Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb billigst.....ik

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Kære Aminoer

Vi elsker at købe og hader at blive solgt...

Når vi har købt en mandagsbil er det sælgeren, der har solgt den til os.

Er det en bil vi er glade for, ja, så har vi gjort et godt køb.

Når vi skal finde en leverandør til vores virksomhed eller vores liv udenfor. Så skal det helst være

det billigste og det bedste. Men er det nu så klogt...

Lad os nu antage, at du har fundet dit livs kommende kærlighed. Ville du tage skønheden ud

på den billigste ferie...Næppe

Vil du give en kommende god kunde et visitkort et billigt viskort. Hvad tror du den kommende

kunde tænker. (Gad vide om han levere i samme kvalitet)

Hvis du har en god transportleverandør til dine kunder, ville så gå ud og finde en der

er billigere, med risiko for at denne går fallit eller svigter dine kunder. Fordi transportleverandøren

ikke har råd til at yde topservice. Det samme gælder for hjemmesider ik.. Din bedste markedsplads.

Hvornår er det lige vil allesammen er i købehumør.

Det er når vi er i fare for at miste eller gå glip af noget værdifuldt.

Det er når vi kan få tilført noget mere værdifuldt end det vi har tilført.

Det vi tit glemmer er leverandørsikkerhed.

Er leverandøren der i morgen eller har du trykket

prisen så meget, at du skal ud at finde en ny leverandører. Så er det langt dyre...ik

Når du selv giver tilbud, vil du så gøre det så billigt, at du ikke har råd til morgendagen og

passe dine øvrige kunder...

Vil gerne gøre op med begrebet, at købe (for) billigt og sælge dyrt. Hvor billigt kan en anden sælge dig, inden du går fallit.Idea

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:43

Kanon ord på i en stille lørdagsstund!

Håber mange vil tage det til eftertanke, både blandt kunder og sælgere.

Mange hilsner fra

Flemming

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 10:56

Tak Flemming

Det måtte bare ud.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:00

Du må have haft en god løbetur her til morgen!Yes

Nogle gode eftertænksomme ord at starte lørdagen på!

Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 11:28

Det kan siges med få ord, behandel dine leverandører som du gerne selv vil behandles af dine kunder.

Men indkøb skal så sandelig gøres forsvarligt, med hensyn til de faktorer som en leverance sikkerhed giver, men så sandelig også til den rigtige pris. Mange leverandører skal holdes i kort snor ellers løber priserne løbsk. Men faste leverandører er en dejlig ting, nemt at have med at gøre tilliden er på plads og når tingene er bestilt skal man ikke spekulere på om de nu også dukker op, eller om kvaliteten er i orden. Jeg har mange leverandører som jeg har haft i mere end 15 år, når der henvender sig en ny som kan levere inden for samme område får han den besked, vi har en leverandør og så længe han levere efter vores standarder vil vi ikke have tilbud fra andre.

Men faste leverandører skal også optimeres engang imellem, lad mig give et eksempel.

I går eftermiddags da jeg er på vej hjem fra kontoret, ringer de fra lastbil værkstedet, det er værføren - starter med at sige ja du må undskylde jeg først ringer nu men vi har haft så travlt - allerede der er jeg på vagt, manden fortæller mig at han har kunder der er mere vigtige end jeg er - hrmmmm, den sætning kunne jeg ikke rigtigt lide.

Det han villle fortælle var at en af mine lastbiler var blevet kasseret til syn, p.g.a. at den hang en smule i bremsen i højre forhjul, jeg spurgte har du ikke haft den på bremse rullerne inden du kørte - jo siger han og den lå lige på vippen, så vi tog chancen.

Så røg min tændrørshæt af, jeg blev så tosset og fortalte ham,

Punkt 1 at det var ikke op til ham at tage den beslutning - så måtte han ringe og spørge om jeg ville tage chancen.

Punkt 2 en lastbil hvor bremsen ligge lige på vippen, vil jo 14 dage efter den var gået gennem syn være ulovlig at køre i og jeg skal ikke have lastbiler der køre rundt og er farlige for min ansatte og øvrige trafikanter.

Punkt 3. Fortalte ham klart at hans beslutning nu medfører 3 dage mere på værkstedet hvor bilen ikke er i drift og laver omsætning samt at hans dårlige beslutning skal han ikke fakturer til mig, jeg vil ikke betale værkstedstime for den tid de har brugt på at køre til syn hvor bilen blev kasseret, ej heller ville jeg ikke betale genfremstillings gebyr, det må han selv klare.

Konklusionen var at han kunne godt se at han havde taget en helt forkert beslutning, og ville ikke påføre tingene på regningen samt at han ville få bilen lavet og gennem syn allerede mandag, så den kunne komme i drift igen.

Virksomheden skal drives forsvarligt med hensyn til leverandører, priserne skal være rigtige således de er konkurrencedygtige i forhold til markedet, men finder man de rigtige leverandører, som godt ved at begge parter skal komme smilende ud af en handel, og med fuld respekt for hinanden så bliver livet nemmere at leve.

Men jeg er ikke enig i det billige visitkort, det er meget forskelligt fra branche til branche. Hvis jeg skal have ombygget mit hus og tømrermesteren møder op i en Porche og med et fint visitkort med guldtryk, så gider jeg ikke bruge 2 min på ham, så er han allerede sat i bås som en plattenslager. Men kommer han i arbejdstøj og giver mig et visitkort som jeg kan se han selv har lavet på hans printer, føler jeg mig mere tryg men jeg er jo også Jyde Big Smile

Men med hensyn til leverandører som revisor / advokat som jo er interssant for RevisorOlsen, kan jeg skrive et meget langt indlæg, men det må vente, dette blev vis langt nok Cool

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 12:22

Hej Kijo

Er sikker på du kan nogle søde historier om revisorer og advokater. Ellers kan jeg

Men tænkte faktisk på min onkel Urbans(min fars bror) 70 års fødselsdag.

Urban er sønderjyde og havde opbygget en af søndejyllands største murerforretninger.

Famlien drog af sted til det sønderjyske i god tid. Så jeg spurgte Urban, om jeg ikke lige

måtte se hans virksomhed. Som sagt så gjort. Vi kiggede over det hele.

Her var ingen faglige overraskelse. Orden over det hele og alt sat i system.

Onkel Urban pev lidt over han ikke kunne sælge virksomheden og jeg afholdt mig fra, at komme

med "smarte" ideer om, hvordan man sælger til sønderjyder.

Da de øvrige gæster kom, blev jeg noget overrasket. De kom med krykker, kørestole, dårligt

gående osv. Men alle ved godt humør. Nu blev jeg  jo først nysgerrig.

Fandt ud af, at onkel Urban var blevet gammel med sine kunde og leverandører. De var også

blevet venner gennem årene. De havde kæmpet skuldre om skuldre i med gang og modgang.

Der kom mange gode sjove historier frem den aften.

Men onkel Urban havde også haft fat i mulvarpen. Så trompetist Per Nielsen kom og spillede

den skønneste musik.

Tænk at blive gammel med sine kunde og leverandører. Når man slutter sit erhvervsforløb og

så være gode venner. Med en masse oplevelser man kan dele. Idea

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 12:36

Hej Olsen

Sød historie med megen stof til eftertanke, men de har nok behandlet hinanden med den gensidige respekt som jeg før omtalte.

Ja revisorer / advokater som leverandører og samarbejdspartnere må vi også have frem men det bliver senere, lørdagen skal jo også udnyttes til andre gøremål, men lover jeg vender tilbage med et indlæg. God lørdag.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:54

RevisorOlsen:
Hvor billigt kan en anden sælge dig, inden du går fallit.Idea

Meget præcis og god pointe på et glimrnde indlæg.

Nogen vil måske gerne sælge "for" billigt i starten for at komme i gang med nogle kunder.
Men hvordan overbeviser du disse kunder om, at de efterfølgende pludselig skal betale det, det rent faktisk koster?
I min måde at beregne priser og rabatter på, belønner jeg de, der bruger mig fast. De løse må betale fuld pris.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59

Hej

Nu driver jeg et lille serigrafisk trykkeri, på andet år. Og det er en hård kamp at få kunder...ikke overraskende, da kunder i denne kategori er nogle af de mest loyale. Og giver deres leverandører rigtige lang snor.

Jeg har været i branchen i mere end 11 år, og har også styret et andet lille trykkeri. Og har også forsøgt at hverve kunder derfra, uden held. Mere grundet at nogle af de små enkeltmands firma'er blev tosset da jeg sagde op den gang.

Men nu kører jeg med meget billige priser, og man vil sikkert tro at jeg underbyder alt og alle. Men tvært om, så har jeg ikke en stor administration, eller skal selv have flere millioner i årsløn. Jeg har en fast time pris, der ikke kan forhandles, og prissætningen af styk priser går ud fra dette. Og mit udstyr, har jeg selv designet, og bygget. Der er købt brugt udstyr, som jeg har bygget om, for at tilpasse min filisofi. Jeg har en begrænset gæld i virksomheden, da jeg ikke skal have de fineste lokaler, eller være et udstillings vindue. Og lader mit arbejde sørge for det.

Selvfølgelig, kan man købe forbilligt, dette hersker der ingen tvivl om, og specielt lige fortiden. Hvor mange er presset, og der hersker dumping priser. Men når jeg selv sidder som en af DK's billigste leverandør ser jeg sådan et indlæg, som en trussel mod min virksomhed. Mere fordi at jeg driver en sund virksomhed. Og der netop er sparet en masse fordyrende led væk. Her betales ikke for Audi'er eller andre luksus ting. Og det er tit der man skal kikke. For hvad er det ens leverandør signalerer med lokaler, fuld af designer møbler, store biler etc. Og her skal man tænke på at det er jeres penge som betaler dette. Og disse firma'er er mere skrøblige, netop fordi at pengene ikke bliver i firma'et, men i luksus til ledelsen.

Jeg ved godt at der er masse af suspekte leverandør, også inden for mit fag specielt. Da de ikke er klar over hvad det er de har mellem fingerne. Og derfor tror at det hurtigt er noget de kan tjene penge på, med ekstrem lavepriser. Og tit kikker jeg når jeg hører priserne på nogle af disse leverandør, og tænker ja..ja. De kører ikke med de priser om 2 månder. Og så er man tit stavnsbundet, af tilpassede farver, og overpriser på film, også videre som firma'er helst ikke vil betale for igen.

/Kenneth

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 13:17

RevisorOlsen:

Det vi tit glemmer er leverandørsikkerhed.

Er leverandøren der i morgen eller har du trykket

prisen så meget, at du skal ud at finde en ny leverandører. Så er det langt dyre...ik

Når du selv giver tilbud, vil du så gøre det så billigt, at du ikke har råd til morgendagen og

passe dine øvrige kunder...

Vil gerne gøre op med begrebet, at købe (for) billigt og sælge dyrt. Hvor billigt kan en anden sælge dig, inden du går fallit.Idea

Hej Olsen

Enig i at prisen i forhold til leverandør forholdet er sekundært. En god leverandør der også hjælper dig når det er lidt tungt er guld værd.

Min første slushice-maskine købte jeg fra ny den var et par tusinde billigere end de meget anderkendte på markedet, da jeg havde lejet den ud ca. 8 gange med problemer ca. 1/2 delen af gangene gik jeg bort fra den. Nu har jeg købt nogle af de dyrer, bare som brugte og de virker hvergang.

Den første "billige" står i et hjørne på mit lager og håner mig. Så ikke billigt er ikke første priotet for mig.

Mine priser er ikke dyreste, men hellere ikke de billigste, vel nærmest markedsprisen tilgengæld forsøger jeg at holde en høj service over for mine kunder, hvilket indtil nu giver mig mange gengangere i kundekredsen.

Samtidig vil jeg slå på tromme for samarbejde, når jeg har udsolgt eller bliver forespurgt på varer jeg ikke selv har henviser jeg til den/de af mine konkurrenter som kan klare det ønskede. Det har give udslag i at jeg har et fint samarbejde med flere andre udlejere til fælles glæde.

God weekend

Thomas Bonde

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)