hej morten
Du skal starte med at præsentere dig selv og dit firma..det ved du jo nok :-)
Hvad starter man med at sige?
start eventuelt med at gå lige til kernen... Hr. i har jo en hjemmeside til jeres firma ikke sandt...JO..
Jeg har været inde og kigge på den, og jeg må sige at den ser meget bruger venlig ud, den kan i godt være bekendt!! tak..
det går ikke at man fortæller dem at det er noget være lort de har så blir de så sur...
Hvad svarer man hvis modtageren bliver ubehøvlet (har jeg desværre prøvet et par gange eller fem - men det kan nok ikke undgåes)
det er ikke møntet på dig (udover hvis du har kaldt ham idiot eller lign.) der er bare mange telefonsælgere der ringer... men du kan f.eks sige.. jeg kan godt høre du har lidt travlt, hvad med at jeg lige smider dig en mail, så ringer jeg tilbage om en tre dage, så har du også haft lidt tid til at kigge på sagerne uden at stresse ikke sandt!?!(men det med mails tager lang lang tid uden der kommer de nødvendige resultater..men nogen gange er man heldig)
Hvad starter man med at sige for at modtageren holder fokus? - i mit tilfælde. (er det "jeg har et tilbud til dig" eller "Er du interesseret i at mangedoble din omsætning (altså.. sådan noget lignende)
sig evt. hvad ville du sige hvis jeg kunne gøre din daglig dag lidt mindre stressende og gi dig flere penge på din konto..
Skal man forholde sig ydmyg, eller virke frembrusende med store ord
det kommer meget an på hvem du snakker med, er det en stille jyde, nytter det ikke at overfuse dem med alle mulige fine ord og en hurtig dialog.. det er lidt en bedømmelses sag som man stille og roligt får en fornemmelse for.
Jeg hørte engang en telefon sælger der sagde at han havde lært at man skulle sige "det er et godt produkt IKK - så kunden bliver tvunget til at sige ja. Og "det går jo ikke at du ikke sælger noget nu VEL - så kunden bliver tvunget til at sige nej. - jeg synes personligt at det kan virke lidt fejt, men hvis det virker, så virker det jo.
det handler generalt om at få dem ind i en JA stime...
1*du er dreng/ JA (dette er et lukket spørgsmål)
2*du kender nok mange piger så/ JA (dette er et lukket spørgsmål)
3*så kysser og hygger du jo nok med nogen af dem ikk/ JA (Dette er et ledende spørgmål)
4*og du vil gi mig ret i at sex sygdomme er noget værre noget/ JA (Dette er et ledende spørgmål)
5'*og at det er vigtigt at beskytte sig selv/JA (dette er et lukket spørgsmål)
6*Så skal du da have de her knald gode kondomer ikk/JA (dette er et lukket spørgsmål)
et lukket spørgmål er hvor de kun kan svare ja/nej eks:1*du er dreng/ JA
Et ledende(åben) spørgmål er hvor du ved hvad han vil svare men gir plads til en dialog Eks:
3*så kysser og hygger du jo nok med nogen af dem ikk/ JA jeg var lige sammen med den smukkeste pige igår(aktiv lytning:okey:-) )hun havde bare så store jader (lækkert) bla bla bla
jeg kender ikke selv de termer(CMS system, CIF CMS) du bruger så derfor har jeg valgt at bruge nogle andre eksempler.
Håber det er brug-bart.. held og lykke med dit fortagende ..skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål.
mvh
Noah Marketing
Søren Johansen