Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til "ikke kørende" natklub! (Advarsel: MEGET langt)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vildeste jeg har set i Aalborg inden for denne branche var "Club Visa" - deres udfordring var, at de som dig, lå væk fra de andre diskoteker i byen. I Aalborg er det bare endnu værre - som du nok er bekendt med, har vi "gaden", hvor ALLE diskoteker i byen ligger på stribe. Det de gjorde, var at de promoverede stedet som det fedeste sted at varme op. Fra 22-02 var der fri bar for 100,- kr. - og der var altid PACKED derinde, på trods af, at de lå så langt væk fra byen. Nu har de desværre ikke fri bar længere (noget med, at det ikke var fair konkurrence) - og jeg har faktisk ikke været derinde siden.

Det var så oplagt for os fra oplandet, at tage derind før vi skulle i "gaden", da min seneste bus gik så det passede med, at jeg kunne tage derind. Endvidere var de kendt for at være rimelig "loose" med at tjekke id (selvfølgelig ikke en helt legal approach), hvilket bringer mig videre til min næste pointe. Jeg tror der er gode muligheder i 16-18-segmentet - men desværre kender jeg ikke reglerne inden for dette. Er der dog en mulighed for at komme rundt om aldersgrænsen på 18, så synes jeg du skal undersøge det nærmere.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes du mangler din målgruppe. Hvad er den?

Er det de unge fra 16 til 23? (Diskotek)
Er det, det lidt ældre publikum 25-40? (Natklub)
Find ud af, hvad du vil sælge. Shakers eller drinks, måske cocktails til den lidt ældre målgruppe? Kommer selvfølgelig an på, hvad din målgruppe er. Hvis den er til de lidt ældre, så gør det ikke noget at priserne er høje, da de typisk har kassen, specielt hvis dit sted skal være et sted, hvor forretningsfolk eller lign. skal kunne komme ned og få en cocktail efter en lang arbejdsdag.

Dit musikvalg betyder nok også en del, alt efter din målgruppe. Det hjælper ikke at spille shubidua for dem som er 16-23 år. De er mere til noget nyt musik.

Jeg tror det kan være lidt dumt, at fyre din DJ, da det skal være ham som sætter festen i gang, slet ikke, hvis du markedsfører dig som et diskotek. Hyr et par fede DJs, og promovere dig på det.

Promotore vil jeg skaffe mig hurtigst muligt. Op på de lokale ungdomsuddannelser, universiteter, steder hvor de unge mødes, og hiv fat i et par stykker af dem. Bed dem komme ned til dig en gang om ugen og hent flyers, plakater, visitkort o.lign. De koster ikke specielt meget at få trykt. Giv de her promoter nogle t-shirt, keyhangers, eller hvad det nu kunne være, så de kan reklamere lidt. Sig at hvis de kommer ned med 5-10 venner, så knalder du en flaske på bordet til dem, den flaske er hurtig tjent ind, hvis de skal give 30 kr. i indgang.
Promotore piger vil nok være det bedste. Piger trækker drenge til.

Nu hvor dit sted ligger et stykke væk fra de andre. Så kunne du jo sige, at hvis folk tager en taxa ned i byen, så giver du drinks, for det antal kroner de har brugt på taxaen. Tilbuddet gælder kun inden kl. 02, og taxabonnen må max. være 15 min. gammel.

Lav en aftale med bowlingcentret om, at deres personale får lidt rabatter, eller de holder personalefest hos jer. Lav måske en aftale om, at gæster kan bowle en time, og komme ind og få en gratis drink bagefter. Betaler de entre på 30 kr, så er det hurtig tjent ind.

Piger trækker utrolig mange drenge til. Jo flere lækre piger jo flere drenge, og jo flere gæster :) Giv dem halv pris på drinks til kl. 01, eller gratis entre eller noget i den dur.

Og lav reklame, reklame og atter reklame. Gæsterne kommer ikke på en aften, men det er en lang proces. Tit så opdager folk ikke, at det er nye ejere, fordi de stadigvæk har i baghovedet, at det er et dårligt sted, fordi at FØRHEN var der kun små børn, udlændinge, ballademagere etc. der var der.

Sørg for at der er dresscode af en art. Det nytter ikke, at hele murerfirmaet kommer ned i deres arbejdstøj.

Lav nogle konkurrencer, hvor folk f.eks. kan vinde en privatfest hos her. Det eneste de skal gøre, er at invitere folk de kender. Så klare i bllige priser i baren, oprydning, musik.

Dæk af, så folk ikke kan se ind til jer. For de kommer ikke ind til jer, hvis de kan se der er mennesketomt. Hvis der f.eks. er lidt tomt, så lad dørmanden holde lidt i døren, så der kommer lidt kø. Det er et kendt trick, at folk tænker at der gang i den, når der er kø.

Ja, der er rigtig mange måder. Kan godt prøve at være dig behjælpelig på anden måde.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:18

Din udfordring er i høj grad at du forsøger at skille dig ud i en lille by, hvor folk har faste vaner efterhånden. Du bliver nødt til at gå lidt mere mainstream for at hitte og når du gør det, så er dit sted ligeså godt som de andres - bare billigere. Det er en opstart, som I kan blive nødt til at tage.

En anden mulighed er, at når I alligevel betaler en DJ, så hyr en til at lave mix af pop/R'n'B sange alle kender og gør dem lidt house'et.

Min partner i mit firma er Carsten Mikkelsen, som efterhånden den der har åbnet flest diskoteker i Europa (Crazy Daisy, Buddy Holly, LUUX, Tiger Tiger, mm.) og har haft KÆMPE succes med det. HVER gang han går igang med noget nyt (er igang i Miami og Ibiza pt.), så udnytter han samarbejdspartnere og netværk og tænker lidt bredere end de fleste.

Jeg kommer ind på det lige om lidt, men bær lige in mind at Carsten også er medejer af CULT og JustEat.

Når der åbnes noget nyt, bruger han "samarbejdet" med CULT i stedet for Sommersby (som du har valgt). www.cult-party.com har 350.000 brugere og fordi at det nye diskotek naturligvis promoverer CULT også, vil CULT gerne promovere hans diskotek eller event. Kan Sommersby gøre det for Jer, så brug dem endelig - eller burde du tænke forretning og skifte dem ud med f.eks. CULT som kan give dig mere end blot Shaker. En anden ting er at CULT også til tider arrangerer events hos samarbejdspartnere, hvilket vil give Jer flere kunder ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36

[Hold da op, havde slet ikke regnet med der var så mange der svarede - tusind tak for de mange hurtige svar Smile

RevisorOlsen: Tanken har passeret mig før, men da jeg ville ødelægge mit ry - samt røvrende investoren og min chef, vil jeg gerne se dette til ende.

PeterGreve: House/Electro'en var for at differentiere mig for konkurrenterne - men kan godt se nu at mainstream nok holder bedst til 'hverdag'. Det med pigerne er en rigtig god idé - har også et event på hjernen der minder om det du siger Smile

MusseH: Nej diskoteket er beliggende i Frederikshavn, Nordjylland. Send mig en PM, så smider jeg den til dig.

Kasper Grubbe: Vi har en målgruppe der lyder ca. unge 18 - 23. Promoters er en god idé og har jeg også tænkt at benytte mig mere af snart Smile. Mht. det med 16+ tør jeg simpelthen ikke at køre med den p.t., da vi skal væk fra rygtet af med det kun er små børn der er der (der er ikke andre der kører med 16+ i byen). Det med kom 5 mennesker og få en flaske tror jeg også ville virke godt, men da vi ikke har entre er jeg bange for det ville være en større udgift end en indtjening.

Mill: Det med sæbeboblen er en fed idé - har også overvejet en balje tøris og vand, hvor at skabe "fog" over dansegulvet Big Smile. Heller ikke helt dumt det med at rafle, ligesom for at gøre serveringen mere spændende og personlig.

Jensi: God idé det med spørgeskemaet. Det med at bide negle har også hjulpet meget efter jeg har sænket personale-udgifterne - og så fadølsanlæget Wink. Har også overvejet det med fodbold og boksning på storskærm, men så vidt jeg ved koster det røven ud af bukserne at tilkøbe sig retigheder? Diskoteket er beliggende i Frederikshavn - og I skal være meget velkomne, hvis I kommer på de kanter Smile.

Shock: Ligger i Frederikshavn. Var også ved at tilmelde mig DKBN i starten. Men når der ingen gæster kommer, er det vel som at skyde sig selv i foden at lade en fotograf rende rundt og tage billeder af et tomt lokale?

udvikler: Har overvejet at holde noget 'efterfest' for Gymnasier, m.v., men det med stripperen er desværre ikke muligt, da selve hallen bruges meget af forretningsforbindelser m.v. og dette ville ødelægge deres image (ordre fra min chef). Tror det med bussen ville være en for stor udgift i forhold til indtjeningen - afstanden er også kun godt 1½ km fra de nærliggende diskotker. Men tror desværre det eneste parameter jeg kan slå på netop er prisen.

chrholck: Har overvejet at kopiere dem, men da vi ligger lige ud til bowlinghallen, hvor gæsterne ikke må tage drinks med fra/til - ville det være et helvede at holde styr på det hver eneste weekend. Har dog overvejet at gøre det nogle gange om året. Mht. det yngre publikum er jeg som nævnt bange for at det ville skade mit image endnu mere end det i forvejen er.

Marc Gregersen: Har ikke tænkt mig at fyre min DJ, men tror bare ikke det kan betale sig at have ham på ved almindelige aftener, hvor vi ikke har noget arrangement. Derfor har jeg tænkt at selv stå i baren og styre musikken via computer og derved også selv sætte festen igang og skabe mig lidt. Hmm, det med promoter-piger er en god idé - må jeg nok heller få undersøgt Smile. Det med taxa-bonnen er en spændende idé, men tror desværre også dette ville være en for stor udgift for mig. Det med piger drikker til halvpris er heller ikke nogen dum idé - kunne man lave nogle fede events ud af Big Smile. Det med at dække af er desværre praktisk talt umuligt, pga. den måde det er lavet på - ellers var det også blevet gjort.

Marcel Fuursted: Du har ret, udfordringen ligger meget i at få overbevist de konservative nordjyder til at komme ind til mig Wink. Hold da kæft, har han startet alt det? Har manden udgivet en bog - for den må jeg ha' så Surprise. Det var faktisk en skide god idé det med Cult - at komme ind på deres side på den måde så.

Jeg vil igen sige mange tak til alle Jer der har taget jer tid til at svare. Mange tak for de mange gode råd! Big Smile - now lets get this party started

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:47

Kasper-A:

Marcel Fuursted: Du har ret, udfordringen ligger meget i at få overbevist de konservative nordjyder til at komme ind til mig Wink. Hold da kæft, har han startet alt det? Har manden udgivet en bog - for den må jeg ha' så Surprise. Det var faktisk en skide god idé det med Cult - at komme ind på deres side på den måde så.

Han har ikke skrevet nogen bog desværre, men den ville helt sikkert have givet pote for en manager. Men nøgleordene var knokle, markedsføring og netværk. Og nettet er blevet mere vigtig for dem. Vi sidder og laver online for nogle af dem og særligt CULT fokuserer næsten ALT online...

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00

Øv, kunne ellers være skide interessant :). Har også selv brugt nettet en del, her tænker jeg Facebook, hvor jeg uploader alle mine billeder - derv tagger folk dem selv der på og derved når vi ud til rigtig mange der ser dette.

Men hvad vil du anbefale af markedsføring? Har bl.a. været ude med A3 plakater til alle arrangementer og sat op på søjler, i butikker (dem der har gidet det - et andet stort diskotek sidder på meget af markedet, hvilket gør at ikke alle butikker er villige til at hjælpe) og skoler. Derudover har jeg fået trykt 500 A5 flyers hvor der står hvad der sker Fredag/Lørdag, som jeg skal ud med inden længe.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:18

Vi laver f.eks. et socialt medie til diskotekerne, hvor brugerne kan interagere med hinanden (maile, kommentere, shoute, osv.). Diskoteket får automatisk en liste over brugere de let kan maile ud til og fortælle når der er et event (og det er der selvfølgelig hver weekend. Nogle gange et større event end de andre gange Wink). 

På det her medie lægger du de billeder op der er taget fra diskoteket, hvor brugerne kan tagge hinanden og sig selv. Du skal naturligvis bruge Facebook som et redskab, så du vandmærker billederne, så diskotekets logo og navn står i et af hjørnerne på billedet. Brugerne kan tage billedet og bruge på facebook og wupti så vises dit diskotek hele tiden.

Brugerne får du ved at fortælle om hjemmesiden på flyers, plakater, visitkort og hvad du ellers kan komme på :)

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48

hej kasper er du stadig bestyr på dette diskotek du omtaler på en tråd

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)