Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Langsom bankoverfoersel eller daarlig betaler?

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Jeg udfoerte for en uge siden et lille programmeringsjob for en herinde paa Amino.dk, hvilket jeg faerdiggjorde onsdag. Torsdag (siger han) overfoerte han saa via sin bank. Jeg har stadig ikke modtaget pengene, og nu begynder jeg at blive lidt urolig. Er det bare bankoverfoerslen, der er langsom eller har han ikke overfoert pengene? Beloebet er lille da det var et mindre job, men det er stadigvaek et beloeb, der mangler...

For at vaere mere rolig har jeg bedt om en kopi af hans kvittering for overfoerslen, men det kunne han ikke give...

Har jeg grund til at vaere urolig? Vedkommende skriver og debatterer herinde hver dag...

MVH Adam

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:52

En bankoverførsel vil altid være på din konto en hverdag efter...

En forudsætning er, at der er dækning på afsenderens konto.

Så mon ikke han bare trækker betalingen lidt..

mvh

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:52

Hej Adam

Bankoverførsler tager 1-2 hverdage....

Overføres pengene torsdag efter 18.00 og du har en fremmed bank i forhold til kunden skal du forvente pengene mandag.

Derudover vil en kunde som bruger netbank altid kunne fremvise en kvittering i form af et screendump fra sin bankkonti. Det en kvittering vil vise er bare en oversigt, ligesom når du modtager et bank-udtog og dette er der ikke meget kvittering.

Alternativt kan de bede deres egen bank printe et på bankens papir.

Men jeg ville mene, at du nok burde kunne forvente pengene på kontoen nu.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 13:54

En normal bankoverførsel varer efter min erfaring max 3 dage, og kvittering kan man vel altid skrive ud, så kunne tyde på at der er lavvande i kassen.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 13:57

Tak begge to.

Lanther: Jeg har spurgt flere gange ind til betalingen, men jeg har ikke hoert noget om, at der ikke skulle vaere daekning. Jeg ville blive tilfreds hvis det var aarsagen, men at betalingen faktisk venter. Dog tror jeg bare han udsaetter betalingen og haaber jeg glemmer den paa grund af stoerrelsen af betalingen.

www.easywebhost.org: Ja, jeg ville ogsaa tro pengene skulle vaere naaet frem nu. Da jeg sagde til ham, at han kunne vise mig en kvittering saa jeg kunne vaere mere rolig, sagde han, at han ikke havde netbank...

Vi var begge enige om at projektet var afsluttet, og han har endda sagt, at han har betalt. Et eller andet sted er det gaaet galt...

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 13:59

Kijo: Hvad sker der saa i saadan en situation? Skal jeg bare vente, eller skal jeg spoerge om han rent faktisk har pengeproblemer?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 14:09

Nu ved jeg ikke hvor stort beløbet er, men man kunne jo starte med at tilbyde betaling over 2 gange. Det er  altid bedre hvis man kommer ud af busken og kalder en skovl for en skovl. De værste er dem som bliver ved med at påstå at pengene er sendt og alle mulige undskyldninger. Vi kan jo alle få problemer ind imellem, men hvis man er ærlig omkring det, kan utrolig mange ting lykkedes alligevel.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:10

Jeg har 4 forskellige bankkontier i 4 forskellige banker og når jeg flytter mellem forskellige banker den ene dag er de altid fremme den næste hverdag..

Jo, han har et forklaringsproblem, men vær lidt tålmodig og evt. ringe ham op efter en uge..

mvh

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 14:21

Beloebet er saa smaat, at det ikke kan deles op i 2 omgange, dog vil jeg af princip gerne have betaling for mit arbejde.

Lanther: Hvorfor er det jeg skal vente en uge, naar du selv siger, at pengene for laengst burde vaere fremme.

Brugeren er ret aktiv paa amino, og har mange aktiviteter her, saa jeg vil noedigt haenge ham ud med navn og det hele...

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 89
Fra  Bjerre Trykkeri og Forlag ApS Skrevet kl. 14:21

Jeg kan ikke forstå at nogen kan få sig selv til at få udført et job og så undlade at betale til aftalt tid, uanset størrelsen på beløbet. Jeg er blevet rimelig hård efterhånden i den retning, men de dårligste betaler er tit gode bekendte (gode venner og evt. familie kan godt betale) - det er ihvertfald min erfaring!

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)