Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markup

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Regina

Jeg har ingen anelse om hvordan det fungerer indenfor din branche. Men ville det ikke være muligt at tilbyde andre tillægsservices som fx. udstyr til at lave en flot udstilling og andet reklamemateriale?

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:34

Hvilken type produkt er det du sælger? Og til hvilken type butikker?

Når man snakker om BA (bruttoavance) dur det jo ikke og lave en vejl. udsalgs pris så butikkens avance er på 62,5 % hvis ¨produktet bliver for dyrt.

Så er det bedre for butikken at acceptere en avance på 50% og så sælge mange flere produkter.

Send evt. mig en PB, så vil jeg gerne se om jeg kan hjælpe dig yderligere.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:18

Den gængse markup på tøj er 2,5, hvilket vil sige at du tager indkøbsprisen(ex. moms) og ganger med 2,5 og får vejl. udsalgspris (inkl. moms).

I "gamle" dage kunne man måske gange med mere i nogle byer, da kunderne var lokale. Men idag hvor nettet har gjort priserne synlige, så går den ikke længere, da du ikke vil sælge noget som helst hvis du vælger at gange med ex. 3 på varer, som også konkurrenten har og som kun ganger med 2,5.

Nogle leverandører har jo ligefrem sat prissklite på deres tøj, så ingen er itvivl om hvad deres vejl. udsalgspris er og den er altid med en markup på 2,5. Jeg ved så at nogle leverandører vælger at lave nogle udvalgte produkter, som butikken kan tjene lidt mere på, men det er stadig et fåtal.

Der er jo rigtig mange, som syntes at vi tjener kassen på tøjet, men sandheden er jo at der egentlig ikke er så meget tilbage når husleje, løn, markedsføring osv. er betalt.. Så det er altså ingen guldgrube selvom 2,5 kan lyde af meget.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:21

Majbrit - Christobel:
Der er jo rigtig mange, som syntes at vi tjener kassen på tøjet, men sandheden er jo at der egentlig ikke er så meget tilbage når husleje, løn, markedsføring osv. er betalt.. Så det er altså ingen guldgrube selvom 2,5 kan lyde af meget.

Dette er helt rigtigt beskrevet. Kan kun give dig ret.

Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:50

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Regina

Jeg har ingen anelse om hvordan det fungerer indenfor din branche. Men ville det ikke være muligt at tilbyde andre tillægsservices som fx. udstyr til at lave en flot udstilling og andet reklamemateriale?

Hilsen Morten

Hej Morten,

Tak for dit svar.

Jo det er faktisk også en ide jeg arbejder med - forsøger at tænke en ny spændende mulighed igennem, så man evt kunne skille sig ud....specielt i disse tider.

Hilsen Regina

Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:57

Hej

Jeg kan godt følge jer og ved at mange bliver overrasket over at indkøbsprisen ganges op med 2,5 - jeg syntes dog også det er fair, så længe det ikke stiger yderligere, jeg kan i hvert fald ikke tage mere af min avance for at efterkomme min kundes ønske om dette. Det skal jo fordeles lige over alle parter og i sidste ende og så en fair pris til den endelige forbruger/kunde.

Mange tak for jeres svar.

Hilsen Regina

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)