Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

befordringsfradrag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Håber der en kyndig der sætte et par tykke streger under min undren/spørgsmål.

Hvis jeg er i besiddelse af en gulpladebil som er virksomhedsejet, men selv betaler benzin, forholdsmæssig afskrivninger og vedligeholdelse af al den privatkørsel der foretages. Er det så lovgivningsmæssigt korrekt at modtage befordringsfradragårsopgørelsen såfremt kørslen fra og til arbejde bliver beregnet som en del af privatforbruget?

Takker :)

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 15:40

Hvis bilen er virksomhedsejet, så tror jeg ikke du må køre til og fra arbejde! Så skal du i hvert fald beskattes af fri bil.

Tilmeldt 1. Apr 09
Skrevet kl. 16:23

Hejsa,

Beklager den manglende info. Der er naturligvis tale om en gulplade bil som gerne må anvendes til privatkørsel også.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:32

Hej,

Ja, for befordringsfradraget skelner jo ikke mellem hvordan du kommer på arbejde - kun hvor langt der er. Du kan også få befordringsfradrag, selv hvis du kører med en kollega hver morgen og hver aften, uden at du betaler ham et bidrag til det.

På selvangivelsen står der jo heller intet om, at befordringsfradrag kun gælder for S-tog, bus, egen bil eller andet.

Jeg ville dog lige tjekke med din revisor inden du angiver noget. Der kan jo forekomme nogle regler, når du er virksomhedsejer. Jeg forstår dog ikke, hvorfor du selv betaler benzin etc?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 1. Apr 09
Skrevet kl. 16:41

Helt enig, min undre gik netop også på skellet mellem hvem der dækker omkostningerne for bilen. Hvis virksomheden dækkede min omkostninger til fulde ville jeg i princippet skulle beskattes af fri bil, men da jeg i så fald også betaler for denne ydelse er jeg vel igen berettiget til befordringsgodtgørelse eller :/

Jeg dækker alene mine egne omkostninger da det forholdsmæssigt er den billigste løsning for mig :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 16:50

scagrp:

Hejsa,

Håber der en kyndig der sætte et par tykke streger under min undren/spørgsmål.

Hvis jeg er i besiddelse af en gulpladebil som er virksomhedsejet, men selv betaler benzin, forholdsmæssig afskrivninger og vedligeholdelse af al den privatkørsel der foretages. Er det så lovgivningsmæssigt korrekt at modtage befordringsfradrag på årsopgørelsen såfremt kørslen fra og til arbejde bliver beregnet som en del af privatforbruget?

Takker :)

Hej

Det er helt iorden, at tage befordringsfradrag mellem hjem og arbejde. Selvom du har en gulpladebil med blandet benyttelse.

Det vil være en rigtig god ide, at føre kørebog. Så du altid har dokumentationen iorden. Hvis SKAT skulle spørge.

Ellers kan du hurtig tabe en skattesag.

Revisor Olsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)