Brugeren er ret aktiv paa amino, og har mange aktiviteter her, saa jeg vil noedigt haenge ham ud med navn og det hele...
Nej du skal ikke nævne navn her, det vil være meget dårlig stil. Men mon ikke du kan få en dialog i gang med ham, Som Lanther skriver ryk tit og ofte på mail og telefon, så skal i nok finde en løsning er jeg sikker på.
Brugeren er ret aktiv paa amino, og har mange aktiviteter her, saa jeg vil noedigt haenge ham ud med navn og det hele...
Nej du skal ikke nævne navn her, det vil være meget dårlig stil. Men mon ikke du kan få en dialog i gang med ham, Som Lanther skriver ryk tit og ofte på mail og telefon, så skal i nok finde en løsning er jeg sikker på.
Lanther: Hvorfor er det jeg skal vente en uge, naar du selv siger, at pengene for laengst burde vaere fremme.
Det er almindelig høfligt, ikke at provokere den der har pengene i sin pung, for han bestemmer selvfølgelig hvornår de skal dryppe på din konto, trods jeres aftaler.
Men måske har han ingen penge her og nu og måske har han dem først sidst på måneden..
Betaler han ikke til tiden, har du kun almindelig rykkerprocedure at holde dig til med inkasso i den sidste ende...
Ja. Det er rigtigt. Det er faren vd at blande oekonomi med venner/bekendte.
I denne situation blev jeg opmaerksom paa problemet tidligt, men taenkte faktisk ikke saa meget om det. Fyren, der bestilte arbejdet, ville ikke betale foer han havde faaet koden, og det er alligevel paa trods af, at det vare testet paa min server og han havde godkendt det. Han ville ikke betale foer han havde faaet koden...
For at vaere mere rolig har jeg bedt om en kopi af hans kvittering for overfoerslen, men det kunne han ikke give...
Denne besked kunne tyde på, at han ikke har betalt, for alle kan få en kvittering i banken eller hvis han benytter netbank, kan han printe kopien til dig med alle oplysninger på..og sende den på en mail...
Jeg har endda lige faaet en mail fra ham hvori der staar, at pengene burde staa paa min konto nu, ellers synes han, jeg skal gaa videre med sagen... For mig er det klart, at pengene ikke er blevet overfoert til mig, og at han egentlig ikke gider betale...
Det er ham som skal gå videre med sagen og bevise at du har modtaget pengene, hvis han mener de er overført. Send ham en rykker og så til inkasso, hvis han ikke betaler inden 5 dage.
Det er ham som skal gå videre med sagen og bevise at du har modtaget pengene, hvis han mener de er overført. Send ham en rykker og så til inkasso, hvis han ikke betaler inden 5 dage.
Der skal rykkes 2 gange med x antal dage mellem hver, før man sender den 3. med trussel om inkasso