Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning kun for e-butik ejere

Side 7 ud af 9 (86 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mig, men jeg forstår ikke lige hvorfor det skulle være et problem at betale det samme for en tilkøbsydelse som det gør for selve shoppen. 

Som virksomhed betaler du da sikkert også mere for dine medarbejdere end du gør for lejen af dit kontor. Hvis du havde en butik der kostede 50.000 mdr i leje, og du fik muligheden for at ansætte en supersælger der kostede det samme men som havde potentialet til at øge din omsætning og derved hele din virksomheds lønsomhed, så ville du også gøre det, ik?

I det her er der jo ikke engang snakket om den værdi som en tilkøbsydelse som dette ville gøre for brugernes oplevelse af din shop. Det kan godt være at webshops er styret ene og alene af konverteringsrater, men når alt kommer til alt, handler det altså om den oplevelse dine kunder får når de besøger dit site... ellers var der jo heller ikke noget der hed "unikt design" som folk ellers gladeligt betaler masser af tusinde af kroner for...

Det er ikke sort/hvid og jeg synes da Martin i det mindste skal have opbakningen til at gå lidt videre med projektet. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

MetteSkagen:

Martin Thorborg:

 for de meninger der kommer til kende, er nogle der virkelig kan holde folk fra at blive rige og det er synd.

Dbh Martin

Den kommentar oplever jeg som ekstremt manipulerende og nedladende. Hvis andre ikke tænker som dig, så bliver de ikke rige???

Det er egentlig ikke et oplæg til debat, blot en konstatering af en uetisk debatform, som jeg ville blive glad for at du afholdt dig fra. Det kan skabe dårlige følelser og skyld i de læsere der føler sig ramt/ikke tænker som dig/tillader sig at kritiserer idéen - og jeg tror ikke det er det der er dit mål.

Mette



Mette, det er muligt, men det er nu min erfaring.
Jeg kan ikke gøre alle glade og det fint med mig.
Jeg har min facon og den passer nogen og ikke andre:
Jeg gør det i den bedste mening og hvis nogen føler sig stødt over det, så lever jeg med det.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

Martin Thorborg:
Hvis nu din kølemand var den eneste der kunne gøre dig hus 50.000 kr. mere værd, ville så stadigvæk ikke give ham hans penge?

Martin Thorborg.

Jo, gerne - hvis han kunne overbevise mig om det. Jeg ville dog gøre det med en dårlig smag i munden da jeg ikke bryder mig om at folk spekulerer på mine vegne.

Du kan ikke umiddelbart overbevise mig om at de 300kr jeg smider efter dig bliver til 300kr igen (eller mere) - du kan heller ikke garantere det - men du kan postulere at det generelt er hvad der sker.

Stor guru eller ej kan du jo også tage fejl - jeg mener bl.a. du har taget fejl hvad mig angår - du mener at min adfærd/attitude ikke kan føre til success - der er jeg uenig for jeg synes sgu det går meget godt. Hvis jeg ikke indimellem følte jeg blev belønnet for min adfærd og væremåde ville jeg jo for længst have skiftet, jeg er jo ikke helt dum.

Det er ok at tage fejl hvis man "tror", du virker altid meget overbevisende og afklaret, du virker sikker - ligesom nu.

Jeg har ikke lyttet til alle dine foredrag eller læst dine bøger så jeg ved ikke om du virkelig er et altvidende orakel der næsten altid har ret - derfor kan jeg ikke blot i blind tiltro regne med at de penge jeg kaster efter dig forrenter sig som du forventer. Det kan godt være du har den nødvendige status hos andre til at de bare giver dig penge på dine blå øjne - men jeg synes du skal gøre dig mere umage og få defineret dit produkt lidt bedre så man ved hvad man får.

Nåja - tilbage til kølemanden - jeg kan nu et par år efter stadig ikke se om mit hus er steget med 50.000kr som følge af klimaanlægget :) Det eneste jeg ved er at huset er faldet i værdi med næsten 30% p.g.a. markeds-situationen.

VH Jørgen Olsen

Jørgen, jeg er ikke et altividende orakel, men jeg er pisse god til de ting jeg er god til og det er som regel dem jeg udtaler mig om.
Men der er tonsvis af andre ting jeg ikke ved noget om, og dem udtaler jeg mig så sjældent om.
Nu var forudsætningen for dit eksempel at huset steg i værdi og det kan du aldrig vide, så du kom med et dårligt eksempel og det kan jeg jo ikke gøre for.
I en e-butik, der ved du som regel om det du gør er godt, få minutter efter du har gjort det. Så hvis jeg siger at "min" søgemaskine vil hæve din omsætning betragteligt, så er det noget du vil kunne asap og det gør jo en forskel.
At du vil have en dårlig smag i munden forstår jeg ikke. Hvis han vitterligt var den bedste til at hæve værdien af dit hus, hvorfor skulle han så ikke have lov til at tage en højere pris?
Jeg vil mene at den holdning vil arbejde i mod dig, men jeg forventer ikke at du erklærer dig enig, deri kender jeg dig for godt ;-)

Dbh Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sune Christesen:
Det handler vel om en blanding af value for money og sikkerhed for at det rent faktisk giver succes.

Det er klart at et sådan produkt kan give meromsætning hvis man har mange produkter og en produkttype hvor søgning er relevant. Jeg tror dog ikke folk umiddelbart føler de får meget value for money når de ser på at de "kun" får crawling/søgning for en pris der måske er højere end hvad de betaler for deres shop, hvor de føler at de får meget mere for pengene. Så uanset om de rent faktisk kan tjene pengene hjem igen, så ligger der nok en psykologisk barriere ved nogle kunder - men det er jo nøjagtigt det samme som med din bog vil jeg mene, dem der kan se fidusen køber den jo alligevel.

Samtidig så tror jeg at mange har lidt svært ved at lade sig overbevise om at de rent faktisk kan få en stigning i omsætningen der er stor nok til at det kan betale sig. Uanset om vi taler webshops eller andet, så er der jo altid alverdens udbydere af forskellige produkter og ydelser der vil forsøge at sælge en noget og påstå at det kan booste ens salg. Nogle har ret, men der er også masser der ikke har hvorfor folk ikke blot hopper med på alt på grund af en god salgstale. Man kan få overvågning af ens webshops svartider, tjek mod kreditkort svindel, SEO tjenester, optagelse i prisindekser og alverdens andre tillægsydelser til sin webshop som helt sikkert allesammen kan give en merværdi på et eller andet plan - men det er jo ikke ensbetydende med at man tager dem alle til sig eller for den sags skyld har tid/overskud til at give dem en chance.

Klø på med idéen og få lavet nogle gode cases så kunderne rent faktisk kan se nogle resultater.

Helt sikkert og det var også forudsætningen. at man har en butik der er stor nok til at det kan betale sig.
Men jeg ville hellere end gerne lave et revenue split, for der er monster mange penge i en god søgemaskine.
Der vil altid være store og små æbler på træet og nogle sidder lavt nede og nogle højt oppe. En god søgemaskine til en billig pris og den er billig i forhold til alle andre, vil være et stor saftigt æbler, der næsten rammer jorden.

Dbh Martin

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Martin Thorborg:

Jakodan:

PS Nu fik jeg så lige hørt dit talkshow også.. Jeg er da lidt ked af, hvis du opfatter mig som en taber, der aldrig får sin webshop til at blive en succes og en ualmindelig indsnævret amatør.. Har svært ved at forstå, at du lægger et spørgsmål ud, som du egentlig ikke gider have svar på.
Du har på forhånd bestemt dig for, at at alle der ikke svarer ja på spørgsmålet, de er bare dumme i hovedet, og det er ikke dem der bliver succesfulde..
Så er jeg egentlig lidt træt af, at jeg overhovedet gad bruge tid på at svare - for du har tydeligvis ikke tænkt dig at bruge svaret til andet end selvbekræftelse. MVH Nina, som egentlig blev lidt ked af at få sådan en sviner søndag morgen :-(



Så tag min "surhed" som et tegn på velment frustration på dine og andres vejne. Og ja, taber er et hårdt ord, men det er det du bliver rent iværksætter mæssigt med den holdning.

Nogle ord er ilde hørt, men kan jeg bare få nogle få til at reagere, så er det det hele værd og tro mig, det handler ikke for mig om at tjene lidt ekstra på en skide søgemaskine, jeg ikke engang er tæt på at overveje at få lavet.

Dbh Martin 

Du mener da vel ikke alvorligt, at min virksomhed bliver en totalt taber-forretning og går neden om og hjem og kun kan blive en stor succes, hvis den har din søgemaskine til 299 om måneden???!
Hvis du læser det, jeg har skrevet, så står der faktisk, at jeg absolut på alle måder er villig til at betale for at få hjemmesiden til at blive super god!
Faktisk står vores hjemmeside i et godt stykke over 100.000 kr. og vi har planer om yderligere 30.000 + et par ting som jeg ikke ved, hvad koster endnu..
Vi bruger også masser af penge på at tage på messer, google, seo, og en hel masse andet, i den tro, at det øger omsætningen.
Så det er slet ikke det, det handler om, 299 er ingenting i forhold til, hvad vi bruger på mange andre ting.

Jeg vil meget gerne bruge penge på ting, som øger omsætningen - men umiddelbart, hvis jeg ikke havde læst hele denne tråd eller andet om emnet, ville jeg ikke tro på, at en søgemaskine kunne øge omsætningen ret meget. Det er ikke fordi jeg er dum eller en taber - det er fordi, jeg ikke ved så meget om præcis søgemaskiner, til gengæld ved jeg en masse om andre ting.

Jeg kan virkeligt ikke se, hvordan det skulle gøre mig til en taber - Det er ikke en generel holdning jeg har til verden, som du prøver at få det til at lyde som om.
Det er en holdning jeg har til det produkt, som du startede med at ville have en mening om.

Det kan godt være, det bare er dig, der har en grov måde at sige tingene på - Men jeg synes, det er temmeligt personligt og enormt uhøfligt at stemple folk som tabere, indsnævrede og amatører, der aldrig får succes- og jeg føler mig særligt ramt, fordi du gentog den sætning, jeg havde skrevet, i dit talkshow - (at det lyder dyrt, når det er samme pris som ens webshop koster). Undskyld mig, men jeg synes det er ualmindeligt arrogant at tro, at man selv besidder den eneste sandhed og at alle der ikke straks deler holdning, aldrig bliver til noget.

Det er meget muligt du har ret i, at en god søgemaskine er et must. Det har du sikkert.
Men at hagle alle ned der ikke straks deler holdning med dig, det er eddermame dårlig stil.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakodan:

Du mener da vel ikke alvorligt, at min virksomhed bliver en totalt taber-forretning og går neden om og hjem og kun kan blive en stor succes, hvis den har din søgemaskine til 299 om måneden???!
Hvis du læser det, jeg har skrevet, så står der faktisk, at jeg absolut på alle måder er villig til at betale for at få hjemmesiden til at blive super god!
Faktisk står vores hjemmeside i et godt stykke over 100.000 kr. og vi har planer om yderligere 30.000 + et par ting som jeg ikke ved, hvad koster endnu..
Vi bruger også masser af penge på at tage på messer, google, seo, og en hel masse andet, i den tro, at det øger omsætningen.
Så det er slet ikke det, det handler om, 299 er ingenting i forhold til, hvad vi bruger på mange andre ting.

Jeg vil meget gerne bruge penge på ting, som øger omsætningen - men umiddelbart, hvis jeg ikke havde læst hele denne tråd eller andet om emnet, ville jeg ikke tro på, at en søgemaskine kunne øge omsætningen ret meget. Det er ikke fordi jeg er dum eller en taber - det er fordi, jeg ikke ved så meget om præcis søgemaskiner, til gengæld ved jeg en masse om andre ting.

Jeg kan virkeligt ikke se, hvordan det skulle gøre mig til en taber - Det er ikke en generel holdning jeg har til verden, som du prøver at få det til at lyde som om.
Det er en holdning jeg har til det produkt, som du startede med at ville have en mening om.

Det kan godt være, det bare er dig, der har en grov måde at sige tingene på - Men jeg synes, det er temmeligt personligt og enormt uhøfligt at stemple folk som tabere, indsnævrede og amatører, der aldrig får succes- og jeg føler mig særligt ramt, fordi du gentog den sætning, jeg havde skrevet, i dit talkshow - (at det lyder dyrt, når det er samme pris som ens webshop koster). Undskyld mig, men jeg synes det er ualmindeligt arrogant at tro, at man selv besidder den eneste sandhed og at alle der ikke straks deler holdning, aldrig bliver til noget.

Det er meget muligt du har ret i, at en god søgemaskine er et must. Det har du sikkert.
Men at hagle alle ned der ikke straks deler holdning med dig, det er eddermame dårlig stil.



Du læser ikke hvad jeg skriver. Jeg har aldrig sagt at man bliver en taber hvis man ikke køber en god søgemaskine (At man helt sikkert taber omsætning er en anden sag). Det jeg siger er, at man ender som "taber" hvis man har et mindset der siger at man ikke kan betale mere for en ting der betaler sig hjem mange gange, end for den e-butik man har købt. 
Ordet taber skal du læse som "Aldrig får den succes med sin butik som man kunne" og mere er der ikke i det.

Du vælger selv om du vil bruge min information til at bliver fornærmet over, eller som brændstof til at blive bedre.

Dbh Martin

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er jeg bare en dum udvikler, men 2 og 2 er da ikke så svært at lægge sammen.

Vi bruger p.t. ca. 12.000 om måneden på AdWords. Og p.t. har vi et afkast på mellem 300 & 400%. Jeg ville da til hver en tid betale det beløb x10 hvis afkastet forblev 3-400%.

Det samme gælder for en søgemaskine. Sålænge afkastet er positivt, så er det sq da pisse lige gyldigt hvad prisen for den er!?!?

Sølle 299 er da peanuts - efter min mening.

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det er tid til lidt frisk luft.

Syntes ikke debatten udvikler til nogle konstruktive løsninger,

til at gøre tingene bedre. Idea Kun til hårde ord som er svære at

trække tilbage. Alle vil jo det samme, menlig have success

med deres virksomhed og have gode relationer til hinandenGeeked

 

Revisor Olsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

RevisorOlsen:

Mon ikke det er tid til lidt frisk luft.

Syntes ikke debatten udvikler til nogle konstruktive løsninger,

til at gøre tingene bedre. Idea Kun til hårde ord som er svære at

trække tilbage. Alle vil jo det samme, menlig have success

med deres virksomhed og have gode relationer til hinandenGeeked

 

Revisor Olsen

Jeg bliver ved lige så længe der er nogen der gidt at diskutere, for jeg mener det her er en del af kernen til hvorfor nogen mennesker har sværere ved at få succes og jeg elsker at hjælpe. Så må jeg leve med de kommentarer jeg får og de folk som bliver sure, for det er det værd .

Dbh Martin

Side 7 ud af 9 (86 indlæg)