Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor foretrækker Google Århus frem for Odense og Købehavn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære SEO-eksperter

Jeg har et lille mysterium: Laver man en google-søgning på ”bestil tid læge” kommer en af mine sider på www.tidtilalt.dk op på 2.pladsen pt. : Bestil tid til læger i Århus.

Kig selv her:
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNA_enDK307DK315&q=bestil+tid+l%c3%a6ge

Det er jeg selvfølgelig glad for, men det undrer mig at det kun er denne ene side, der bliver fundet. Og hvorfor er det lige den? Jeg har tre lignende sider for andre områder i landet:

Bestil tid til lægen i Københavns kommune.
Bestil tid til lægen i Københavns omegn.
Bestil tid til lægen i Odense og på Fyn.

Men de bliver først vist, hvis man sætter et bynavn på, fx sådan her:
http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1T4SUNA_enDK307DK315&q=bestil+tid+l%C3%A6ge+k%C3%B8benhavn&meta=

Alle fire lægesider har næsten samme tekst i Title, Description, H1 og indledende tekst. Hvorfor vælger Google så Århus?

Håber, der er nogen, der har et bud.

Mvh, Henrik I.

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:15

Der vil altid være forskel på sider - hvis ikke teksterne, så hvor mange der linker til siderne, eller hvordan der linkes internt til dem. Og uanset dette skal Google jo altid ende med at tage et valg - de ville aldrig vise 3 sider fra dit website i toppen til de tre byer.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:27

På sin vis et meget fint lille praktisk eksempel på udfordringerne ved duplicate content. Hvis du har nogle sider, som er ens eller næsten ens, overlader du til Google at vælge, hvilken side, der skal vises i søgeresultaterne.

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 00:02

Tak for jeres indspark

Frank Hellerup Madsen:

På sin vis et meget fint lille praktisk eksempel på udfordringerne ved duplicate content. Hvis du har nogle sider, som er ens eller næsten ens, overlader du til Google at vælge, hvilken side, der skal vises i søgeresultaterne.

Det er faktisk slet ikke duplicate content, i sidernes indhold er der jo en lang række vidt forskellige links til læger i hver sit område, uden gentagelser.  Der er kun title osv., der er en smule ens, men ikke helt. Googles Webmastercentral giver ingen advarsel om identiske beskrivelser mm.

Mon ikke siderne ranker  nogenlunde ens, men Århus siden har en lille fordel et eller andet sted, jeg tror nok, at den har et par udgående links mere. Eller også er der noget andet, der trækker en smule op.

Selvom, det er op til Google at vælge, så kan jeg ikke se, hvad jeg kan gøre anderledes. Det er jor også lidt surt at gøre en side dårligere...

mvh

Henrik I.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:59

Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil ...

Vil du have en anden af dine sider til at ranke i stedet for den der gør det nu? Så er det bare at optimere den lidt bedre - f.eks. ved at skafe lidt flere eksterne links lige til den.

Eller, vil du have at Google skal liste samtlige dine sider efter hinanden? For det kan du godt opgive - det ville jo ikke give en særlig god brugeroplevelse kun at vise links til dit website.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:16

Hej Henrik,

jeg misforstod vist dit første indlæg let. (besøgte ikke din side, men læste kun dit indlæg). Ikke mere duplicate content-snak herfra.

Som Mikkel deMib er inde på, så viser Google jo som udgangspunkt kun to resultater fra samme domæne på en søgning. (og to mere fra et subdomæne, hvis det skal være). Og da den viser Århus-resultatet og din bestil-tid-til-læge-forside, er der ikke plads til flere.

Bemærk også, at Google skriver "Flere resultater fra tidtilalt.dk" i et link direkte under dine to resultater. Det antyder, at der ville være flere end to resultater i søgeresultatet, hvis ikke der var denne grænse på to.

Hvis du hellere vil have f.eks. din københavnerside frem på søgningen, må du arbejde lidt på et par målrettede link direkte til den side. Jeg vil tro, at et enkelt link eller to vil kunne gøre forskellen, hvis de har den rette ankertekst.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 17:19

Kan det skyldes at de ranker ens og det derfor er Arhus, der kommer først?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:24

> Kan det skyldes at de ranker ens og det derfor er Arhus, der kommer først?

Nej.

Svaret er givet ovenfor - skaf en lille håndfuld flere links til den side du hellere se ranke, og fokuser dine interne links på den, så er den der.

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 21:11

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil ...

Vil du have en anden af dine sider til at ranke i stedet for den der gør det nu? Så er det bare at optimere den lidt bedre - f.eks. ved at skafe lidt flere eksterne links lige til den.

Eller, vil du have at Google skal liste samtlige dine sider efter hinanden? For det kan du godt opgive - det ville jo ikke give en særlig god brugeroplevelse kun at vise links til dit website.

Jeg troede egentlig godt, at man kunne få flere sider med på listen. Ellers er jeg mest nysgerrig efter en forklaring.

Jeg må vel bare glæde mig over, at  optimeringen virker efter hensigten. selvom det er lidt pudsigt, at resultatet ender med Århus. Men jeg har jo heldigvis også den generelle side "Bestil tid til læge", som også ranker godt, lige under. Hænger de to søgeresultater i øvrigt sammen?

Henrik I.

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 21:19

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)