for. Du kan evt. give mig et kald på 2590 1234. Sidder nemlig selv og laver et CMS/Webshop som skal køre på en virtuel server (på hosten er der KUN den ene). Så der er jeg også ved at lave noget der kan manipulere med IIS'en.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:13

Hej Martin

Hvilket skyer har du regnet på ? Hvordan estimerede du forbrugt cpu tid! Jeg synes umiddelbart Amazon så rigtigt billige ud. Og jeg er også sikker på at Azure bliver prismæssigt konkurrence dygtig.

Kunne du evt. offentligører nogle af dine beregninger?

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 20:16

Jeg har lige proevet at regne lidt paa det igen, og Amacon har godtnok sat pricerne ned siden jeg sidst regnede paa det, saa nu kan det faktisk muligvis betale sig. Med lad mig forklare hvordan jeg regner.

Hvis man skal have hvad der svare til en Dual Quad core Opteron vil det hos amazon koste ca 450$/maaned hvis den koerer konstant, eller 0.85$/timen hvis den kun skal koere naar der er load. (Det er det som amazon kalder en High-CPU Extra Large Instance)

Lad os so postulerer at load bliver dobbelt gange saa stort i en periode paa 4 timer, og 3 gange saa stort i 6 timer midt paa dage.

Med amazon vil det koste 450$+4timer*1*30*0.8$+6timer*2*30*0.8$=834$/maaned.

Spoergsmaalet er saa om man kan leje 3 (dual quad core serverer) for under 834$/maaned, og svaret paa det er tjaa maaske. Desvaerer kunne jeg slet ikke finde nogle firmaer der havde priser for det paa deres website. (Lad mig i parentes bemaerke at jeg hader firmaer som saelger en standard vare(Leje af dedikeret server), men naegter at oplyse pris eller pris eksempler paa deres website)

Det kan(Set over en 3 aars periode) goeres billigerer end 834$/maaned hvis man i stedet for at leje serverne, kontakter dell, koeber 3 serverer og saa faar dem placeret hos et hosting firma, men det er en lidt unfair sammenligning da man jo saa haenger paa de 3 serverer, og betaler dem forud.

Men det hele kommer an paa hvornaar dine kunder kommer. Hvis dit load midt paa dagen er meget stort, kan Amazon godt betale sig.

Noget man skal passe paa med er dog deres diskplads, som er temlig dyr. Det koster 150$/maaed for 1TB storage, saa det er ikke stedet du skal lave det nye "Internet archive" :}

Martin

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:38

Martin T:

en Dual Quad core Opteron vil det hos amazon koste ca 450$/maaned hvis den koerer konstant, eller 0.85$/timen hvis den kun skal koere naar der er load. 

Sidst jeg kiggede og legede med det (for en måned siden) var det en fast pris i timen for serveren + pris for trafik ind + pris for trafik ud.

Så de har ikke "enten/eller"

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)