Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via telefon - HJÆLP tak ! :)

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Sall:

Det er TILLADT for virksomheder at udføre telefonsalg til andre virksomheder, men ikke til private forbrugere (aviser, nødhjælpsorganisationer og Falck er undtaget)

og i bund og grund kan man jo undre sig meget over at det faktisk er tilladt, ligesom at det er tilladt for aviserne at ringe ud til private uopfordret. Personligt vil jeg da hellere have en uforbindende mail - hvor jeg bare kan trykke på delete, end en telefonopringning, hvis jeg nu skal vælge mellem pest og kolera og ikke kan blive fri for begge dele .   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:24

Skattekonsulenterne:

Bertil Sall:

Det er TILLADT for virksomheder at udføre telefonsalg til andre virksomheder, men ikke til private forbrugere (aviser, nødhjælpsorganisationer og Falck er undtaget)

og i bund og grund kan man jo undre sig meget over at det faktisk er tilladt, ligesom at det er tilladt for aviserne at ringe ud til private uopfordret. Personligt vil jeg da hellere have en uforbindende mail - hvor jeg bare kan trykke på delete, end en telefonopringning, hvis jeg nu skal vælge mellem pest og kolera og ikke kan blive fri for begge dele .   

Så vidt jeg husker er begrundelsen at det koster en virksomhed tid og penge at ringe til en virksomhed for at tilbyde ydelser, hvorimod man kan udsende ganske mange millioner e-mails uden nævneværdige omkostninger.

Hvis e-mail gives fri til initiel kontaktform vil jeg forvente at vi drukner i store mængder spam, for så kan man jo nemt sende en reklame til samtlige virksomheder hver dag hvis det er det man har lyst til.

Så jeg er glad for at reglerne er som de er.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra 8260 Viby J
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 16:26

Lad os nu antage at jeg udsender en række salgs-mails til folk, og én af dem vælger at anmelde mig for spam. - hvad kan de forskellige scenarier for det se ud?

Morten Nissen
danianet - Hjemmeside design i Århus

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 16:26

Hej Bent

Ja, man kan godt undre sig...!
Men det har så vidt jeg ved noget at gøre med, at du ved en telefonopringning kun kan kontakte en person ad gangen, mens du med e-mail kan kontakte og forstyrre et uendeligt antal personer med et enkelt tryk på send-knappen.

Og så glemte jeg endda at skrive, at forsikringsselskaber vist også må kontakte private forbrugere. Og noget mere kommercielt end forsikringsselskaber skal man lede længe efter.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:28

Morten Nissen:

Lad os nu antage at jeg udsender en række salgs-mails til folk, og én af dem vælger at anmelde mig for spam. - hvad kan de forskellige scenarier for det se ud?

Jeg ser følgende to mulige scenarier:

1. Der sker intet ved det.

2. Du får en bøde på normalt kr. 100 pr modtager du har sendt ud til (Debitel måtte vist bløde 400.000 i bøde på et tidspunkt pga sådan noget)

Min personlige holdning er at jeg håber at folk der sender mails ud på den måde (altså spammere) ender i scenario 2. Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Johansen
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:05

hej morten

Du skal starte med at præsentere dig selv og dit firma..det ved du jo nok :-)

• Hvad starter man med at sige?
  • start eventuelt med at gå lige til kernen... Hr. i har jo en hjemmeside til jeres firma ikke sandt...JO..

Jeg har været inde og kigge på den, og jeg må sige at den ser meget bruger venlig ud, den kan i godt være bekendt!! tak..

det går ikke at man fortæller dem at det er noget være lort de har så blir de så sur...

Hvad svarer man hvis modtageren bliver ubehøvlet (har jeg desværre prøvet et par gange eller fem - men det kan nok ikke undgåes)

det er ikke møntet på dig (udover hvis du har kaldt ham idiot eller lign.) der er bare mange telefonsælgere der ringer... men du kan f.eks sige.. jeg kan godt høre du har lidt travlt, hvad med at jeg lige smider dig en mail, så ringer jeg tilbage om en tre dage, så har du også haft lidt tid til at kigge på sagerne  uden at stresse ikke sandt!?!(men det med mails tager lang lang tid uden der kommer de nødvendige resultater..men nogen gange er man heldig)

Hvad starter man med at sige for at modtageren holder fokus? - i mit tilfælde. (er det "jeg har et tilbud til dig" eller "Er du interesseret i at mangedoble din omsætning (altså.. sådan noget lignende)

sig evt. hvad ville du sige hvis jeg kunne gøre din daglig dag lidt mindre stressende og gi dig flere penge på din konto..  

Skal man forholde sig ydmyg, eller virke frembrusende med store ord

det kommer meget an på hvem du snakker med, er det en stille jyde, nytter det ikke at overfuse dem med alle mulige fine ord og en hurtig dialog.. det er lidt en bedømmelses sag som man stille og roligt får en fornemmelse for.

• Jeg hørte engang en telefon sælger der sagde at han havde lært at man skulle sige "det er et godt produkt IKK - så kunden bliver tvunget til at sige ja. Og "det går jo ikke at du ikke sælger noget nu VEL - så kunden bliver tvunget til at sige nej. - jeg synes personligt at det kan virke lidt fejt, men hvis det virker, så virker det jo.
  • det handler generalt om at få dem ind i en JA stime...

1*du er dreng/ JA (dette er et lukket spørgsmål)

2*du kender nok mange piger så/ JA (dette er et lukket spørgsmål)

3*så kysser og hygger du jo nok med nogen af dem ikk/ JA (Dette er et ledende spørgmål)

4*og du vil gi mig ret i at sex sygdomme er noget værre noget/ JA (Dette er et ledende spørgmål)

5'*og at det er vigtigt at beskytte sig selv/JA (dette er et lukket spørgsmål)

6*Så skal du da have de her knald gode kondomer ikk/JA (dette er et lukket spørgsmål)

et lukket spørgmål er hvor de kun kan svare ja/nej eks:1*du er dreng/ JA

Et ledende(åben) spørgmål er hvor du ved hvad han vil svare men gir plads til en dialog Eks:

3*så kysser og hygger du jo nok med nogen af dem ikk/ JA jeg var lige sammen med den smukkeste pige igår(aktiv lytning:okey:-) )hun havde bare så store jader (lækkert) bla bla bla

jeg kender ikke selv  de termer(CMS system, CIF CMS) du bruger så derfor har jeg valgt at bruge nogle andre eksempler.

Håber det er brug-bart.. held og lykke med dit fortagende ..skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål.

mvh

Noah Marketing

Søren Johansen 

Fra 8260 Viby J
    Tilmeldt 7. Mar 09
    Skrevet kl. 13:09

Er der nogen der ved om det er lovligt at udsende tilbud på SMS'er så ?
    Eks. "Hej Gert. Jeg kan fra CVR.dk se at du er ny-registreret frisør. Vidste du at frisører billigt kan erstatte deres daglige papirstunge booking, med et online booking system. Det vil give kunden mulighed for bla bla. Se mere på www.daniaweb.dk" - bare et eksempel.

Så laver man lidt en blandet landhandel mellem e-mail og opringning.

Stadig irriterende, men det kan desværre nok ikke undgåes.

Morten Nissen

Fra 8260 Viby J
    Tilmeldt 7. Mar 09
    Skrevet kl. 13:16

Hej Noah.

Tusind tak for det velbeskrevede svar. det kan jeg sagtens bruge til noget!

Jeg håber bestemt, at der også er andre herinde der kan bruge denne tråd til noget. Der er efterhånden kommet mange guldkorn/meningen indenfor denne kategori af marketing.

Jeg går lige nu og svinger lidt mellem telefon opkald og SMS. (har ligesom udelukket e-mail da det er ulovligt).
    Jeg skal bare lige finde ud af om SMS er lovlig at udsende uopfordret, eller om den går ind under samme kategori som e-mail. (det kunne man jo forestille sig, selvom det modtagende medie ikke nødvendigvis er det samme (com./tlf)).

Morten Nissen

Tilmeldt 23. Sep 08
    Indlæg ialt: 274
    Skrevet kl. 13:22

Hej Morten

Der gælder de samme regler for sms som for e-mail = forbudt uden forudgående samtykke :-)

Venlig hilsen
    Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra Farum
    Tilmeldt 19. Jan 06
    Indlæg ialt: 5951
    Skrevet kl. 13:31

Når du begynder at stille forslag om markedsføring på SMS så virker det som at du slet ikke har forstået noget af det der bliver sagt her. I mine øjne er det spam uanset om det så sker pr. mail, telefon eller SMS. SMS er i mine øjne noget fanden har skabt. Det kan bruges til korte beskeder men ikke andet. Personligt kunne jeg aldrig drømme om at indgå aftaler eller lign. med folk som havde kontaktet mig pr. SMS og da slet ikke hvis jeg ikke har haft nogen tilknytning til vedkommende i forvejen.   

Du anerkender samtiddig at det er irriterende men nok ikke kan undgås. Hvorfor egentlig ikke ? Du kan da bare lade være og i stedet gå ud og markedsføre dit produkt på messer o.l. Tænk bare på hvor mange der her på Amino laver hjemmesideløsninger og hvis alle gik ud og lavede denne form for markedsføring, som for mig at se  giver mere badwill end goodwill.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)