Facebook og twitter bruges mere og mere af virksomheder i forbindelse med markedsføring, kontakt til kunderne og videns udveksling. Og jeg er da ikke i tvivl om der er en værdi i det. Men den slags kræver vel også at man afsætter en hel del tid til det. Så spørgsmålet er om det er den tid værd som man investerer i det, ville det måske have været bedre at bruge tiden på produktudvikling, optimering, direkte kundepleje og hvad man nu ellers bruger sin tid i virksomheden til? Jeg er ikke selv sprunget på vognen endnu, jeg kan godt se nogle fordele ved både facebook og twitter, men er det tiden værd? Og hvordan måler man effekten af det? Man kan selvfølgelig godt bare lige oprette en profil smide lidt tekst ind og så glemme alt om det igen, men hvis man skal have noget ud af det så kræver det vel også at gør det godt og holder det ved lige. Hvor meget tid bruger på du facebook og twitter? Og hvad får du ud af det? Har det været skyld i at andre projekter er blevet forsinket, fordi du brugte lidt for meget tid på at opdatere dine profiler og svare på kommentarer?
|
Jeg får ikke meget ud af twitter og facebook, men kan i høj grad anbefale LinkedIN Groups hvis man arbejder internationalt.