Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unik Pension og livsforsikring.

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vision Security:

Ja alle disse ord giver nok mening og der er vel også mange spørgsmål som jeg nok ikke er i stand til at besvare.

Så jeg kan kun inviterer skeptikkerne til et infomøde og der kan i få svar på alle jeres spørgsmål......

Men det er jo op til jer.

Det er faktisk her, at hunden ligger begravet.

Når man går ud og markedsfører hvad som helst, så er det DIN opgave at have sat dig ind i sagerne først, så du kan svare tilfredstillende på helt almindelige indvendinger. Der er ikke stillet ET eneste spørgsmål om forsikringerne eller pensionsordninger i denne tråd, men kun helt rimelige spørgsmål omkring firmaet. Det burde DU have svar på, så kom ikke og inviter os alle til infomøde, men se at få undersøgt sagen og vend tilbage med svar ASAP.

Det er sådan salg og marketing fungerer. Man sørger for at notere alles indvendinger ned og vender hurtigst muligt tilbage med svar, men du har stadig ingen. Hvorfor skal vi alle spilde vor dyrebare tid på at tage til infomøder, når du i løbet af no time kunne have svaret her i tråden? Du har nu haft to dage, og der er ikke sket en skid endnu.

Det gør kun dig og hele konceptet mere utroværdigt end før - for når den slags kommer op, så skal de spørgsmål behandles og besvares TILFREDSSTILLENDE meget hurtigt.

Jeg beklager, men denne kamp tabte du. Det er muligt, at du vinder krigen, men jeg har nu mine tvivl om det.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 22:00

Jeg er stadig interesseret i Monavie, men afventer at få en flaske hjem, så jeg kan undersøge om det er et godt produkt. Jeg har bestilt en flaske og venter på at få den hjem.

Hvis det er godt, så overvejer jeg da at gå ind i MonaVie helt, men indtil videre er det jo ikke startet op i Danmark endnu. Så det ligger stadig under luppen ved mig.

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Skrevet kl. 22:07

Flemming1970:

Vision Security:

Ja alle disse ord giver nok mening og der er vel også mange spørgsmål som jeg nok ikke er i stand til at besvare.

Så jeg kan kun inviterer skeptikkerne til et infomøde og der kan i få svar på alle jeres spørgsmål......

Men det er jo op til jer.

Det er faktisk her, at hunden ligger begravet.

Når man går ud og markedsfører hvad som helst, så er det DIN opgave at have sat dig ind i sagerne først, så du kan svare tilfredstillende på helt almindelige indvendinger. Der er ikke stillet ET eneste spørgsmål om forsikringerne eller pensionsordninger i denne tråd, men kun helt rimelige spørgsmål omkring firmaet. Det burde DU have svar på, så kom ikke og inviter os alle til infomøde, men se at få undersøgt sagen og vend tilbage med svar ASAP.

Det er sådan salg og marketing fungerer. Man sørger for at notere alles indvendinger ned og vender hurtigst muligt tilbage med svar, men du har stadig ingen. Hvorfor skal vi alle spilde vor dyrebare tid på at tage til infomøder, når du i løbet af no time kunne have svaret her i tråden? Du har nu haft to dage, og der er ikke sket en skid endnu.

Det gør kun dig og hele konceptet mere utroværdigt end før - for når den slags kommer op, så skal de spørgsmål behandles og besvares TILFREDSSTILLENDE meget hurtigt.

Jeg beklager, men denne kamp tabte du. Det er muligt, at du vinder krigen, men jeg har nu mine tvivl om det.

Med venlig hilsen

Flemming

Nu er det jo ikke mit firma eller koncept, men jeg er bare blevet introduceret for ideen. Refer Group er instansen som henviser til Fortuna AG og de sender så en sælger ud.

Jeg skal nok skrive spørgsmålene ned og få et svar hurtigst muligt, hvis jeg kan.

Mit vagtfirma skal jo også kører rundt, så jeg har travlt nok i den båd til dagligt. I ved jo selv hvor hårdt det kan være at kører sit eget firma.

Men jeg må bøje mig og give jer ret, er måske lidt hurtig nogle gange til at finde på nye ideer, uden rigtigt at sætte mig ordenlig ind i tingene og det skal jeg være den første til at beklage.

Fra nu af præsenterer jeg kun koncepter hvis jeg kan besvare spørgsmål fra jer. DEAL?

Jeg er sku nok bare lidt desperat, for at finde på en ekstra indtjeningskilde, så vores økonomi i firmaet og derhjemme kan kører rundt til dagligt. En af mine største svagheder. Men tak for wakeup callet og skal nok forbedre mine initiativer fremover.....Har været alt for Naiv.

Men når det så er sagt, så vil jeg da stadig undersøge de koncepter, men ved jo aldrig om der er hold i et af dem endag. men skal nok lærer at undersøge tingene mere grundigt inden jeg laver et indlæg.

Men havde jeg pengene til det, ville jeg lave et 100% reelt MLM firma, som kunne opretholde reglerne unden at bryde dem vi har i DK. Men fantasien længe leve.

Endnu engang tak for indlæggende. Jeg vender tilbage med nyt omkring jeres spørgsmål, det lover jeg.

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Skrevet kl. 22:19

Citat "Klovn

Det næsteproblem stilling som vi kan kaste på bordet er om alle jeres "henvisere" ikke bliver omfattet af Lov om forsikringsformidling?  Er det mon ikke tanke I har gjort jer - Et er at de ikke sælger forsikringen - loven taler alene om formidling af forsikringer. Om man formidler eller henviser er vist det samme - er det nogle overvejelser I har gjort jer? "

Jeg vil nok mene at jeg henviser kun til Fortuna AG, da jeg har hørt og selv set en kort præsentation af Deres produkter, så jeg fortæller ikke nogen om hvad produktet indeholder i detaljer. Men jeg kan få en sælger til at kontakte kunden hvis de ønsker det og så er det jo op til kunden og de vil lave forretning med firmaet.

Refer Group henviser kun kunder til Fortuna AG.

Er det så forkert, hvis Refer Group ikke fortæller om produktet, men blot henviser ?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:27

Vision Security:

Fra nu af præsenterer jeg kun koncepter hvis jeg kan besvare spørgsmål fra jer. DEAL?

DEAL!

Og fortsat god aften herfra.

Flemming

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Skrevet kl. 22:33

Har fundet det her omkring hoved firmaet bag Fortuna AG

Generali Lebensversicherung AG

FT-nr. / Reg.nr.:

-

Hjemland:

Tyskland

CVR:

-

Ansvarligt kontor i Finanstilsynet:

Kontor for Livs- og Pensionsforsikring

Område:

Forsikringsområdet

Virksomhedstype:

Livsforsikringsselskaber og pensionskasser

ØVRIGE OPLYSNINGER

TJENESTE FRA HOVEDSÆDE UDENFOR DANMARK

Lovhjemmel

Hjemlandets tilsynslovgivning

Tilsynsmyndighed

Hjemlandets tilsynsmyndighed

Værtsland

- Danmark

Danmark

-

- I: Alm. livsforsikring

- II: Ægteskabs- og fødselsforsikring

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:40

Henrik,

Det er et svært spørgsmål som jeg ikke kan give et sikkert svar på. Loven taler om formidling af af kontakt.  Som jeg læser konceptet på Refer Groups hjemmeside går der en betalingsstrøm fra Fortuna AG til Refer Group og videre derfra til "henviserne". Det er min umiddelbare opfattelse at Refere Group kan kommer eller allerede er i en situation, hvor de skal anmelde/registreres som forsikringsformidlere hos Finanstilsynet.

Jeg skal da opfordre til at du får Refer Gropu til at undersøge hvordan de står i forhold til konceptet. Finanstilsynets drenge er ikke til at spøge med.

Hvis salgskonceptet får det grønne lys fra Finanstilsynet ville det næste jeg ville undersøge være fradragretten for danskere. Den er der teoretisk (som følge af en EU-dom) men Danmark har så fået indført at alle de indberetninger som et dansk forsikringselskab skal lave også skal gælde for det udenlandske forsikringsselskab. Det er her udfordringen ligger om det udenlandske forsikringsselskab er indstillet på at tilrettelægge deres systemer efter danske retningslinier.

Håber du kan bruge det til noget.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:48

Hvis du søger i samme databbase vil du se at Fortuna AG er hjemmehørende i Lichtenstein. Men det væsentligste er jo for dig at de er godkendte til at tegne forsikringer i Danmark. Jævnfør ovenstående er din udfordring nok mere hvorledes Refer Group's rolle vil blive opfattet af Finanstilsynet.

Få Refer Group til at få en tilkendegivelse - og hvis ja så er det bare ud over stepperne.

Henrik

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Skrevet kl. 22:48

Følgende spørgsmål vil jeg søge et fair svar på:

1: Vil man som henviser mod betaling være omfattet af Lov om forsikringsformidling?

2: Er forsikringsordningerne godkendte og er det udstedende forsikringsselskab indstillet på at opfylde Danmarks krav om indberetninger mv. for at forsikringstageren kan få fradrag for sine indbetalinger?

3: Er Refergroup godkendte som forsikringsmæglere i Danmark?

4. Opfylder de udenlandske pensionsordninger de danske betingelser efter person beskatningsloven ?

5. Hvad med skattefradrag ?

6. Er Fortuna godkendte til at sælge forsikringer og pension i DK ?

7.  Hvad er Refer Groups position i forhold til selskabet Fortuna AG ?

Vender tilbage med svarene snarest, så vi kan få en sund og fornuftig debat igang.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:54

Perfekt!Yes

6 - kan jeg bekræfte de er ( det fremgår af samme database som du selv har søgt i)

God aften til dig

Henrik

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)