Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Cafe!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej W&W. Fik lige en lille update af personen bag dette post, og beundringsværdigt som det er at have en opstarter i maven, så er 16 år uden overhovedet at have arbejdet på en cafe altså alt for hovedkuls at starte/drive en cafe.

Mit bedste råd ville være at få et fritidsjob på cafeer, diskoteker etc. Samle noget kapital den vej, og vigtigst af alt erfaring med branchen. Din overlevelses chancer i denne branche er altafgørende med kendskab til "sådan gør vi her" med leverandør, aftaler, bevillinger etc. Ligeledes vil du som 16'arig aldrig få en alkoholbevilling eller næringsbrev. (Jvnf. det link jeg sendte tidligere)

Du har rigeligt tid til at dygtiggøre dig, nogen siger at Ideen er den sværeste at få, men her må jeg afstå og sige nej ideer er sku nemme at få, det svære kommer at gøre det til en forretning. Sæt dig ned med en der har erfaring i denne branche og få hans historie, erfaringer, synspunkter. Så du allerede så meget længere end løse ideer. Fordi det du har nu er ikke nok til at overbevise en bank om investering, og at starte en cafe koster knaster!

Held og lykke med det.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 18:38

Jens Lund:
Mit bedste råd ville være at få et fritidsjob på cafeer, diskoteker etc. Samle noget kapital den vej, og vigtigst af alt erfaring med branchen

Det er så der jeg vil ansætte en som har styr på sagerne. Altså har erfaring og er kunde vendelig. Er åben for et samarbejde hvor vi så deler 50/50, så kan jeg få nogle timer, og få erfaring, og så kan vedkommende leve drømmen ud med at drive café.

Jens Lund:
Ligeledes vil du som 16'arig aldrig få en alkoholbevilling eller næringsbrev. (Jvnf. det link jeg sendte tidligere)

Men det kan jeg jo få, når jeg ansætter en der er over 18.

Jens Lund:
Du har rigeligt tid til at dygtiggøre dig, nogen siger at Ideen er den sværeste at få, men her må jeg afstå og sige nej ideer er sku nemme at få, det svære kommer at gøre det til en forretning. Sæt dig ned med en der har erfaring i denne branche og få hans historie, erfaringer, synspunkter. Så du allerede så meget længere end løse ideer. Fordi det du har nu er ikke nok til at overbevise en bank om investering, og at starte en cafe koster knaster!

Somsagt er det stadigvæk på papiret. Regner ikke med at åbne i dette år, for der skal vist mere planlægning til. Desuden har jeg heller ikke kunne finde et link, tråd hvor der står hvor meget det lige nøjagtigt koster.

Men siger mange takSmile

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 18:50

Winther & Winther:
Desuden har jeg heller ikke kunne finde et link, tråd hvor der står hvor meget det lige nøjagtigt koster.

LOL. Du kan altså ikke finde = xxx.xxx.xxx kr for opstart af cafe afhænger jo helt af lokaler, indretning, sortiment, størrelse, reklame mm.  Du må sætte dig ned på den hårde måde og gennemgå tallene. Lav et opstartsbudget, drift og likviditetsbudget. Check eventuelt www.startvaekst.dk de har nogle ok skabeloner til formålet.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:13

Du skal være opmærksom på, at der er rigtig mange regler i forbindelse med produktion og salg af fødevarer. Du må ikke bare bage tærter og sælge dem - køkkenet skal være godkendt, der skal være egenkontrolprogrammer osv.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 12:04

Man kan vel ikke sætte alder på en ægte iværksætter :)
Men det er rigtigt hvad der bliver sagt, planlægningen er nok den største udfordringer der findes som iværksætter.

Nå men jeg håber du får succes med dette koncept - og skulle du få behov for cafemøbler til konceptet kan du jo kigge forbi vores shop.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:02

Hej Trådstarter,

Jeg synes som nogle af de andre også det er cool og du vil lave en Berverly klon, men så længe du ikke er myndig skal du altså have far eller mor med. Jeg tror faktusk du skal være 25 for at få lov at sælge alkohol eller bevilling idet hele taget, men 16 for du altså ikke lov til. Alternatit skal du så finde dig en partner der er myndig og hvis navn står på papiret, men så kan du jo ikke fyre vedkommende igen da det officielt er hans cafe.

Opstart af sådan noget koster mere eller mindre hvad man vil betale, du kan købe stole i ikea til ca en 20er, og du kan købe nogle til 2000. Du kan få et prof kaffesystem der starter ved ca 15.000kr eller du kan låne en el-keddel og købe nescafe i netto. Nu ved jeg jo ikke hvor du vil starte forretning, men i København er der så mange om buddet at hvis ikke du laver det ordenligt og severer kaffe og kage der er bedre end det folk selv kan lave der hjemme så gider de ikke købe det, ergo skal kvalitet og oplevelse være iorden. 

Du kunne måske overveje at lave en "midlertidig" pie hole (som er britisk slang for mund, og betyder noget du ikke er gammel nok til i homo miljøer bare så du ved det) i samarbejde med ungsomdsskoler/klubber, skole mm... så du havde en ugentlig dag eller to hvor du indrettede en lille hurtig cafe? På den måde vil jeg tro du selv kan stå for det, og prøve ideen af uden det koster alt for meget. 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 10:38

Zederkof:
Man kan vel ikke sætte alder på en ægte iværksætter :)

Har læst om nogle der startede som 14 årig, og nogle som var 45...

Zederkof:
Nå men jeg håber du får succes med dette koncept - og skulle du få behov for cafemøbler til konceptet kan du jo kigge forbi vores shop.

Har kigget lidt og synes det er nogle gode produkter og en fin opsætning. Smile

Vi siger mange tak for de gode råd og problemstillinger som i hver især er kommet med, og vi vil nu arbejde videre med projektet.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)