Hej W&W. Fik lige en lille update af personen bag dette post, og beundringsværdigt som det er at have en opstarter i maven, så er 16 år uden overhovedet at have arbejdet på en cafe altså alt for hovedkuls at starte/drive en cafe. Mit bedste råd ville være at få et fritidsjob på cafeer, diskoteker etc. Samle noget kapital den vej, og vigtigst af alt erfaring med branchen. Din overlevelses chancer i denne branche er altafgørende med kendskab til "sådan gør vi her" med leverandør, aftaler, bevillinger etc. Ligeledes vil du som 16'arig aldrig få en alkoholbevilling eller næringsbrev. (Jvnf. det link jeg sendte tidligere) Du har rigeligt tid til at dygtiggøre dig, nogen siger at Ideen er den sværeste at få, men her må jeg afstå og sige nej ideer er sku nemme at få, det svære kommer at gøre det til en forretning. Sæt dig ned med en der har erfaring i denne branche og få hans historie, erfaringer, synspunkter. Så du allerede så meget længere end løse ideer. Fordi det du har nu er ikke nok til at overbevise en bank om investering, og at starte en cafe koster knaster! Held og lykke med det. |
Jens Lund:Mit bedste råd ville være at få et fritidsjob på cafeer, diskoteker etc. Samle noget kapital den vej, og vigtigst af alt erfaring med branchen
Det er så der jeg vil ansætte en som har styr på sagerne. Altså har erfaring og er kunde vendelig. Er åben for et samarbejde hvor vi så deler 50/50, så kan jeg få nogle timer, og få erfaring, og så kan vedkommende leve drømmen ud med at drive café.
Jens Lund:Ligeledes vil du som 16'arig aldrig få en alkoholbevilling eller næringsbrev. (Jvnf. det link jeg sendte tidligere)
Men det kan jeg jo få, når jeg ansætter en der er over 18.
Jens Lund:Du har rigeligt tid til at dygtiggøre dig, nogen siger at Ideen er den sværeste at få, men her må jeg afstå og sige nej ideer er sku nemme at få, det svære kommer at gøre det til en forretning. Sæt dig ned med en der har erfaring i denne branche og få hans historie, erfaringer, synspunkter. Så du allerede så meget længere end løse ideer. Fordi det du har nu er ikke nok til at overbevise en bank om investering, og at starte en cafe koster knaster!
Somsagt er det stadigvæk på papiret. Regner ikke med at åbne i dette år, for der skal vist mere planlægning til. Desuden har jeg heller ikke kunne finde et link, tråd hvor der står hvor meget det lige nøjagtigt koster.
Men siger mange tak