Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er igang med at starte lige så stille op med at lave en webshop. Jeg har haft tanker og ideer i omkring 2 år, og nu skal det være.

Jeg har siddet og læst meget på Amino, omkring opstart af webshop, men syntes det er svært at finde ud af hvor meget det egentlig koster at starte webshop, og hvilke ting man skal ha'.

Man skal jo betale for en webshop, for hosting af webshop, og så skal man vel betale noget for alle de ting der skal registreres? så som cvr / moms. Jeg har tænkt mig at styre webshoppen sammen med min kæreste, altså uden nogen "ekstra" der skal ha' løn.

Der skal selvfølgelig være "visa dankort" betaling. Jeg har ikke kunne finde ud af hvor dyrt det er at få lov til at ha' det på ens side heller.

Som du nok ser, har jeg haft svært ved at finde priser på diverse ting. Webshop ved jeg koster omkring 15.000,- og hosting omkring de 4-600,-

Jeg er sikker på at nogen af svarene står et sted her på amino, men enten er jeg dårlig til at søge, ellers er det bare svært at finde.

Mvh. Johnny

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 20:23

Her er lidt hurtige priser :)

Vores webshop kan fåes incl hosting for 89 kr x moms pr måned
Pbs koster 1000 om året link her

så kommer der ekstra gebyr på fra pbs's side pr transaktion

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 20:25

Lyder billigt :)

og tak for dit hurtige svar.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 20:41

Jeg kigger lige lidt med herSmile

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:45

jeg følger også med fra sidelinien

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 21:05

Nå, men så vil jeg da prøve at gøre nogle ting klart, nu har vi efterhånden startet tre webshops, så jeg er da ved at være inde i det. Jeg smider det måske i en større pærevælling, men jeg håber I kan hitte ud af det.

Jeg vil gå ud fra, at der er tre muligheder for at starte en webshop: 1. Programmer en selv, 2. Brug et gratis stykke software, 3. Brug et købt stykke software.

Nummer 1

Det har jeg selv erfaring med, med XCLUSIF, hvor vi sælger eksklusive møbler. Det tog cirka 200 timer at programmere siden, og der vil stadig være store mangler og fejl efter sådan 200 timer, hvis man ikke har prøvet det før. Dog vil du kunne opretholde den rigtig store fleksibilitet, alt vil ganske enkelt kunne udføres i praksis. Min anbefaling er denne løsning, hvis du skal lave en umådelig stor webshop, som kræver mange specifikke ønsker eller at du eksempelvis selv programmerer. Hvis du vil igang med det samme, så glem den. Det sker ikke.

Nummer 2

CINEMASTER bruger vi osCommerce, og det har faktisk rigtig mange af de styrker, som det er programmere en selv, har. Det skyldes, at den er kodet i php, som gør den utrolig let for os php-programmører, at modificere den. Hvis du ikke selv er programmør skal igen på udkig efter en osc-haj, som har prøvet at sætte den op før, men til gengæld, så kommer dine omkostninger helt i bund, og du kan opnå større fleksibilitet end i de købte løsninger. Der er udviklet afsindigt mange moduler til osc, som man bare kan bruge frit, så hvis omkostningerne skal i bund, og du har en smule tid til rådighed, så vælg denne løsning.

Nummer 3

Sidste punkt er den købte webshop. Det kan eksempelvis være den meget benyttede dandomain.dk webshop. Købte webshops finder sin styrke i den meget brugervenlige tilgang til opsætning af design. Man skal dog være opmærksom på, at det sker på bekostning af fleksibiliteten. Ved eksempelvis dandomain køber man også adgang til deres support, som er yderst kompetent, i hvert fald når det kommer til opsætning af deres egen shop, men også tit problemer udover den. Vælg denne løsning, hvis du har 20.000 kr. til rådighed og vil igang i morgen.

Derudover, så kommer ting som betaling og markedsføring:

Betaling

Her kan du bruge enten PBS eller DIBS. Jeg har ingen erfaring med DIBS. Priserne for dankort finder du her og priser for udenlandske kort finder du her.

Markedsføring

Ja det er jo tit op til ens egen fantasi, men mange bruger typisk Google Adwords. Her kan du fuldstændig selv styre dit budget, de ord du vil komme frem og samtidig måle alt. En af de bedste måder at lave markedsføring på.

Jeg har en del mere erfaring med mange løsninger indenfor webshops, så hvis du ikke har fået svar på alle dine spørgsmål, så må du endelig skrive.

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 21:15

Rigtig godt svar, mange tak for det Joachim :)

Jeg er dog ikke programmør, men er selv gået igang med at lave en webshop faktisk. Kan selvfølgelig ikke lave det hele selv, men håber på at kunne lave en del af det uden hjælp. Har ikke de 20.000 og behøver ikke at komme igang allerede imorgen, eller meget hurtigt. Prøver så vidt muligt, at tage det som det kommer, selvom jeg virkelig gerne vil igang med det hele på en gang.

Jeg har tænkt mig at man kun skal kunne bruge dankort, og efterkrav på siden.

Ja google adwords har jeg planer om at bruge, og så vil jeg undersøge priser på diverse avis annoncer, ved at der er nogen der ikke er alt for dyre at anvende nemlig.

>Jeg kunne godt tænke mig lidt mere viden om omkostninger på CVR registrering, og moms registrering. Prøver nemlig at regne ud, hvor meget det vil koste mig i sidste ende "uden lagervare" at få en webshop op og køre.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 22:11

Lækkert med et hurtigt og brugbart svar fra Joachim! Det er sådanne svar der er med til at gøre foraet bedreSmile

Men endnu engang vil jeg sige at jeg kigger med, da jeg også er meget interesseret i viden om CVR registrering osv.

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 22:25

Ja dejligt med nogen brugbare svar :D

Er meget interesseret i mere viden om CVR og Moms registrering også.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 23:46

Jeg er da glad for at svaret kunne bruges. Angående registrering af virksomhed: Noget af det vigtigste at gøre sig klart, når man starter virksomhed er hæftelsen forbundet med drift af en virksomhed. Hvis du eksempelvis driver en enkeltmandsvirksomhed eller et I/S, så hæfter du personligt (og endnu værre: i et I/S hæfter du også solidarisk).

Derfor er det vigtigt at gøre sig klart, hvad man skal handle med, og de risici, som er forbundet med det. En tommelfingerregel kunne være, at du skal tage stilling ting, om du kan overleve at levere en vare, som enten skal betales tilbage eller som kan være forbundet med endnu større skade for personen eller virksomheden du sælger den til.

Eksempelvis så vælger mange tømrere og murere at have deres aktiviteter i et selskab, netop fordi de leverer ydelser, som tit ville kunne gøre dem personlig konkurs, såfremt det værst tænkelige scenarie indtræf. Og det er naturligvis noget man skal have in mente.

Nu siger du, at du har en kæreste, så er det faktisk muligt at starte et selskab med begrænset hæftelse helt gratis. Begrænset hæftelse er hvor du kun hæfter med virksomhedens kapital. Selskabsformen hedder SMBA og er blevet utrolig populær hos iværksættere. Du kan læse mere om SMBA her.

Men hvis du som så mange andre bare vælger at starte en enkeltmandsvirksomhed, og så se, hvordan det går, så er det her du skal hen. Der kan du læse lidt mere om det, og blanketten du skal bruge er den her. Hvis du/I har nogle spørgsmål til blanketten, så er I velkomne.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)