Min umiddelbare tanke i forhold til både iværksætter parti og brancheforening er at der er meget stor chance for at der går liberalisme (læs: nærmest monetarisme) i den. Så vi igen og igen skal høre på laverer skat er det eneste der virker og det har vi jo i forvejen i "sænk skatten og løs alle problemer" tænketanken CEPOS til. Jo vel, der vil givetvis også blive snakket om afbureaukratisering osv. men erfaringen siger bare at det nærmest pr. definition vil være sekundærer prioriteter. Vi kan jo allerede se det i denne tråd Den altovervældende udfordring ved et sådan tiltag er, som jeg ser det, at ramme så bredt at selv iværksætterer som ligger til venstre for de radikal kan se en fidus i at være med. Og det virker bare ikke realistisk at oprette en sådan organisation uden det kommer til at lugte bare en lille smule af ideologi. Lige meget hvor meget Liberal alliance går ind for afbureaukratisering osv. så kommer jeg aldrig til at sætte mit kryds hos dem... Og det samme kan garanteret sige om ca. 93% af alle iværksættere og SF Mvh Peder |
I morgen får vi så se, om regeringen kan overflødiggøre nogle programpunkter for deMibs iværksætterparti:
http://epn.dk/samfund/politik/article1626541.ece
Forskræppet lyder på, at der skulle blive fjernet administrative byrder og "bøvl" svarende til 4 mia DKK.