Gennem længere tid har jeg tænkt på at lave mit egent Vikarbureau, men for ikke at være en af de 1000 hvis af vikarbureauer vil jeg lave noget nyt. jeg vil lave en virksomhed som kun har unge ansat (under 18 år). hvis vi f.eks. tager udgangpunkt i odense, hvor jeg vil starte min virksomhed. en virksomhed mangler at frankere en masse breve, mangler at ryde op efter et møde, konforence. elle lignende ting, som de ikke har tid til selv at klare. så er det at virksomheden ringer til mig, hvor jeg så sender en af mine ansatte ud til stedet. så tager jeg måske 80 kr. i timen som faktisk er en høj timeløn. så får min ansat 60 kr i timen, hvor jeg så får de sidste 20 kr. i timen. på den måde kan jeg side på min flade røv og tjene penge.
min idé kan selvfølgelig ud uddybes, men hvad syntes i om den?
Der kunne helt sikkert være et marked for et sådan vikarbureau.
Men omkring lønninger så skal du nok lige huske at medarbejderen skal have andet end bare timelønnen, fx. feriepenge osv.
Derudover kan du nok godt regne med at du ikke kommer til at sidde på din flade røv og tjene penge - det er sjældent at kunderne selv dumper ind :) det gør vikarerne heller ikke...