Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Takt og tone her på Amino.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er dette en rimelig tone og et rimeligt udfald?

http://www.amino.dk/forums/p/53331/323182.aspx#323182

mvh sören

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Synes måske at i er lidt useriøse. Helt ærlig så synes jeg ikke rigtig der er nogen af jer der opfører jer med god forretningsånd. Hvorfor bevæg jer ned på det niveau? synes i begge er lidt uprofessionelle. Der er jo ingen grund til at skulle indvoldvere os andre i hvordan den ene har behandlet den anden. Sådan er livet sku. Og der er ingen grund til at svare på den noget grove måde.

Jeg udtaler mig på et helt neutralt niveau og har ikke lyst til at tage nogen part.. synes bare det er lidt useriøst.

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:38

kmtrader:

Synes måske at i er lidt useriøse. Helt ærlig så synes jeg ikke rigtig der er nogen af jer der opfører jer med god forretningsånd. Hvorfor bevæg jer ned på det niveau? synes i begge er lidt uprofessionelle. Der er jo ingen grund til at skulle indvoldvere os andre i hvordan den ene har behandlet den anden. Sådan er livet sku. Og der er ingen grund til at svare på den noget grove måde.

Jeg udtaler mig på et helt neutralt niveau og har ikke lyst til at tage nogen part.. synes bare det er lidt useriøst.

Ku ikke være mere enig Smile

Tilmeldt 29. Jun 08
Skrevet kl. 19:40

Synes nu at til en anden gang må du nok hellere sende din kunde en mail og forklare ham hvad du er negativ over. Man kan jo egentlig sige at vi andre ikke rigtig har noget med det at gøre. Bare et lille rådSmile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42

Hej Sören,

Helt ærligt så "cry me a river", at du føler dig pissed off, men derefter vælge at poste det til alle os andre. Fuck det, lad vær' med at komme ned på det niveau og se fremad, at blive hængende i mors skørter på denne måde, det er der sku ingen der får noget ud af =)

Dbh, Rasmus

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:46

Erklærer mig enig med ovenstående.

Det er "Tough Luck" og det er sælgeren, der bærer ansvaret for, at handlen kommer i hus. Ikke kunden. Jeg er sælger og har altid været det, så når jeg oplever noget som du har oplevet, så er der kun een ting at gøre: Hvad kan jeg gøre anderledes eller bedre næste gang.

Glem alt om at føle dig forurettet eller andet. Kom videre. Find ud af, hvordan du undgår samme situation igen. Kunne du have forberedt dig bedre? Skulle du have været hurtigere? Kunden fandt bare en bedre løsning hurtigere eller tusind andre ting.

Det gælder om at holde den positive ånd, som vi sælgere lever i. Hvis du lader dig slå ud af den detalje, så skal du måske få andre til at sælge for dig og holde dig til at levere ydelsen/varen. Vi skal kunne tage 20 nej eller 50 nej for hvert ja, men fortsæt for pokker. For der er kunder og der er behov, der skal dækkes.

Endnu en lille læresætning til dem, der tror at de ulejliger folk: Nej, du ulejliger dem ikke, så bed aldrig om undskyldning for at du ringede. Kunden vil hellere at du ringer fremfor at de skal ringe til dig.

Bedste hilsner og god weekend,

Flemming

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 21:52

Jeg synes faktisk, at det at man involvere, eller prøver at involvere, andre i en konflikt som når alt kommer til alt det kun er jer 2 der kender fakta om... så går i begge over en grænse. Det er vand under broen, og et sådant samarbejde var død fra starten. Glæd dig over det ikke kostede mere end det, og kom så videre...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:00

Jeg er overhovedet ikke enig i det der er sagt her med hensyn til takt og tone. Dialogen i den pågældende tråd er direkte men ikke hård. Der bliver talt rent ud af posen, indtil der kommer et modindlæg hvor der bliver skrevet med ekstra fed og stor skrift og ordvendinger som "som jeg sagde til dig jeg finder mig ikke i sådan noget pis farvel og tak ". Sådant sprogbrug hører hjemme på Arto o.l. og ikke her. Tænk på hvordan jeres egne kunder ville reagere hvis I selv brugte sadanne ord som dette I jeres kommunikation med dem.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Jun 08
Skrevet kl. 22:21

Jeg er nu ikke enig med dig. Jeg synes ikke man skal ''advare'' andre om at handle med en person bare fordi han har opført sig lidt dårligt i en tlf.

Man advare kun mod andre hvis de svindler eller lign. Synes bare det andet er at skabe dårlig stemning og så kan jeg ikke se meningen med at vi andre skal høre om hvilke uoverenstemmelser andre har.

Så kunne man jo ikke læse om andet.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:33

Nu ved jeg ikke hvem det sidste indlæg er rettet imod men jeg har lige nærlæst tråden igen. Det vi taler om er at SG henvender sig fordi Tariq har lavet et opslag herinde. SG anfører at Tariq virker irriteret over at SH henvender sig. Dvs. det SG reagerer på er ikke så meget at Tariq har "handlet til anden side"  men at han virkede irriteret over kontakten.

Det er da meget muligt at SG har været lidt for agressiv fremfor bare at sige ok til dette, ligesom at man heller ikke kan forvente sig at Tariq fluks springer ind på Amino for at meddele at han har fået hvad han skal have og ikke har brug for yderligere tilbud/assistance.

Det kan vi ikke forholde os til for det er et anliggende mellem de to som de har oplevet på hver deres måde. 

Men jeg syntes tråden siger en hel del. Når Tariq på dette spinkle grundlag direkte opfordrer folk til at tænke sig om en ekstra gang inden de handler med SG og samtidig bryder reglerne for takt og tone hvad jeg mener han gør så ved jeg godt hvem jeg ville sætte mine sparepenge på hvis jeg skulle vælge en af de to. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)