Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Akut problem - med halsen !!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Indtil videre har jeg været på apoteket og købe en gang Norske Brystdråber. Er du råden det er noget heftigt stads....! Det er jo kaburatorsprit !!

Det er ikke så længe siden jeg prøvede det stads første gang, og ja sådan et shot giver krads i halsen og sjove ansigtsgrimasser :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:52

"Rævelungesaft" (kan ikke huske det medicinske navn) er også forbandet godt - det består af opiumsdråber, morfin og alkohol :)
Tidligere kunne man købe det i håndkøb, men da narkomanerne begyndte at misbruge det røg det på recept. Det virker dog kun mod visse typer dårlig hals - men det kan som sagt også nydes helt uden at være syg hehe

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:22

Rævelunge.... det lyder godtnok som noget man kan få, hvis man drikker for meget af det.... Geeked.

Status er pt. at med diverse tips herinde fra, så er min hals mærkbart bedre. Så nu håber jeg virkelig at den bare kan holde sig sådan til og med ihvertfald i morgen..... Zip it!

/Jesper

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:20

Big Smile Sikke en sjov tråd Big SmileBig Smile

Jesper, nu er du altså nødt til at fortælle om hvordan mødet gik (i morgen) og HVAD du tror hjalp på din hals..

Griner stadig....

Big Smile

Yes

Fra Århus N
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:25

Jeg har været nyhedsoplæser på P4. Havde jeg problemer med stemmen, gurglede jeg mit svælg i lunkent saltvand. Gør det i aften inden du går i seng og en time før du skal på. Tag eventuelt noget postevand med under akten.

Knæk og bræk.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:31

Hejsa Prøv det her tag noget Chili og bland det med Hvidløg, også prop det hele ned i blenderen, herefter tager du det så bare og spiser det er virkelig et vidundermiddel

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:49

Som lovet er her en status på min hals og om den nåede at blive klar til mandag:

Det gjorde den Smile.

Grunden til at jeg var ret "presset" og skulle have halsen klar til mandag, var ikke fordi jeg skulle til møde, holde foredrag eller lignende. Men noget betydeligt mere alvorligt - Jeg skulle indkøres i en ny type medicin.

Som der er en del som allerede ved, fordi jeg har skrevet om det før, så har jeg den kroniske tarmsygdom Morbus Crohn. Kort fortalt er det en autoimun sygdom i familie med psoriasis, ledgigt m.fl., hvor en defekt i imunforsvaret gør, at kroppen i perioder går til angreb på sig selv. Den smitter ikke, men kan være arvelig og viser sig typisk i 20-25 års alderen. Jeg har haft sygdommen i en 13-14 år og igennem de sidste mange år, har jeg været i behandling med noget af det mere avancerede inden for medicinsk behandling, som til gengæld har virket rigtig godt og holdt mig næsten helt symptomfri. Medicinen har dog den ulempe at den er udviklet i stil med vira og noget af det er baseret på protein fra mus. Det gør at kroppen over tid potentielt kan udvikle antistoffer imod medicinen og blive imun over for den. Det problem var jeg så rendt ind i, på den måde at jeg i det sidste halve år har oplevet at medicinen er nået at  miste det meste af sin effekt inden det var tid til en ny dosis.

Så derfor blev jeg sat i et projekt med en ny variant som ikke indeholder muse-proteinet.
Problemet er så blot, at fordi denne slags medicin griber omfattende ind i kroppens imunforsvar, så er det ret vigtigt at man er rimeligt fri for diverse infektioner, forkølelse, ondt i halsen m.m. når man starter med den. Hvis man f.eks. har lungebetændelse og starter op på medicinen, så kan lungebetændelsen blive til tuberkolose.

Sidste tirsdag skulle jeg oprindeligt have været på hospitalet og blive sat i gang med den nye medicin - men på grund af min hals blev det udskudt til mandag. Og når man allerede er i en fase hvor effekten af den anden medicin er kraftigt aftaget, så er det ikke fordi man ligefrem har den store lyst til at der skal gå alt for lang tid.

Så det var altså derfor at det kun kunne gå for langsomt med at få halsen i orden igen.
Mandag var jeg forbi hospitalet og blive "startet op" på min nye medicin uden problemer.

Løsningen på halsen var en cocktail af masser af varm te, halstørklæde (rundt om halsen altså), GaJol'er, Norske Brystdråber - og så ellers lade være med at tale mere end højst nødvendigt Smile.

Så - tusind tak for hjælpen Big Smile.

/Jesper

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)