Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dating site

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels - netopcom.dk:

Jacob Atzen:

Det er godt nok mange måneder. Hvilke features ligger i til grund for dette estimat?

Jeg vidste at du vil glemme en stor del..

Ja, det har man jo en tendens til at gøre i farten :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Mikkel Mikjær Christensen:
Omkring 500.000 DKK excl. moms, grafik, hosting og markedsføring. (dvs udvikling alene.)

Mikkel, mener du seriøst at der kun ligger 10 mandemåneder i sådan en opgave?
Så bliver det godt nok en primitiv model..
Mit gæt vil nærmere være et par millioner kroner og så 50.000 - 100.000 kr. om måneden løbende, hvis man selv har programmørerne.

Dbh Martin

Tilbudet blev i sin tid givet til en kunde der på baggrund af en meget detaljeret kravspecifikation, til et website meget lig netdating.dk, med de relativt begrænsede features netdating.dk havde, det er basseret på 5 måneder af 100.000, hvor der ud over programmøren er afsat 15k til en tester 15k til en supplerende programmør (html+css mand) og 20k til projektledelse om måneden.

Og ja vi mente tilbudet seriøst, vi var godt klar over det ville koste nogle all-nightere men jeg er ikke i tvivl om at vi ku ha leveret det ... og stadig have haft tid til at holde weekender :)

Kunden regnede med at kunne få det hele til 150.000kr ... og har så vidt jeg kan se idag ... hverken noget site uppe og har mig bekendt brændt pengene af på en Indisk programmør.

Men ja .. Netdating er måske den primitive løsning, men hvis man har en ordentlig kodebase, så er det jo noget man kan bygge på løbende. :)  ... men jeg kan godt se dit argument, og jo mere jeg tænker over desto mere bliver jeg enig med selv om at "netdating" + ekstra features, nok ikke møder trådstarters sparsomme beskrivelse.

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Atzen:

Hvis man ser bort fra "Sitet skal være meget profesionelt, så din kunnen skal være stor!" så kan man da sikkert godt flække et site sammen til 20.000. Der er masser af færdige datingsite scripts på nettet som sikkert ikke kræver det store for at få til at køre. Jeg tvivler nu på, at det er det OP er ude efter.

Tak.

Yusuf har jo gentagne gange udstillet sin kvalitetskode på blogcentrum.dk og de ting, som dette site mangler bare for at være kørende i den grundlæggende udgave siger jo en del om "mandens" forhold til kvalitet.

Normale scripts der bare lige er "flækket sammen" idag, indeholder endda CAPTCHA.

Wordpress som bare er et script har endda den mulighed.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

www.easywebhost.org:

Normale scripts der bare lige er "flækket sammen" idag, indeholder endda CAPTCHA.

Nu er jeg altså træt af at høre på dig svine andre folk til uden grundlag!

Det er faktisk mere normalt end du tror idag at pille Captcha fra ... og så filtrere de indkommende requests frem for at genere brugeren med en syns-prøve ... primært pga. en styrtdykkende konverteringsrate såsnart brugeren ser en Captcha.

Derudover har du ikke en chance for at vurdere kvaliteten på af koden på blogcentrum.dk uden at have set koden.

Kunne det mon så tænke sig at vi lige ku få lagt låg på det her usalige muderkast og komme tilbage til trådens oprindelige emne?

En (seriøs) pris på et professionelt datingsite?

Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da godt nok nogle vanvittige priser der blev fyret af, men det er jo kendetegnet ved webbureauer der leverer hele pakken. Så kan du så også regne med at de ikke skyder helt ved siden af deadline, og systemer højst sandsynligt vil virke fra dag 1. Men nej Jacob der ligger ikke meget mere bag et dating site end det du nævner, bortset fra administrator delen og måske enkelte tillægsmoduler. En freelancer kan sagtens løfte opgaven for et sted mellem 20.000-40.000 plus moms alt efter funktionalitet, hvis ikke vedkommende regner med en timeløn på 500kr. Da det er langt fra sikkert at en freelancer kan løfte hele opgaven, skal du nok ud og have fat i en webdesigner til at lave layoutet, og finde et driftsikkert hosting miljø der kan klare meget datakald. Som du kan se kræver det lidt koordinering, og dine "freelancere" kan sikkert lede dig i den rigtige retning når der dukker noget uventet op. 

-------------

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidligere har skrevet, det er ikke muligt at estimere en pris uden der er lavet en kravspecifikation. Et dating site er jo et vidt begreb, tja, jeg kunne hente joomla og sætte et dating site op på 5min.

Så før trådstarter skyder ind med hvad der egentlig ønskes, så er det ikke muligt at komme med de rigtige råd eller priser.

Det er dybt useriøst at folk skriver 20 - 40k uden de overhovedet at en anelse om hvad siden egentlig skal kunne og hvordan. Det vidner om pistolsælgere som virkelig er desperate og tænker salg, istedet rent faktisk at gå ind og imødekomme kundens behov.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik :

Det er dybt useriøst at folk skriver 20 - 40k uden de overhovedet at en anelse om hvad siden egentlig skal kunne og hvordan. Det vidner om pistolsælgere som virkelig er desperate og tænker salg, istedet rent faktisk at gå ind og imødekomme kundens behov.

Det lyder som om du er ny her? ;)

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke så meget på skabeloner til et datingssite. Hvis man skal være seriøs omkring sin idé, så er der mange flere faktorer i det end bare et "skelet". Som Thorborg siger: Idé er sølv, men udførelse er guld. Nå, men smag og behag. Min kollega Anders Dahl Pape (programmering) og jeg (grafisk design) har udviklet http://www.singleplus.dk helt fra bunden og det tog cirka 12 måneder før det var køreklar med lancering i 2005. Og hvis vi skulle ha' lavet det for andre, så er prisen på en halv million ikke urealistisk. Og desuden har sitet gennemgået en relancering i 2008, så hvis du vil ha' en succes kræver det løbende vedligeholdelse og udvikling og ikke mindst lytte til brugernes behov for funktioner. Så mit råd er at du finder en udvikler/programmør/designer og så derfra lad eventyret begynde ... pøj pøj

Jeg deler også tips og links på:
http://twitter.com/nicolaij

Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

og du synes måske ikke det er dybt useriøst at give et tilbud på 500.000 DKK eller helt op til et par millioner?

"Omkring 500.000 DKK excl. moms, grafik, hosting og markedsføring. (dvs udvikling alene.)"

"Mit gæt vil nærmere være et par millioner kroner og så 50.000 - 100.000 kr. om måneden løbende, hvis man selv har programmørerne."

 

Vi har tidligere været inde på hvordan en kravspecifikation i grove træk ser ud for et dating site. En udvikler der har styr på sine værktøjer kan løfte opgaven på en 1-2 måneder under almene arbejdsbetingelser (37t om ugen). Prøver i at skræmme manden, eller er det mere normen end undtagelsen at regne med en timepris på helt op til 1000.

-------------

Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Johannesen:

Jeg tror ikke så meget på skabeloner til et datingssite. Hvis man skal være seriøs omkring sin idé, så er der mange flere faktorer i det end bare et "skelet". Som Thorborg siger: Idé er sølv, men udførelse er guld. Nå, men smag og behag. Min kollega Anders Dahl Pape (programmering) og jeg (grafisk design) har udviklet http://www.singleplus.dk helt fra bunden og det tog cirka 12 måneder før det var køreklar med lancering i 2005. Og hvis vi skulle ha' lavet det for andre, så er prisen på en halv million ikke urealistisk. Og desuden har sitet gennemgået en relancering i 2008, så hvis du vil ha' en succes kræver det løbende vedligeholdelse og udvikling og ikke mindst lytte til brugernes behov for funktioner. Så mit råd er at du finder en udvikler/programmør/designer og så derfra lad eventyret begynde ... pøj pøj

 

Det var da godt nok lang tid. Har i passet et fuldtidsarbejde ved siden af? Hvor meget har i arbejdet på projektet? Har i haft en detaljeret kravspecifikation? Hvor mange gange har i revideret jeres kravspecifikation? Har i mistet lysten/gejsten undervejs, haft perioder hvor projektet har stået stille?

Det er alt sammen noget udviklere kommer ud for, især når det er egne projekter og man ikke har en kunde i nakken. Alle sammen er faktorer der har en betydning for udviklingstiden. Men nu hvor du har noget erfaring med at bygge et sådan system op fra bunden, må jeg så høre et realistisk bud på udviklingstiden (mandetimer, måneder eller hvad du nu har det bedst med). Og her tænker jeg på at i HAR en detaljeret kravspecifikation som bare skal opfyldes. Ingen revideringer eller noget!

-------------

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)