Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

årsregnskab, skat osv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer

ja jeg er måske lidt sent ude, men har altså læst jeg har lidt tid endnu til at få sendt mit årsregnskab ind.. har brugt rigtig meget tid til at læse om alt dette, men har ikke rigtig kunne finde svar på lige mit spørgsmål..

Mit situation er sådan, at jeg har lavet mit regnskab i summa, og det stemte og det hele.. Men nu er spørgsmålet så hvordan skal jeg sende dette regnskab ind og hvor meget..

Er det nok jeg bare sende en resultatopgørelse, en balance og nogle noter ind, eller skal der mere til?

Og hvad med min selvangivelse, jeg har det sådan i mit firma at jeg ikke har trukket nogle penge ud til mig selv i 2008, mit overskud har ikke været så stort, og jeg bruger primært firmaet til en slags hobby, og derfor trækker jeg ikke penge ud af det, de får lov til at stå der til en dag jeg vil køre det 100% som det eneste.

men hvordan skal jeg gøre det, når jeg ikke trækker penge ud til mig selv? det har jeg ikke kunne finde svar på.

Hilsen Mads

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:35

Hvis der er tale om en personligt ejet virksomhed, skal du ikke sende noget ind, men du skal svare på en række spørgsmål på den udvidede selvangivelse. Du kan se et eksemplar af selvangivelsen her: http://anettesand.dk/2009/den-udvidede-selvangivelse-2008/. Hvis din omsætning er under 300.000 kr., er det meget få rubrikker, du skal udfylde, er din omsætning større, bliver det lidt mere indviklet, men hvis din bogføring er korrekt, kan du aflæse det meste eller det hele direkte i SummaSummarum. Der er nogle ting, som skal være i orden, f.eks. eventuelle private andele af telefon/internet og den ikke-fradragsberettigede del af repræsentationsudgifterne, før du kan skrive direkte af fra regnskabsprogrammet.

Hvis du kommer fra Københavnsområdet, er du velkommen til et informationsmøde, hvor vi de næste par gange koncenterer os lidt om "årets gang i administrationen af små firmaer): http://www.regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode. Det er en god måde at få stillet et par spørgsmål på, og høre hvad andre iværksættere spørger om.

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 20:39

Hej Anette

Det var hurtigt svar... altså i 2008 var årets resultat på 3900 kr. så det er jo ingenting.. 

Jeg har hverken telefon, husleje eller noget i virksomheden.. Det bliver kun anvendt til at fakturere i, når jeg laver hjemmesider eller bliver booket som kameramand osv. Havde et dækningsbidrag på ca. 5900 kr. 

Så som du kan se er det langt fra en stor virksomhed..... endnu :)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:41

Så er det jo ikke noget problem. Vent til selvangivelsen kommer, udfyld den og send den ind. Hvis du bliver udtaget til kontrol, vil en "resultat og balance"-rapport være tilstrækkeligt som årsregnskab med en virksomhed i den nævnte størrelse.

God arbejdslyst.

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 20:49

Tusind tak anette, det var super :)

Så vil jeg gå igang med det næste projekt uden at tænke mere på det :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)