Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver jeg "udbyder" af min egen webshop løsning?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en hel del års erfaring med udvikling af både CMS og webshop løsninger, og kan med udgangspunkt i de priser og løsninger der findes på markedet se, at der bestemt er muligheder for at give folk noget bedre og noget billigere.

Jeg har set helt almindelige webshopløsninger til 7-800,- om måneden - "blot" fordi man har mulighed for at udsende nyhedsbreve m.v.

Men :

Det bliver på min webshop løsning og spørgsmålet er nu hvordan jeg får mine egne servere m.v. på samme måde som helt normale hoteludbydere. Vær opmærksom på, at jeg ikke er interesseret i, at have min egen serverpark stående, men i højere grad er interesseret i, at have X antal servere stående hos en eksisterende udbyder.

Det er så leje af servere m.v., men er der nogen der har gode erfaringer med udbydere?

Jeg vil gerne have en udbyder der kan stå for alt teknikken omkring registrering af domæner, vedligeholdelse og opsætning af IIS osv, mens jeg så blot skal koncentrere mig om selve webshoppene.

Nogen input?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:36

Man lejer dig ind hos andre :-)

Jeg bruger selv specialhosting.dk en del, men ved ikke hvor gode de er til Windows miljøet, bruger dem lige nu kun til Linux.
Eller mener jeg at Sune fra Activewebs.dk har godt styr på Windows servere.

Skal det være billigt billigt billigt, så skal du finde en V-server af en art. Kan dog ikke rigtig anbefales udover af økonomiske årsager - skulle være noget potentielt klamp (men det er 3. hånds indtryk jer her formidler videre).

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Skrevet kl. 15:46

Hej Nicolai

Jeps - det var også det jeg var kommet frem til. Tak for referencerne.

Jeg syntes blot det er rasende dyrt... man kommer jo hurtigt til at betale over 5.000 om måneden for en enkelt server - og det endda en forholdsvis lille server med begrænsninger på datatrafik m.v.

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 15:59

Dedikerede servere er generelt dyre i Danmark, men lige så snart du bare bevæger dig ned til fx Tyskland, bliver priserne helt anderledes!

Kig fx her:

Webtropia

De har nogle meget billige servere i tyskland, både med windows og linux.

men hvilket system er din shop kodet i?

- For er det PHP kan det jo med fordel hostes på linux.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:12

Carsten Suurland:

Jeg syntes blot det er rasende dyrt... man kommer jo hurtigt til at betale over 5.000 om måneden for en enkelt server - og det endda en forholdsvis lille server med begrænsninger på datatrafik m.v.

Hej Carsten

Begrænsninger på datatrafik har du altid, ligemeget hvor du handler :) Nogen steder er det bare mere gennemsigtigt end andre.

Men for 5.000kr om måneden kan du godt få en ganske pæn server med en anseelig mængde trafik :) Mht. Windows og Linux så er det helt rigtigt at vi ikke ubyder samme grad af support på de to systemer, men det er så primært fordi vi er væsentligt dygtigere til det ene end det andet :) ... vi har nogen kunder der kører Windows servere, men som regel står de blot selv for pasningen af dem :=)

Du skal ihvertfald under alle omstændigheder være velkommen til at give mig et kald hvis du vil diskuterer mulighederne, jeg kan fanges resten af dagen på 41 28 28 08,

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:13
Der er jo mange måder at gribe opgaven an på, afhængig af hvilke tekniske krav der er fra dit software, hvilken fleksibilitet du vil have samt hvilke forventninger du har til hvor hurtigt den del af din forretning vil vokse. Hvis det er en serverløsning du vil ud i vil du typisk godt kunne komme i gang med fornuftige løsninger for under 5.000 kr. pr. måned, der er jo ingen der siger at du absolut skal have den helt store forkromede løsning med X antal servere fra starten - hvis blot man tager højde for at løsningen er skalerbar.

Din pris pr. shop du hoster vil jo naturligvis være høj i starten hvis du starter ud fra bar bund, men på længere sigt når du får flere og flere shops vil dit dækningsbidrag pr. shop jo stige. Hvad angår problematikken omkring trafik så vil den jo formodentlig også stige i takt med at du får flere kunder på serveren, og dermed mere indtjening, og du vil jo kunne holde øje med hvor meget trafik de forskellige shops trækker og tage problemstillingen med kunden hvis en enkelt shop bruger for meget.

Du er velkommen til at kigge på vores webside eller kontakte mig (sune at activewebs.dk) hvis du er interesseret i at snakke nærmere om en løsning.
Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Skrevet kl. 22:02

Super gode input fra Jer alle - tak for det.

Der er bestemt noget at gå videre med der

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej

Glemt alt om trafik priser. Det bliver nævnt af andre, men gentag det gerne :) Trafik koster ikke over 5,- kr. per Gb per måned, og der er vel en god portion med i grundaftalen og som det bliver nævnt, har du meget trafik, så betaler du punkt ét mindre per Gb og punkt to, så har du formentlig en stor omsætning. 10-50Gb trafik om måneden må anses for meget hvis det er alm. hjemmesider eller shopløsninger, hvor der ikke downloades produkter eller streames eller lign.

Ang. server priser, så får du hvad du betaler for og betal ikke for mindre end det koster, ellers ligger du i hvertfald som du har ... ja :) Strøm koster, serveren koster, pladsen til at opstille den koster, trafik og selvfølgelig LØN til det personale, der håndtere det hele for dig, korrekt?Og licenser måske?

Hvis det din udbyder ønsker om måneden er mindre end det du med rimelighed kan skønne den slags koster, så er det enten en skjult virutuel server med alt for mange per fysisk server, eller.. .ja, en, der ikke tjener nok til i længden at levere noget som helst.

Hvad angår virtuelle servere, som det bliver kommenteret, så er det helt forkert at det er noget at gå uden om. Tvært i mod er det det eneste rigtige, hvis det ellers bliver udbudt korrekt. Det er ikke anderledes end med webhoteller. Smider man for meget på en fysisk host, så dur det ikke. Gør man ikke så er det en sikker løsning, der skallere godt, giver en god pris / performance og giver den sikkerhed du ikke har ved webhoteller f.eks. at dine ting performer og er sikret ud fra hvad DU laver og ikke hvad de mange andre kunder på samme server laver.

Selv hvis du sagde "jeg vil have min egen fysiske server, da jeg så kan tage den under armen og gå til en anden", så ville jeg sige, ja, fint, men smid alligevel et virutalliseringslag ind i mellem, da det giver en lang række administrative fordele både nu og i det langeløb. Og glem al snak om at det skulle give et performance problem. Har ud ikke "råd" til at smide et par % performance på det lag, så er din server jo alligevel for lille og så er det helt andre ting du skal kigge efter alligevel.

Men ok, du vil jo have udbyderen til at stå med det, så det er vel mindre interessant. Spørg ind til det du bliver tilbud og vær sikker på at det de siger giver mening.

Man skal ikke være sur over en udbyder, der vil tjene penge, men være bekymret for en, der ikke vil :) Det hele til det halve er et faresignal i min optik.

Når det er sagt, så er der jo aldrig noget, der er 100% :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jan Agermose:

Trafik koster ikke over 5,- kr. per Gb per måned

Jeg ville nok vende den der om ... "Trafik kan fåes til helt ned til 5,- kr per GB" det er også fuldstændig rigtigt, men det afhænger såsandeligt af hvor meget du køber :)

Men de fleste steder vil du med en fornuftig mængde trafik kunne forhandle dig ned på omkring en femmer ja :)

Jan Agermose:

Selv hvis du sagde "jeg vil have min egen fysiske server, da jeg så kan tage den under armen og gå til en anden", så ville jeg sige, ja, fint, men smid alligevel et virutalliseringslag ind i mellem, da det giver en lang række administrative fordele både nu og i det langeløb. Og glem al snak om at det skulle give et performance problem. Har ud ikke "råd" til at smide et par % performance på det lag, så er din server jo alligevel for lille og så er det helt andre ting du skal kigge efter alligevel.

Der er jeg helt enig ... jeg har mange kunder der har fået opsat deres eget virtualiseringsmiljø på en eller flere servere hos os, og det er de alle samme yderst tilfredse med ... primært fordi det giver dem nogle enorme drifts muligheder uden at omkostningerne følger med op.

Så den anbefaling vil jeg helt klart støtte :)

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:10

Mikkel Mikjær Christensen:

Jan Agermose:

Trafik koster ikke over 5,- kr. per Gb per måned

Jeg ville nok vende den der om ... "Trafik kan fåes til helt ned til 5,- kr per GB" det er også fuldstændig rigtigt, men det afhænger såsandeligt af hvor meget du køber :)

Hvis du lejer en server det rigtige sted, kan du få en udmærket server til ca. 800 kroner inkl. 1000 GB trafik, altså under 1 krone pr. GB.

inkl. er RAID og ekstern sikkerhedsbackup.

Harddisk ca. 200 GB

mvh

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)