Det vildeste jeg har set i Aalborg inden for denne branche var "Club Visa" - deres udfordring var, at de som dig, lå væk fra de andre diskoteker i byen. I Aalborg er det bare endnu værre - som du nok er bekendt med, har vi "gaden", hvor ALLE diskoteker i byen ligger på stribe. Det de gjorde, var at de promoverede stedet som det fedeste sted at varme op. Fra 22-02 var der fri bar for 100,- kr. - og der var altid PACKED derinde, på trods af, at de lå så langt væk fra byen. Nu har de desværre ikke fri bar længere (noget med, at det ikke var fair konkurrence) - og jeg har faktisk ikke været derinde siden. Det var så oplagt for os fra oplandet, at tage derind før vi skulle i "gaden", da min seneste bus gik så det passede med, at jeg kunne tage derind. Endvidere var de kendt for at være rimelig "loose" med at tjekke id (selvfølgelig ikke en helt legal approach), hvilket bringer mig videre til min næste pointe. Jeg tror der er gode muligheder i 16-18-segmentet - men desværre kender jeg ikke reglerne inden for dette. Er der dog en mulighed for at komme rundt om aldersgrænsen på 18, så synes jeg du skal undersøge det nærmere. |
Synes du mangler din målgruppe. Hvad er den?
Er det de unge fra 16 til 23? (Diskotek)
Er det, det lidt ældre publikum 25-40? (Natklub)
Find ud af, hvad du vil sælge. Shakers eller drinks, måske cocktails til den lidt ældre målgruppe? Kommer selvfølgelig an på, hvad din målgruppe er. Hvis den er til de lidt ældre, så gør det ikke noget at priserne er høje, da de typisk har kassen, specielt hvis dit sted skal være et sted, hvor forretningsfolk eller lign. skal kunne komme ned og få en cocktail efter en lang arbejdsdag.
Dit musikvalg betyder nok også en del, alt efter din målgruppe. Det hjælper ikke at spille shubidua for dem som er 16-23 år. De er mere til noget nyt musik.
Jeg tror det kan være lidt dumt, at fyre din DJ, da det skal være ham som sætter festen i gang, slet ikke, hvis du markedsfører dig som et diskotek. Hyr et par fede DJs, og promovere dig på det.
Promotore vil jeg skaffe mig hurtigst muligt. Op på de lokale ungdomsuddannelser, universiteter, steder hvor de unge mødes, og hiv fat i et par stykker af dem. Bed dem komme ned til dig en gang om ugen og hent flyers, plakater, visitkort o.lign. De koster ikke specielt meget at få trykt. Giv de her promoter nogle t-shirt, keyhangers, eller hvad det nu kunne være, så de kan reklamere lidt. Sig at hvis de kommer ned med 5-10 venner, så knalder du en flaske på bordet til dem, den flaske er hurtig tjent ind, hvis de skal give 30 kr. i indgang.
Promotore piger vil nok være det bedste. Piger trækker drenge til.
Nu hvor dit sted ligger et stykke væk fra de andre. Så kunne du jo sige, at hvis folk tager en taxa ned i byen, så giver du drinks, for det antal kroner de har brugt på taxaen. Tilbuddet gælder kun inden kl. 02, og taxabonnen må max. være 15 min. gammel.
Lav en aftale med bowlingcentret om, at deres personale får lidt rabatter, eller de holder personalefest hos jer. Lav måske en aftale om, at gæster kan bowle en time, og komme ind og få en gratis drink bagefter. Betaler de entre på 30 kr, så er det hurtig tjent ind.
Piger trækker utrolig mange drenge til. Jo flere lækre piger jo flere drenge, og jo flere gæster :) Giv dem halv pris på drinks til kl. 01, eller gratis entre eller noget i den dur.
Og lav reklame, reklame og atter reklame. Gæsterne kommer ikke på en aften, men det er en lang proces. Tit så opdager folk ikke, at det er nye ejere, fordi de stadigvæk har i baghovedet, at det er et dårligt sted, fordi at FØRHEN var der kun små børn, udlændinge, ballademagere etc. der var der.
Sørg for at der er dresscode af en art. Det nytter ikke, at hele murerfirmaet kommer ned i deres arbejdstøj.
Lav nogle konkurrencer, hvor folk f.eks. kan vinde en privatfest hos her. Det eneste de skal gøre, er at invitere folk de kender. Så klare i bllige priser i baren, oprydning, musik.
Dæk af, så folk ikke kan se ind til jer. For de kommer ikke ind til jer, hvis de kan se der er mennesketomt. Hvis der f.eks. er lidt tomt, så lad dørmanden holde lidt i døren, så der kommer lidt kø. Det er et kendt trick, at folk tænker at der gang i den, når der er kø.
Ja, der er rigtig mange måder. Kan godt prøve at være dig behjælpelig på anden måde.