Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb billigst.....ik

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Thomas

Det var jo der vi skulle hen. Du kan jo ikke udleje maskeringerne ud til halv pris.

Fordi de kun virker hveranden gang.

Vores netadministrator er heller ikke den blilligste. Men hans service var helt i top,

da vi skulle flytte lokaler og det brændte på.

Den slags bliver ikke glemt

Revisor Olsen

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:25

Hej

Jeg synes ikke der er nogen sammenhæng mellem pris og kvalitet, ihvertfald ikke som i "gamle dage". I dag er det reklame og branding m.v. der tager prisen, og ikke udførslen af arbejdet.  Jeg har mærkevare habitter der går i syningerne, og selv dyrt indkøbt casual tøj holder ikke stort længere end "Bilkas det bedste". Jeg har også oplevet den med mekanikeren, her var det bare en autoriseret forhandler som på fakturaen opkrævede for smøring af en bestemt del. Havde jeg ikke oprindeligt været mekaniker og vidst at denne del ikke findes på mine biler, var jeg blevet snydt for samlet 5000 kr. og man jo roligt stille spørgsmålstegn om kvaliteten af det udførte arbejde, hvis mekanikere på et autoriseret værksted kan være af den opfattelse at de har smurt en del der ikke findes fysisk.

Når vi snakker vidensbaseret ydelser, så synes jeg heller ikke kvalitet og pris hænger sammen. Jeg er medejer af en større virksomhed der benytter et af vel nok danmarks dyreste revisionsfirmaer, og selvom det er komplekse regnskaber, så er der da løbende fejl som ikke fanges, men som først rettes til når en myndighed eller finansiel virksomhed tilbageviser et regnskab. Vi har ikke bedt om at få noget fiflet igennem, og hvis man udelukkende skulle se det fra et økonomisk perspektiv, ville det da være billigere med en dårlig revisor til en lavere timepris der så kunne rette de fejl andre finder, også selvom han skulle have betaling for at rette sine egne fejl. 

Vedr. tryksager, så findes Vistaprint der fra tid til anden endda forærer sine varer væk. Jeg har visitkort og andet tryk fra Vistaprint der er klart bedre end de tryksager jeg har fået lavet til dyre penge andre steder. Servicen har endda været bedre vedr. leveringstider.

Jeg synes også der er en kedelig tendens til nykker og fine fornemmelser vedr. prissætning af opgaver. Når jeg ikke kan få en pris, så tager jeg det som et udtryk for at leverandøren lige skal tage en dyb indånding, og lure af hvad man kan presse ud af den pågældende kunde. Hos Dyrebilen kender jeg omkostningerne på fingrene, og jeg har endda benyttet lean i yderste potens. Hver medarbejders effektivitet i løbet af en normal arbejdsdag er divideret ud i samlede omkostninger = samme pris på sammenlignelige men forskellige ydelser. Sværere behøver man ikke gøre det.

Man må benytte ganske almindelige sunde forretningsprincipper, nemlig at indtægterne skal være højere end udgifterne. Men at et lille firma hvis ejer nyder at have foden under eget bord, og at tingene erhvervsmæssigt og privat blot skal løbe rundt på fornuftig vis og derfor kan udføre et givent arbejde billigere end  firmaejeren med de store armbevægelser,  - skulle lave et dårligere arbejde, - ja den køber jeg ikke.

Mobiltelefoner til 1 krone, - er det så noget skidt. Næ, der var nogen der havde tænkt en strategi ud, og kostprisen på telefoni er 1 øre i minuttet, - hvor meget betaler du? Preben Uglebjergs sang en gang en sang om Gyngerne & Karussellen, - og jeg mener man skal have et overordentligt forkromet overblik for overhovedet at vurdere sammenhængen mellem pris og kvalitet.

/Michael

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:09

Hej RevisorOlsen.

Du er rigtig kommet i kliche-humør hvá ?

Here we go again :)

RevisorOlsen:

Hvis du har en god transportleverandør til dine kunder, ville så gå ud og finde en der

er billigere, med risiko for at denne går fallit eller svigter dine kunder. Fordi transportleverandøren

ikke har råd til at yde topservice. Det samme gælder for hjemmesider ik.. Din bedste markedsplads.

Ja - med glæde - hvis leverandøren kan overbevise mig om at han kan levere det samme som min nuværende leverandør. Jeg har faktisk prøvet det lige præcis hvad transport angår.

Jeg blev præsenteret for et fornuftigt fragtkoncept til mit salg af it-udstyr her i slutningen af 2008 som jeg brugte en måneds tid før de gik på røven. De gik ikke på røven fordi konceptet ikke holdt - de gik på røven fordi de ikke havde styr på deres regnskaber.

Min pointe var at jeg blevet præsenteret for et sundt projekt som jeg valgte at støtte ved at blive kunde hos dem.

De var NOGET billigere end postdanmark for mig - de kostede det samme som GLS - men leverede til gengæld pakkerne, hvor GLS som regel vælger at stjæle dem.

Hvad jeg prøver at sige er at jeg ikke er bange for at prøve noget nyt - når folk giver mig et godt tilbud undersøger jeg sagen og køber hvis det hele vel og mærke ser ud til at hænge sammen - jeg bruger min sunde fornuft.

Jeg skal dog gerne indrømme at der var kunder og deres slutkunder der kom i klemme i dette tilfælde, - men der er dog en ejer der hæfter personligt for de finansielle problemer - utilfredse kunder hæfter han dog ikke for.

Jeg kunne aldrig finde på, på baggrund af dette at drage konklusionen at jeg købte for billigt. Jeg købte til en rimelig pris og er nu tilbage til at betale overpris. Ligeså snart der igen er et firma der fatter modet og kæmper imod postdanmark hopper jeg gerne på vognen igen hvis jeg kan se de har et fornuftigt koncept/en fornuftig forretningsmodel.

Og så til min bedste markedsplads. Du kan satme tro jeg er tilfreds med min hjemmeside. Jeg kunne enten vælge at betale 10.000kr til et firma og få "et eller andet" eller betale 1.500kr til et andet firma og få "et eller andet". Either case aner du ikke hvad du får.

Skal jeg tage din logik til mig og bruge den til at træffe et valg i denne situation skulle jeg altså have købt "et eller andet" til 10.000kr og regne med at få leveret et så godt produkt at det udover at give mig en hjemmeside vil tilføre min virksomhed så "meget værdi" udover det egentlige produkt at det overstiger merprisen på 8.500 ?

Jeg begynder og forstå det. På samme måde kan den ekstra selvtilfredshed ved at købe en liter mælk i Føtex til 10kr forsvare merprisen + lidt ekstra selvtilfredshed :-)

Jeg synes det er urimeligt overfor nye firmaer at du med dine klicheer spreder frygt og usikkerhed omkring nye leverandører. Et nyt firma skal altid have tvivlen i sin favør indtil det har vist sig dueligt eller udueligt. Ønsker du et beskytte folk fra uduelige leverandører af hvad ved jeg,- kan du være ganske rolig - kan man ikke levere det man sælger eller holde det man lover skal ens rygte nok gøre arbejdet og lukke virksomheden.

Jeg har gennem to år brugt Tele2 indtil jeg blev ringet op af en pistolsælger fra Telia. Jeg gav trods attituden manden en chance for at præsentere sit produkt (skriftligt materiale tilsendt) og lovede ham at hvis jeg kunne se der var penge at spare for min virksomhed og hvis betingelserne ellers var rimelige - skulle jeg nok skifte så han kunne få sin provision. Jeg sparer ca. 30% på min telefonregning nu i forhold til før (3-400kr om måneden). De tilfører dog ikke "ekstra værdi" til min virksomhed, men det gjorde TELE2 heller ikke, desværre.

RevisorOlsen:

Vil du give en kommende god kunde et visitkort et billigt viskort. Hvad tror du den kommende

kunde tænker. (Gad vide om han levere i samme kvalitet)

Medmindre du driver et trykkeri eller er grafiker kan jeg ikke se noget dårligt i at give et "skodvisitkort". Det er for hulen ikke det man lever af - hvad er så problemet i middelmådighed / elendighed? Tror du ikke folk kan tænke så langt?

De folk der har mødt mig er ihvertfald ligeglade med hvordan mit visitkort ser ud. Enten er der kemi eller også er der ikke.

Et visitkort for mange personers vedkommende skal blot indeholde de relevante kontaktoplysninger og vise hvem man er - det behøver ikke ligne alverden.

Hvis jeg ikke er model eller popstjerne er det vel også ligegyldigt om jeg har hugo-boss jakkesæt på eller et sæt nede fra brugsen - det burde ihvertfald være ligegyldigt for mine kunder :)

Jeg håber da ikke mine kunder bliver bange for mit arbejdes kvalitet hvis de finder ud af at jeg handler i netto ind imellem.

Hvis prisen er ligegyldig, hvorfor siger du så ikke til alle dine nye kunder der dukker op i anledning af "finanskrisen" (dem der falder et niveau nedaf) at prisen er underordnet og at de skal blive hos Ernst&Young eller hvad de store knaldhamrende dyre revisionsfirmaer nu hedder?

Hvis prisen er underordnet og leverandørsikkerheden er altovervejende skal de vel bare blive i toppen ? Er dette en konklusion jeg drager på dine vegne? Det må du undskylde, men jeg synes du mangler sådan en - uden en konklusion er det jo meningsløs tom snak.

Fordelen ved ikke at drage en konklusion er selvfølgelig at du ikke træder nogen over tæerne. Det eneste problem du har er folk som jeg der ikke helt ved hvad dit indlæg dækker over eller hvad meningen er.

Jeg håber jeg kan slippe fra dette indlæg uden at skulle have en på lampen som jeg plejer at få.

Skulle nogen være i tvivl skriver jeg ikke mine indlæg i raseri og jeg kan heller ikke se noget specielt offensivt i dem. Jeg skriver mine indlæg i en for mig almindelig sindstilstand mens jeg føler mig rolig og afbalanceret.

Jeg kan kommenteret et par af dine replikker og derefter stillet det generelle spørgsmål: hvad er det du prøver at sige med dit indlæg? Hvad er essensen i det her?

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34

Hej Jørgen Olsen

Jeg har læst dit indlæg, og jeg kan kun sige en ting, og det er at jeg er 100% enig.

Det er netop, den misforståede arrogance, fra mange firma'er, der typisk gør at mange opgiver at starte producerende virksomheder op, i DK. Jeg oplever også tit en arrogant nedladenhed fra højt uddannede indkøber. Når de vil snakke med en sælger. De burde da føle dem beæret over at ejeren vil snakke med dem. Har på den bekostning, afvist en potentiel kunde.

Mange firma'er har glemt hvordan de startede. Og hvor irritrende det var at løbe mod lukkede døre. Jeg har også oplevet i et firma, at en kunde voksede sig stor, og så skulle han have en anden serigrafisk leverandør. Da vi ikke havde højtuddannede sælger, eller kontor personale. Men kom så tilbage igen, da kvaliteten ikke var iorden. Men han fik så også en prisstigning på 50%. Da vi havde givet ham lange betaling frister...hjulpet med leverandører osv.

/Kenneth

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 15:53

Har ikke skrevet noget om, at man ikke skal skifte leverandør. Men blot at man

skal bruge sin sunde fornuft.

Lad os antage, at mælk er sundt.

Hvis man køber den billigste mælk på market. Kan man være helt sikker den er strippet

for alt det sunde, som kan sælges videre i andre produkter. Så er din krop stadig sulten

efter de vitaminer og miniraler den bad om i første omgang.

Hvis man køber en dyre økologisk mælk. Er der en mulig for at mejeriet ikke har strippet den

for al det sunde. Har du fået den til en fornuftig markedspris. Ja, så har du måske gjort en god handel.

Om ikke andet har du givet din krop, hvad den spurgte om.

Til Jørgen, ja, jeg har ikke svaret på al det du spurgte om. For så vil jeg få skrivekrampeSmile

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:56

RevisorOlsen:
Til Jørgen, ja, jeg har ikke svaret på al det du spurgte om. For så vil jeg få skrivekrampeSmile

Hej RevisorOlsen.

Det er jo ikke noget nyt - som altid er du en utilfredsstillende "debattør".

Beklager, men det er ikke første gang at du ikke svarer på mine kommentarer/spørgsmål - og samtidig gør opmærksom på at du ikke gider. Man føler sig da lidt til grin når man nu har taget sig tiden og forsøgt at skrive noget fornuftigt.

VH Jørgen Olsen

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 16:02

Jørgen Olsen:

RevisorOlsen:

Hej RevisorOlsen.

Det er jo ikke noget nyt - som altid er du en utilfredsstillende "debattør".

Beklager, men det er ikke første gang at du ikke svarer på mine kommentarer/spørgsmål - og samtidig gør opmærksom på at du ikke gider. Man føler sig da lidt til grin når man nu har taget sig tiden og forsøgt at skrive noget fornuftigt.

VH Jørgen Olsen

Det er jo din vurdering. Den kan jeg ikke gøre meget ved.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)