Til orientering kan jeg lige sige at jeg i dag havde fat i dem for at høre om de havde de samme gode priser til private.
Jeg blev desværre lidt skuffet, for de priser de tilbyder til private kunder er nøjagtig de samme som post danmarks - så os med overvejende private kunder kan desværre ikke spare noget der...
Hej Per,
Jeg spurgte hende salgskonsulent-damen efter du havde været forbi, om de havde gode priser til forsendelser til private..
Hun var meget vag i sit svar, men jeg fik opfattelsen af, at det afhænger af, hvor mange pakker man sender, men at de ikke var specielt gode..
Vi er lige startet med at bruge dem i dag og jeg vil sige, at deres hjemmeside system godt nok halter meget!
Man kan kun skrive 1 fragtbrev ud af gangen (ikke fx. 4 hvis det er til samme kunde, så skal man ind og oprette et nyt fragtbrev helt forfra.
Man skal indtaste en masse irriterende informationer fx kundens telefonnummer (hvad skal de lige bruge det til?) og pakkens vægt.. Det vil sige man kan ikke skrive fragtbrev ud sammen med faktura, så skal man først pakke pakken og veje den og så ind til pcen igen. Træls.
Den finder ikke selv bynavn vha postnummer, skal man også selv skrive.
Og så kan man ikke bare trykke på print-knappen, man skal først klikke igennem 3 sider med "gem fragtbrev" - "vælg hvilket fragtbrev du vil udskrive" og til sidst "udskriv fragtbrev" og så skal man selv trykke på printerknappen, den gør det ikke automatisk..
Måske jeg bare er for mageligt indrettet og vant til nemme webpack fra posten, men det er da træls, at det skal tage så lang tid for noget så simpelt.
Jeg prøvede at forklare deres it-kundeservice-dame, som skulle guide mig gennem brug af systemet, at det var en temmelig besværlig måde at oprette hver forsendelse... Hendes svar var, at hun var da absolut ligeglad med hvordan det fungerer, til den billige pris kan man ikke forvente bedre brugervenlighed, hvis man vil have bedre brugervenlighed må man vælge et dyrere produkt som afhentning af varer på adressen, forsendelse til udlandet osv. Jeg håber da ikke, at det er den holdning de har til alle vores pakker, at det bare er "de billige forsendelser", så det behøver ikke være godt :-S
Men man bliver vel hurtigt vant til at bruge systemet og så må vi se, om ikke det går.
Nu er jeg bare spændt på at se om et par dage, om pakkerne kommer ud til tiden og ser pæne ud.
Skulle der være nogen af vores kunder der læser med, og som har bestilt varer fra i dag og frem efter, vil jeg meget gerne have tilbagemelding på, hvordan pakken ser ud når den kommer frem og om den kom til tiden osv. På forhånd Tak :-)