Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af køreskole!

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikolaj

Hvad med at allierere sig med et forsikrings selskab. Jeg ved at man her i Jylland har holdt nogle forsikrings kurser for unge, som hvis de deltog i dette kursus vedr. sikkerhed, ekstra glatbane osv. kunne få reduceret deres bil forsikring væsentligt.. Det er jo ofte ret dyrt/dyrere at få sin første bil forsikret end det er at få kørekortet. Hvis man kunne lave et fælles projekt, så behøvede kortet jo ikke være billigere, -der er faktisk mange unge, som tænker på forsikringen bagefter (ellers gør deres forældre måske, hvis den unge skal arve den gamle bil".

Og så kan jeg godt li'' ideen med at man får noget ekstra med i pakken, som Nippr er inde på..

Ellers hvad med radio spots ? SMS reklamer ?

Når man har fået kortet, kunne man jo også få en t-shirt med et fedt slogan/billede på, som hvis de ville gå med den, være en god reklamesøjle overfor kammerater m.m.

En god informationspakke til forældrene kunne vel også lokke nogle til. Og her ville alt det seriøse netop være ret godt, så forældrene ville lægge pengene her.

Reklame på skoler er ok, men hvorfor nøjes med ungdomsuddannelserne ? Der er da mange, som først får kortet, når de er igang med en længerevarende uddannelse ?

Bare lidt input herfra.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 00:20
Hej Christobel

Tak for dine rigtig gode ideer.

Køreskolen reklamerer allerede på videregående uddannelser, på samme måde som på ungdomsuddannelserne.

Der findes et kursus, man billigt at komme på og derigennem få en billigere forsikring. Skolen har pt ikke ressourcer til at starte noget lignende. Jeg har dog også overvejet en samarbejdsaftale med et forsikringsselskab, men vil det overhovedet være attraktivt for forsikringsselskabet?

Den der informationspakke lyder også spændende, men hvad skal den indeholde, mere en der står på hjemmeside, i teroribøger osv - En længere beskrivelse af selve forløbet osv?

Når skolen næste gang runder en rundt hjørne, kunne man holde en konkurrence hvor man både kunne vinde en tur i en ferrari el.lign, men samtidig også rabat på et kørekort - Det kunne køre over en uge i det lokale center. Det må der kunne trækkes lidt PR ud af - og skolen vil være indprintet i manges hoveder som noget positivt.

Hvad synes i om denne idé? Tror I det vil trække folk til skolen?

Radioreklamer er overkommelige i pris - Skolen ligger i KBH, men er vel kun attraktivt for dem der på nær den, og mange af lytterne vil være spildte. Eller hvad?

Det kunne være fedt at finde nogle relaterede samarbejdspartnere - Når man så har taget kortet på skolen, kan man få rabat i et par virksomheder - Samtidig kunne man så få en fed t-shirt med et slogan, el.lign på - Men vil det med t-shirts virke, eller være spild?

Hvad kunne der fx stå på dem?

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 00:22
Jeg vil gerne sige tak til jer alle, for de mange fede råd og ideer.
Det er superfedt - Bliv meget gerne ved:-)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 00:40
Nu ved jeg ikke, hvordan du er involveret - eller rettere i hvor stor grad. Men hvis jeg skulle lave køreskole i dag, ville jeg nok iscenesætte den som alt andet end køreskole. Hvis jeg bare slår på pris og "masser af erfaring" så konkurrerer jeg med alle andre i branchen. Jeg ville sætte mig ned et øjeblik og tænke over, hvilken værdi jeg istedet ville kommunikere. Hvis man sagde det ikke var et kørekort man solgte, hvad er det så? Tryghed, sikkerhed, frihed? Jeg ville nok gå efter at blive drengenes foretrukne, eller pigernes foretrukne...forældrenes foretrukne. Gøre noget, så jeg skilte mig ud fra alle de andre, for jeg synes virkelig køreskoler er superkedelige og ens ens ens.
Måske ville jeg så kun have den niche (fx racerdrenge ved at tilbyde racerkursus med i kortets pris), men lur mig om ikke et rygte om "anderledeshed" ville spredes og gøre andre nysgerrige og i hvert fald give PR muligheder.

Nipprs køreskole - vi "gear" lidt mer''

Håber du får fundet på noget fedt.

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:53
Hey people

I skal da ik'' gå i stå nu:-)

Flere forslag til billig markedsføring i lokalsamfundet og PR vinkler modtages meget gerne! 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:45

Hej Nikolaj

Hvordan går det med markedsføringen af køreskolen ?

Jeg hygger med et lille projekt om kørekort priser i København , Århus og Odense

Hvis du er interesseret, så kan jeg se hvor langt du er nået, og vi kan måske samarbejde om noget køreskole / kørekort samarbejde :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)