Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstilfolie - Hvilken skal man vælge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa !

Er i gang med at opstarte en mindre virksomhed med tryk på T-shirts, sportstøj mv.

I den forbindelse er jeg på jagt efter nogen der kan leverer folie til fornuftige penge og i rimelig kvalitet.

Jeg har, ved at eksperimenterer, fundet ud af at folie IKKE bare er folie Smile

Er der nogen der mener at de bare har den helt rigtige folie at arbejde med (pris contra kvalitet) og kan I evt sende mig en vareprøve derpå?

Jeg har arbejdet lidt med Promaflex og Lotus Poliflex, hvor jeg helt klart bedst kan lide at arbejde med sidstnævnte - Men jeg hører gerne om andres erfaringer og forslag herfor.

Billig og gode fragt betingelser er bestemt også at foretrække.

Afventer med spænding .... 

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 20:31

hej alex

Jeg begyndte med folie udskæring til skilte for 5 år siden og ja der er MEGA meget forskel på folie og kvaliteten. Er nu kommmet så langt st der er to type til skilte jeg vælger imellem, mest pga farverne, kvali er ådan set det samme.

Nu er jeg så i samme situation som dig - vil jo gerne udvide tilbudene til kunderne- og med de erfaringer jeg har indtil videre - er at det skam godt kan betale sig at holde kvali og sådan set skide på prisen, kundene kan sagten mærke og se forskellen. Jeg har så de dårlige prøver liggende og siger at de sagtens kan få det billigt men så er kvali også derefter.

Køre generelt i Oracal og i det grafico kan levere. Det sa´mme er det med tilbehør , applikationspapir, varme papir osv

Har du andre erfaringer høre jeg skam gladeligt fra dig

Hygge

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:09

Jeg kan se at du er nået lidt videre siden dit tidligere indlæg vedrørende tekstilfolier: http://www.amino.dk/forums/t/50505.aspx Geeked.

Det med pris versus kvalitet, så kan du roligt regne med at de billigere folier også er dem som holder dårligst.

Omkring det med gode og billige fragt betingelser, så er de fleste grosister villige til at forhandle omkring betingelserne. Men det kommer altså også an på hvilken mængde man køber i. Hvis du kun bestiller en enkelt meter folie, så kan du også roligt regne med at de bonner dig maksimalt på fragt og ekspedition. Vi bestiller en rimeligt store mængder folie og typisk i ruller, og ved en del af vores leverandører betaler vi derfor ikke noget i fragt. Men der er der også nogen af dem som er urokkeligt uanset hvor meget vi køber af gangen.

En anden løsning vil måske være, at du finder en leverandør som ligger tæt på dig. Så kan du selv kører ud og hente folierne hos dem og derved sparer fragten.

/Jesper

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 21:16

Kan sige at de leverandøre jeg handler med levere frit ved bestilling over 500 ex moms - og jeg vil da sige at jeg endnu ikke har betalt for fragtomkostninger.

Jesper, nu ved jeg ikke hvorfra i landet du kommer fra men leverandøre af de forskellige folie ligger jo ikke lige på hvert gadehjørne, er selv fra nordvest jylland og jeg tror ikke lige der ligger leverandøre lige i nærheden !

Men Alex, jeg vil sige dig at hvis du ikke engang bestiller for 500 kr ex. moms ved hver bestilling så tror jeg du driver forretningen forkert. Det har altid været billigst at købe folie i hele ruller og en rulle ligger i priserne 600 - 3000 afhængig af hvad slag det er - men man skal have noget på lager når man driver den her slag forretning - hvis der pludselig dukker nogle op som skal bruge en t-shirt til ex polterabend, rund fødselsdag , så vil kunden sgu ikke vente 4 dage på den !

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:30

Kenn >> MediaMouse ligger i Allerød i Nordsjælland. Så der er ca. 35 minutters kørsel til to af vores leverandører. Men jeg vil så sige at vi har andet godt at lave end at køre rundt og hente folie for at spare penge. Og de to leverandører sender i øvrigt til os U/B på grund af mængden. Så for os vil der ikke være nogen fornuft i at køre efter det - med mindre det vel og mærke er noget som vi står helt i panik og mangler nu og her.

Der er lige en negativ detalje omkring det med at købe det i ruller: Holdbarheden.
Hvis du ikke når at bruge en rulle inden for 1½-2 år, så er det ikke nødvendigvis nogen fidus at købe hele ruller. Klæberen bag på folierne tører langsomt ud over tid (ligesom klæberen på en kuvert). Også selvom folierne står klimatiseret (i rum med rigtig temperatur og luftfugtighed), så er der en begrænset "holdbarhed" på folierne når de ligger på lager. Der er så endda nogen folier som har en kortere holdbarhed end andre. F.eks. har vi haft nogle normale, med ret billige, skiltefolier med en lysægtehed på 5-8, som efter blot et lille år "på hylde" ikke længere var god i klæberen og derfor blot var affald.

/Jesper

Fra Køge
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 22:05

Jesper Norbøll:

Jeg kan se at du er nået lidt videre siden dit tidligere indlæg vedrørende tekstilfolier: http://www.amino.dk/forums/t/50505.aspx Geeked.

Hej Jesper - Jo, der er sgu' sket MEGET siden mit første indlæg omkring folie Smile

Kan faktisk godt sidde og grine lidt over mine første projekter, hvor folien faldt af efter vask pga. for lidt tryk, varme osv. osv.

Jeg har siden da lært en masse fif, bl.a. med hjælp fra folk som dig - Og stor tak for det.  Det meste er dog selvlært, og lært "by doing" og af egne fejltagelser osv.

Det er også her at jeg har lært at folie ikke bare er folie - Og at jeg nu gerne betaler lidt ekstra for en folie der både er nemmere at arbejde med (og i) samt en der måske holder bedre, end bare at kigge på pris alene.

Nu køber jeg altså aldrig folie blot i en enkelt meter - Jeg køber minimum 5 meter af gangen, og gerne mere end een farve af gangen således at min ordre altid ligger i omegnen af 1000,- ex. moms minimum. Jeg har dog ikke fundet nogen der leverer fragtfrit endnu, men det skal jeg måske se at få lavet om på.

Har indtil videre købt hos: Skilteproduktion.dk - Nogle bedre forslag?

Fra Køge
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 22:10

Kenn Bo Overgaard:

Men Alex, jeg vil sige dig at hvis du ikke engang bestiller for 500 kr ex. moms ved hver bestilling så tror jeg du driver forretningen forkert. Det har altid været billigst at købe folie i hele ruller og en rulle ligger i priserne 600 - 3000 afhængig af hvad slag det er

Nu køber jeg altså aldrig folie blot i en enkelt meter - Jeg køber minimum 5 meter af gangen, og gerne mere end een farve af gangen således at min ordre altid ligger i omegnen af 1000,- ex. moms minimum. Jeg har dog ikke fundet nogen der leverer fragtfrit endnu, men det skal jeg måske se at få lavet om på.

En rulle på 25 meter koster 1400,00 + moms der hvor jeg køber + forsendelse.

Har indtil videre købt hos: Skilteproduktion.dk - Nogle bedre forslag?

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 22:22

Jeg køber hos New wave data (www.nwd.dk ) og LMT Gruppen (www.lmtgruppen.dk)
Har været godt tilfreds med folien også tekstilfolien, fik dog på et tidspunkt noget i sølv og gul fra lmtgruppen som virkelig var irriterende at arbejde med og svært at få til at sidde ordentligt på t-shirts. Men ellers har jeg været godt tilfreds.

/ Daniel

Har nedenstående domæne tilsalg :
Storformat.dk - Print i alle størrelser

Fra Køge
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 22:31

diness:

Jeg køber hos New wave data (www.nwd.dk ) og LMT Gruppen (www.lmtgruppen.dk)
/ Daniel

nwd.dk ser bestemt interessant ud for undertegnet. De er da i  hvert fald en smule billigere end min tidl. leverandør på Poliflex'en.

Bare af ren nysgerrighed; Hvad skal det domæne koste ???

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 23:13

Jeg er pt. budt 5000kr for storformat.dk, regner med at komme højere op. Er i kontakt med flere større firmaer.
Har også storformatprint.dk

Men du kan give eet bud hvis du er interesseret, danieldinessandersen@gmail.com

/ Daniel

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)