Nå ja...glemte lige den "detalje"...at vores leverandør også kører massiv GOOGLE adwords worldwide! Så i stedet for at forhandlerne popper op i søgefeltet på søgemaskinerne...voila serveres vores leverandørs webshop på et sølvfad for kunderne Derforuden har de også knaldet fragten i bund worldwide...så vi forhandlere må æde endnu mere af den avance vi ellers skulle leve af
Jeg har utallige gange oplevet...at have lagt en ordre på available produkter, som så viste sig pludselig ikke at være available alligevel (fordi leverandøren selv havde fået en ordre på samme produkt...er mit gæt) De glemmer så bare lige, at der både for deres ordres vedkommende...og for deres fohandlers...i begge tilfælde sidder en private customer i den anden ende!
|
Hej alle
Det er vel en naturlig konsekvens af en kortsigtet profitmaksimering.
Producenterne ser masser af ekstra penge at tjene på kort sigt da de sparer forhandlerens avance væk, men glemmer at deres forhandlere stille og roligt vil falde fra, da de ikke vil konkurrere mod deres egne leverandører.
Jeg tror heller ikke at leverandørernes egne webshops er de værste konkurrenter, da udbudet trods alt er begrænset til et enkelt mærke ... det er lidt som et irriterende myggestik, man kan ikke gøre meget ved det, men koncentrerer man sig om noget andet går det væk af sig selv.
De skulle nok istedet koncentrere sig om at vækste via et stærkere samarbejde med deres forhandlere.... for dette er efter min mening det sted hvor der ville kunne flyttes mest i dette marked. De fleste producenter plejer ikke deres kunder, de er ikke i dialog med dem om hvad der sker i markedet, de giver ikke nogen former for markedsføringsbidrag ... alt i alt bekymrer de færrste producenter sig om hvad der sker efter at de har leveret deres varer.
Det kan da godt være at de kan lægge masser af penge i markedsføring af deres egen shop og give fri fragt, men når der kun er 1 webshop tilbage med deres varer ... så begynder det at blive svært.
Vores udgangspunkt er også, at hvis leverandørerne har egen webshop, vil de ikke længere blive en del af vores sortiment..... vi har konkurrenter nok i forvejen. :-)
Masser af hilsner, Carsten
Rosa og Ridderen, http://dk.rosaogridderen.com