Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Lej en sælger" firma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et lille webbureau og for at fremme mit salg, har jeg lejet en sælger.

Aftalen går på, at de ringer til kunden, finder ud af hvem der er kontakt person og hvad de kune være interesserede i. Herefter sender de info til mig, og jeg kan så ringe til kunden og følge op.

Jeg har dog et par spørgsmål, da der er nogle ting jeg er lidt i tvivl om er som det skal være.

1.) Vi har aftalt at de bruger 15 timer pr. måned af 400,- kr i timen og herud over 200kr pr. lead de skaffer. Hvordan lyder de priser?

2.) I sidste måned har jeg regner ud, at de har brugt ca. 25 min på hver kunde. Er det ikke meget? Og der var ingen leads der blev til noget

3.) Sælger firmaet, skulle ikke vide noget specifikt om mit produkt, de ved derfor kun at jeg sælger hjemmesider bygget på CMS. Er det ikke mærkeligt?

4.) Når jeg for et lead, kan jeg risikere at der næsten igen informationer er.

eks. på et af de dårligere leads jeg har fået (Uden rigtige kunde oplysninger selvf.)

-----

Kunden vil gerne se forskellige muligheder og ikke mindst priser.

Navn

adresse

telefon

email

-----

I ovenstående lead, ved jeg ikke, hvad firmaet hedder, hvad de laver eller hvad de vil have priser og eksempler på.

 

Hvad er jeres erfaring, hvordan gør i, hvilke aftaler har i?

 

På forhånd tak :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Det lyder dyrt!  Og ikke særlig proff.

1. Når salget er outsourcet, så er det en dårlig idé at lave fast time pris!  der skal du få lavet en aftale om at de får en del af kagen, hvis de leads bliver til noget, eller en fast pris pr aftalt møde.

2. 25 min pr kunder er MEGET! Jeg kunne forstå hvis det var mødebooking, og de gentagende gange skulle kontakte kunden.

3. Firmaet skal sætte sig 100% ind i produktet før de overhovedet kan lave en ordentlig research, og skabe GODE leads.

4. Det burde være gratis...

Jeg synes du skal klage til firmaet og IKKE betale for deres ydelser..

Nu har jeg selv www.lejensælger.dk og jeg troede faktisk at dit indlæg ville omhandle forespørgsel om os da jeg så overskriften, men det gør det bestemt IKKE ! 

Hvis det KUN er leads du skal bruge, så kan du få dem for 200.- pr stk hos os..

Hvem er det du har modtaget det tilbud fra ?? Smile

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

400 kr. i timen er jo uhyrligt for så dårlig en sælger, som du beskriver.

Og at du så oven i købet betaler 200 kr. pr. lead...

Hvis du spørger mig, synes jeg at du kun skal betale for leads. Du kan jo ikke holde øje med, hvor mange timer han bruger.

Drop den svindler du dealer med. Han er jo heller ikke sælger, hvis han kun skaffer leads og ikke sælger. Det er jo dig der sælger.

 

Jeg har faktisk folk der ringer for mig. De sidder på mit kontor og er direkte lønnet af mig (ikke eksternt firma).

Vi kan evt. aftale at du betaler mig 300 kr. pr. lead og så sætter jeg mine folk på sagen.

Skriv til mig på jonazubar@gmail.com

 

Mvh. Jonathan

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Fra København
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, og tak for jeres hurtige svar.

Det er lidt ærgerligt at sidde her og blive bekræftet i ens forestilling om at der var noget galt. Og når jeg tænker over det, så har jeg haft det sådan lige siden vores første møde, da jeg fandt ud af at de ikke skulle vide noget om mit produkt/firma. Men jeg var lidt desperat og tænkte, at hvis de bare skaffer 2 opgaver så går det nok.

I spørger begge 2 om det kun er leads jeg skal bruge, og det er det ikke nødvendigvis. Jeg har brug for et firma der kan sælge mit produkt for mig/skaffe mig opgaver, hvordan man gør det bedst ved jeg ikke men jeg her åben over for forskellige løsninger/priser.

Nogle hurtige tal:
Jeg regner med at skulle bruge 2-4 CMS opgaver pr. måned, en standard CMS løsning incl. Website design koster fra. 13.900,- dog bliver der ofte tilkøbt nogle moduler.

Hvad foreslår i, hvad kan i gøre for mig?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er lige en ide, lav en aftale med en salgsvirksomhed hvor du giver provision af din omsætning f.eks. 15-25%, for hele salget (så meget som muligt). Hvis du ikke kan finde virksomheder interessede i den deal, er det fordi de ikke tror på at I gennem jeres samarbejde vil kunne indfri dine forventninger.

Umiddelbart ville jeg tro at tlf. af hjemmesider, var en død sild medmindre man er Danaweb eller lign. der kører et helt andet pris koncept end din virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil give de andre helt ret, lyder til du betaler en ret stor over pris! Var noget andet hvis de skulle kører salget hele vejen hjem, men de skal bare skabe kontakten, have 400,00 kr. i timen, og bonus når du lukket en af de åbninger de har lavet.


Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian

Jo det lyder faktisk lidt dyrt. Jeg har selv arbejdet en del med opsøgende salg og mødebooking og tiden pr. kunde afhænger jo nok af produktet og hvad man skal have ud af kontakten.

Min opgave har primært været at identificere potentielle kunder for at kunne aftale et møde, sende oplæg/tilbud eller yderligere materiale. Jeg har erfaring med opsøgende salg fra Microsoft, en analysevirksomhed og i min egen virksomhed. Jeg tager ind imellem salgsopgaver ind da jeg af og til har brug for flere opgaver end min egen virksomhed kan give mig.

Jeg kan godt give dig et tilbud som jeg beregner på baggrund af en ringeliste. Hvis du fx har 100 virksomheder du ønsker at kontakte, så ringer jeg listen igennem for x kr. pr. kunde. På den måde er du sikker på kun at betale for det du beder om uanset hvor lang tid jeg bruger. Jeg tager ikke ekstra for leads og du får en log til hver kunde på listen der viser hvor relevant kunden er og hvem der er kontaktperson, hvornår de får brug for din service etc. kort sagt et kort referat af samtalen.

Jeg kan også tilbyde at hjælpe med at sætte et salgsbrev sammen, som du kan sende til de potentielle kunder som jeg skal følge op på. Hvis du har materiale liggende kan jeg efterfølgende sende det til de kunder der ønsker mere info.

Min baggrund er civiløkonom med speciale i marketing og strategi. Du er velkommen til at kontakte mig på erik@sulcus.dk eller tlf. 20 21 69 46

 

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Fra København V
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om der er flere problemer i det samarbejde. Dels har du vist ikke den store tillid til dem og dels virker de ikke umiddelbart som om de er deres penge værd.

Jeg vil sige 12 - 17 min pr. afviklet emne. (du skal have in mente at mange emner skal kontaktes mere end en gang)

Derudover ville jeg nok anbefale en mere avanceret dialogstrategi end umiddelbart canvas booking / salg.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig

dbh

Jesper

Fra København K
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian

Ja det lyder godt nok som tyveri,

Men nok om det, så er det prøvet og det virker ikke!

Der er mange spørgsmål som man stiller sig selv når man hyrer eksterne konsulenter til at varetage den alt overskyggende vigtigste proces i at drive en virksomhed - salget!

Mit spørgsmål er så, hvorfor ikke starte ud med salget selv?? I min verden SKAL man selv ud og få jord under neglene inden man kan lade andre overtage noget så vigtig som salget og især eksterne virksomheder som ikke lever, drømmer og kender dit produkt ned til mindste detalje! På denne måde for du også svar på alle dine spørgsmål, hvad er et salg værd, hvor lang tid tager det at lukke en kunde osv.

En succes historie (som jeg ynder at fortælle:-): Jeg stod på en messe for 5 år siden, hvor en ung gut som lavede webdesign kom op til mig for at sludre. Vi snakkede salg og han mente ikke han kunne finde ud af at sælge og at hans tid iøvrigt var brugt bedre andet steds. Der er ikke noget der er vigtigere end salget - det tog han til sig og har idag 8 ansatte.. og han sælger stadig selv! 

DER ER INGEN DER KAN SÆLGE DINE VARE BEDRE END DIG SELV!

Fra København
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Tak for jeres mange svar.

Firmaet www.gabstone.dk er nu fyret igen. Jeg fortalte bla. at jeg havde fået tilbudt det samme arbejde for 2-300 pr. lead uden at skulle betale 400,- i timen. De tilbyd dog den samme pris med det samme, men det siger mig bare at de godt ved, hvad det normalt koster og alligevel tog kæmpe overpris.

Det med at give provision af de opgave der bliver skaffet, har jeg altid syntes var en god ide. Men jeg fik at vide i et andet indlæg herinde at det ikke altid forholdt sig sådan.

Men efter det her, vil jeg nu holde fast i det med provision. Da det også må give mest motivation til det firma der skal sælge for mig.

Om det er bedre at sælge selv? måske, måske ikke. Jeg syntes i hvert fald ikke at det er gået så godt på det sidste og det er derfor jeg vil outsource denne del. CreativeMedia er lige gået i gang med deres 4 år her i år 2009 og indtil da har det jo lykkes at få opgaver i hus. Så måske det bare skyldes krisen, men der skal i hvert fald ske noget nu.

Men tak for jeres svar, det har gjort mig klogere, så måske jeg er mere heldig med det næste firma. 

Ps. -> YNI - Du skriver at du vil anbefale en mere avanceret dialogstrategi end umiddelbart kanvas booking / salg. Hvad tænker du det skal gå ud på?

Mange venlige hilsner
Christian
www.CreativeMedia.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)