Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etableringsomkostninger for en webshop

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Revideret liste

Jeg har prøvet så godt jeg kan at få bygget alle jeres forslag ind i listen. Mange tak for hjælpen. Prisen stiger og stiger, men listen bliver forhåbentlig mere realistisk. Der mangler stadig priser på en del ting og priserne må også gerne blive bekræftet af nogen der har været igang med at starte en shop.

Opstart:

1. Webshop: DanDomain standard: 199,-

2. PBS indløsningsaftale: 1250,-

3. Betalingsgateway: DanDomain betalingssystem: 0,-

4. CVR registering: 0,- ?

5. Domæne: 0,- (Måske gratis ifølge dette? - Hvordan læser I det?)

6. Webhotel: 0,- (Samme som ovenstående - Er der domæne og webhotel med i prisen?)

7. Opsætningen af unikt design i DanDomain shoppen: Pris?

8. Udarbejdelse af logo hos grafiker: Pris?

9. Køb af telefon: Sony Ericsson W200i hos Telmore + Opstartspakke: 1+199 = 200,-

10. Internet: 2mbit/512kbit hos Fullrate: 198,- (Kan man købe den private når man starter en enkeltmandsvirksomhed eller skal man købe erhverv for at kunne trække det fra?)

11. Udsendelse af nyhedsbreve: DanDomain Maillist: 199,-

12. Økonomistyrings-software: ??? (Findes der et gratis program som kan bruges?)

Ialt: 2046,- (plus grafisk arbejde og økonomistyring)

Løbende månedlige udgifter:

1. Webshop løsning: DanDomain standard: 299,-

2. PBS: 83,- (1000 om året)

3. Betalingsgateway: DanDomain betalingssystem: 99,-

4. Domæne: 0,- (Hvis med i DanDomain prisen?)

5. Webhotel: 0,-  (Samme som ovenstående)

6. Udgifter til telefon: Sony Ericsson W200i hos Telmore: 300,- (Meget usikkert gæt)

7. Internet: 2mbit/512kbit hos Fullrate: 169,-

8. Udsendelse af nyhedsbreve: DanDomain Maillist: 49,- (Op til 250 modtagere. Er det prisen pr. gang man sender ud, eller må man sende så mange man vil hver måned for 49,- ?)

9. Google Adwords: 500,- (Man kan godt komme lidt igang med sin shop for 500 kroner om måneden - det er det fede ved adwords!)

10. Revisor: ??? (Hvor meget skal man afsætte pr. måned eller år? Er det muligt at lave det grundlæggende selv og så bare få hjælp til momsregnskabet?)

Ialt: 1499,-

Det vil altså sige at hvis man kan få en avance på 20%, så skal der omsættes for 7495,- pr. måned for at det hele løber rundt. Med et markedsføringsbudget på 500,- skal hver markedsføringskrone skabe 15 kroners salg på shoppen. Hvor realistisk lyder det?

Hvis man sætter markedsføringen op til 1000,- så skal der omsættes for 9995,- pr. måned, hvilket betyder at hver af de 1000 markedsføringskroner skal skabe 10 kroners salg. Det er måske bedre at satse på?

Håber på fortsat god respons i tråden.

Mvh Jacob W

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 02:02

Hej Lars

Lars Østergaard:

Rigtig spændende tråd du har gang i her Jacob! Jeg kigger lige med her, da jeg selv går og pusler med tanken om at starte en webshopSmile

Du skal være hjertelig velkommen til at kigge lidt med. Håber det giver lidt mere lyst til at komme igang :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:40

Hvis du kan find eud af at bogføre, så kan du nemt klare regnskab og momsafregning selv. Så vidt jeg ved er der ikke krav til at du har en revisor f.eks. ved en enkeltmandsvirksomhed. Dog er det nok en god ide at få lidt assistance til regnskabsafslutningen, men det kan klares, hvis du evt. personligt kender en god bogholder.

Men at sætte penge af til et regnskabsprogram er en god ide. Du kan evt. tage et kig på e-conomics.

Ellers tror jeg faktisk du har det hele med.

Mvh.
Søren S.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 22:02

Hej Søren

Tak for dit svar.

SoerenS:
Hvis du kan find eud af at bogføre, så kan du nemt klare regnskab og momsafregning selv

Med lidt hjælp fra amino burde det nok kunne lade sig gøre. Det er jo ikke så kompliceret i en enkeltmandsvirksomhed, hvor det stort set bare er købte varer og solgte varer og måske lidt telefon der kan trækkes fra. Ikke noget med kørselsgodtgørelse, husleje og alt det der :)

SoerenS:
Men at sætte penge af til et regnskabsprogram er en god ide. Du kan evt. tage et kig på e-conomics.

Tak det vil jeg kigge på. Men hvor meget er der egentlig i sådan en DanDomain løsning? Den har vel styr på alle de produkter man har solgt igennem året, så man bare skal holde styr på de faktura man får når man køber sine varer?

Fra Køge
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:14

Hej jacob

Hvis du åbner en enkeltmands virksomhed så tag hensyn til at du kommer nok til at flytte lokal lige så snart du forøger din virksomhed. Mit bud til et godt/hurtiget og nemt internet forbindelse  vil være 3 eazyinternet helt klart. De køre med et tilbud til erhvers kunder hvor du for en router og en usb stik med til 399+ moms i 18 mdr ,den er så smart at du kan tage din stik med over alt mens du har din router på din kontor. pakken hedder prof. package. mens du er igang så kan du spørge til med en erhvervs telefon.... Deres maks hastighed  på internettet er 4,7Mbit ved mig, men de siger op til 7,2Mbit hvilket det aldig vil lade sig gøre at rammed 7.2....

Yderliger info kan du kontakte mig på min mail

musa.akin@3.dk

Held og lykke med det

Hr.Akin

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 22:26

Nino akin:
Hvis du åbner en enkeltmands virksomhed så tag hensyn til at du kommer nok til at flytte lokal lige så snart du forøger din virksomhed.

Det anhænger selvfølgelig meget af hvilke varer man vil sælge, men jeg regner med at for de flestes vedkommende, så kan man køre det første års tid i et lille værelse eller i et hjørne i soveværelset. Det er selvfølgelig ikke nemt hvis man vil sælge møbler, men hvis man bare vil sælge lidt smykker eller hårsvoks, så regner ikke med det fylder mere end der kan være på en god stigereol fra IKEA :)

Fra Køge
Tilmeldt 9. Mar 09
Skrevet kl. 22:38

Det er os den bedste og  billigste måde at starte på :-).. hvad skal du sælge ?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 22:43

Nino akin:

Det er os den bedste og  billigste måde at starte på :-).. hvad skal du sælge ?

Det ved jeg ikke endnu. Jeg har bare lavet tråden for at få et overblik over hvor meget (eller hvor lidt) der egentlig skal spares sammen for at starte en lille webshop. Og så er der forhåbentlig andre der også kan bruge listen til deres forretningsplan.

Fra Køge
Tilmeldt 9. Mar 09
Skrevet kl. 22:56

den lille webshop ender altid med at blive store i min verden.

Men masser af held og lykke med det

akin

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 23:14

Det må man da håbe :)

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)