Jeg udfoerte for en uge siden et lille programmeringsjob for en herinde paa Amino.dk, hvilket jeg faerdiggjorde onsdag. Torsdag (siger han) overfoerte han saa via sin bank. Jeg har stadig ikke modtaget pengene, og nu begynder jeg at blive lidt urolig. Er det bare bankoverfoerslen, der er langsom eller har han ikke overfoert pengene? Beloebet er lille da det var et mindre job, men det er stadigvaek et beloeb, der mangler...
For at vaere mere rolig har jeg bedt om en kopi af hans kvittering for overfoerslen, men det kunne han ikke give...
Har jeg grund til at vaere urolig? Vedkommende skriver og debatterer herinde hver dag...
Overføres pengene torsdag efter 18.00 og du har en fremmed bank i forhold til kunden skal du forvente pengene mandag.
Derudover vil en kunde som bruger netbank altid kunne fremvise en kvittering i form af et screendump fra sin bankkonti. Det en kvittering vil vise er bare en oversigt, ligesom når du modtager et bank-udtog og dette er der ikke meget kvittering.
Alternativt kan de bede deres egen bank printe et på bankens papir.
Men jeg ville mene, at du nok burde kunne forvente pengene på kontoen nu.
Lanther: Jeg har spurgt flere gange ind til betalingen, men jeg har ikke hoert noget om, at der ikke skulle vaere daekning. Jeg ville blive tilfreds hvis det var aarsagen, men at betalingen faktisk venter. Dog tror jeg bare han udsaetter betalingen og haaber jeg glemmer den paa grund af stoerrelsen af betalingen.
www.easywebhost.org: Ja, jeg ville ogsaa tro pengene skulle vaere naaet frem nu. Da jeg sagde til ham, at han kunne vise mig en kvittering saa jeg kunne vaere mere rolig, sagde han, at han ikke havde netbank...
Vi var begge enige om at projektet var afsluttet, og han har endda sagt, at han har betalt. Et eller andet sted er det gaaet galt...
Nu ved jeg ikke hvor stort beløbet er, men man kunne jo starte med at tilbyde betaling over 2 gange. Det er altid bedre hvis man kommer ud af busken og kalder en skovl for en skovl. De værste er dem som bliver ved med at påstå at pengene er sendt og alle mulige undskyldninger. Vi kan jo alle få problemer ind imellem, men hvis man er ærlig omkring det, kan utrolig mange ting lykkedes alligevel.
Jeg har 4 forskellige bankkontier i 4 forskellige banker og når jeg flytter mellem forskellige banker den ene dag er de altid fremme den næste hverdag..
Jo, han har et forklaringsproblem, men vær lidt tålmodig og evt. ringe ham op efter en uge..
Jeg kan ikke forstå at nogen kan få sig selv til at få udført et job og så undlade at betale til aftalt tid, uanset størrelsen på beløbet. Jeg er blevet rimelig hård efterhånden i den retning, men de dårligste betaler er tit gode bekendte (gode venner og evt. familie kan godt betale) - det er ihvertfald min erfaring!