Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook og twitter – spild af tid eller godt investeret

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook og twitter bruges mere og mere af virksomheder i forbindelse med markedsføring, kontakt til kunderne og videns udveksling.

Og jeg er da ikke i tvivl om der er en værdi i det. Men den slags kræver vel også at man afsætter en hel del tid til det. Så spørgsmålet er om det er den tid værd som man investerer i det, ville det måske have været bedre at bruge tiden på produktudvikling, optimering, direkte kundepleje og hvad man nu ellers bruger sin tid i virksomheden til?

Jeg er ikke selv sprunget på vognen endnu, jeg kan godt se nogle fordele ved både facebook og twitter, men er det tiden værd? Og hvordan måler man effekten af det?

Man kan selvfølgelig godt bare lige oprette en profil smide lidt tekst ind og så glemme alt om det igen, men hvis man skal have noget ud af det så kræver det vel også at gør det godt og holder det ved lige.

Hvor meget tid bruger på du facebook og twitter? Og hvad får du ud af det? Har det været skyld i at andre projekter er blevet forsinket, fordi du brugte lidt for meget tid på at opdatere dine profiler og svare på kommentarer?

Del dine erfaringer...

- Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:29

Jeg får ikke meget ud af twitter og facebook, men kan i høj grad anbefale LinkedIN Groups hvis man arbejder internationalt.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 16:31

Jeg har virkelig fået noget ud af facebook! Min side StartUng.dk har fået mange flere besøgende via facebook, da mange unge invitere hinanden til gruppen.

http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=141540655716&ref=ts

Jeg synes dog alligevel at nogle har mere potientele end andre virksomheder. Men helt klart, alle kan bruge det, og hvis man arbejder med det så kan man virkelig få noget ud af det :-)

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 16:45

Hej Thomas

Jeg har brugt twitter gennem de sidste par måneder, og har fået SÅ meget ud af det, et meget større netværk, en hulens masse ny viden og hjælp til mange forskellige ting lige fra hvordan et ord staves i en bestemt sammenhæng til ideer og meget mere.

Jeg ved ikke hvor lang tid jeg bruger på Twitter pr. dag, faktisk er jeg den type som forsøger ikke at tænke på hvor lang tid jeg bruger på de forskelige ting, men mere på resultatet og produktet jeg får ud af det jeg vælger at bruge tiden på. Min hjerne fungerer bedst når den har hyppige overspringshandlinger, og der passer Twitter perfekt til mig Big Smile

Facebook er jeg ikke helt faldet for, men jeg har dog - for lang tid siden oprettet både en gruppe og en fanside - tilsammen har de vist omkring 500 medlemmer uden jeg har gjort noget for det. Men når jeg får tid vil jeg da se hvordan jeg kan udbygge siderne og forøge medlemsantallet og kendskabet til Min-mave.

Jeg skrev et indlæg her på Amino på min blog omkring brugen af Twitter - den kan du læse her http://www.amino.dk/blogs/min-mave/archive/2009/04/09/jeg-er-p-229-twitter-er-du.aspx

Jeg er hooked på Twitter, jeg bruger tweetdeck som samler alle jeg følger på Twitter og har gjort livet meget nemmere for mig, de har lige lavet en opdatering så den kan integreres med Facebook så man nu også kan følge disse personer når de opdaterer deres profil (hvad laver jeg -punkt)

Tilmeldt 1. Apr 09
Skrevet kl. 15:16

Hej Birgit

Ja jeg fornemmer også at twitter mere er et værktøj til at holde og forstørre ens netværk, end det egner sig som marketings værktøj, selvom jeg også ser mange virksomheder benytte det, i det øjemed. 

Nu kiggede jeg lidt på din twitter og amino profil, og du er jo fantastisk dygtig til det der med netværk og hvis du samtidig trives med overspringshandlinger så er det jo perfekt.

Det med netværk er først noget jeg er begyndt at interessere mig for her for nylig, men jeg er langsomt begyndt at se, at det faktisk har langt større værdi end jeg havde forestillet mig. Og overspringshandlinger er egentlig også noget min hjerne har nemt ved, men jeg prøver at undgå det i et forsøg på at optimere min tid, men måske skal man bare give efter og så bruge det på den måde du gør.

Lige nu arbejder jeg på relanceringen af et større site, men når det er på plads så tror jeg faktisk, jeg vil tage et kig på twitter, og i mellemtiden vil jeg udforske amino lidt mere, jeg er jo også  lidt ny her på siden.

- Thomas

Tilmeldt 1. Apr 09
Skrevet kl. 15:24

Hej Nikolaj

Ja nogle ting egner sig nok mere til facebook end andre. Hvorfor har du valgt at lave det som en gruppe frem for som en fanside?

- Thomas

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)