Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino-karma for forumindlæg

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Martin Thorborg:

Kære venner

Jeg tror i har misforstået systemet lidt eller også er jeg bare meget træt (Kl. er 6.51 her i Boca og jeg er B menneske ;-)
Hvis et indlæg får 5 stjerner af en bruger og en anden efterfølgende giver det 1 point. Så får brugeren ikke 5+1 point, men derimod 3 som er gennemsnittet. Så det eneste tidspunkt det at give 1 point hjælpe en tumpe, er hvis man er den første der giver det. Denne uhensigtmæssighed er rimelig lille, men jeg har ikke detsto mindre klaget over den til Telligent som laver vores software.

Dbh Martin

Men har vi ikke ret i, at hvis en tumpe skriver et tumpet indlæg og af sin ven, eller et alter ego giver det 5 stjerner, har indlægget 5 stjerner, plus det karma det har givet. 

Hvis jeg vil udbedre dette, er det eneste jeg kan gøre, at give indlægget 1 stjerne, hvortil tumpen får karmapoint "af" mig, selvom jeg ændrer indlæggets stjerne-status til en 2-3 stykker?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 8 person

Lone S. Hansen:

Martin Thorborg:

Kære venner

Jeg tror i har misforstået systemet lidt eller også er jeg bare meget træt (Kl. er 6.51 her i Boca og jeg er B menneske ;-)
Hvis et indlæg får 5 stjerner af en bruger og en anden efterfølgende giver det 1 point. Så får brugeren ikke 5+1 point, men derimod 3 som er gennemsnittet. Så det eneste tidspunkt det at give 1 point hjælpe en tumpe, er hvis man er den første der giver det. Denne uhensigtmæssighed er rimelig lille, men jeg har ikke detsto mindre klaget over den til Telligent som laver vores software.

Dbh Martin

Men har vi ikke ret i, at hvis en tumpe skriver et tumpet indlæg og af sin ven, eller et alter ego giver det 5 stjerner, har indlægget 5 stjerner, plus det karma det har givet. 

Hvis jeg vil udbedre dette, er det eneste jeg kan gøre, at give indlægget 1 stjerne, hvortil tumpen får karmapoint "af" mig, selvom jeg ændrer indlæggets stjerne-status til en 2-3 stykker?

Hej Lone

Der er heldigvis forkert. Giver du ham en stjerne, så mister han 2 stjerner og de tilhørende karmapoint.

Dbh Martin

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:31

Vi kan teste det. Jeg har lige givet Thorborgs dobbelt-indlæg før dette hhv 3 og 5 stjerner, så de lige nu har hhv. 15 og 23 karmapoint.

Hvis nogen af jer andre skynder jer at give indlæggene en enkelt stjerne eller to, kan vi se konsekvensen på pointene.

Opdatering: Okay, så nåede Martin selv at uddybe, mens jeg skrev mit test-forslag. Så blev jeg også lidt klogere på karmasystemet herinde, selvom jeg ikke nåede at gennemføre en test Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:51

Frank Hellerup Madsen:

Vi kan teste det. Jeg har lige givet Thorborgs dobbelt-indlæg før dette hhv 3 og 5 stjerner, så de lige nu har hhv. 15 og 23 karmapoint.

Hvis nogen af jer andre skynder jer at give indlæggene en enkelt stjerne eller to, kan vi se konsekvensen på pointene.

Opdatering: Okay, så nåede Martin selv at uddybe, mens jeg skrev mit test-forslag. Så blev jeg også lidt klogere på karmasystemet herinde, selvom jeg ikke nåede at gennemføre en test Smile

Ja ja Frank, Din test var vist ikke helt hen i skoven.... jeg har lige vurderet MT med 1 stjerne og jo Karmaen stiger.... Ddet positive - min nye forretningside med at sælge Karma holder vand (endnu)....Smile

Henrik

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 15:32

Martin Thorborg:

Lone S. Hansen:

Martin Thorborg:

Kære venner

Dbh Martin

Hej Lone

Der er heldigvis forkert. Giver du ham en stjerne, så mister han 2 stjerner og de tilhørende karmapoint.

Dbh Martin

Hej Martin.

Okay, men som test stemte jeg "1 stjerne" på dét indlæg. (der havde 3 stjerner, Nu har det kun 2).  Du havde 27 karmapoint for indlægget. Nu har du 31.

Så du fik karmapoint, for at få frataget stjerner

EDIT:
Bagefter, ændrede jeg min stemme af dit indlæg til "4 stjerner", (så du nu har 3) hvortil du fik yderligere 12 point, plus dem du fik for at jeg havde svaret på dit indlæg. Dvs., jeg kan klikke dit indlæg op til mange hundrede karmapoint, bare ved at blive ved med at ændre min stjerne-stemme.

EDIT IGEN:
Okay, jeg kan max. få dit indlæg op på 72, ved at ændre stjernestatusen, for nu trækker den så fra, når jeg ændrer min stemme nedaf igen. Det gør den ikke i starten.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:39

Glæder mig meget til at se Klovn's nye hjemmeside www.karmapoints.dk og www.karmacheat.com!

God weekend fra een, der ikke går vildt meget op i karma - ikke denne slags i hvert fald

Flemming

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:49

Nu har jeg ikke tid til at teste lige nu, men det giver karma når folk svarer på et indlæg.
Så hvis i har trykket på mit indlæg og derefter stemt mig ned, så får jeg så vidt jeg husker 3 point.
Så jeg er ret sikker på at i tager fejl.
Så lav testen med at svare på det første indlæg, så kan i se om det holder stik.

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:

Nu har jeg ikke tid til at teste lige nu, men det giver karma når folk svarer på et indlæg.
Så hvis i har trykket på mit indlæg og derefter stemt mig ned, så får jeg så vidt jeg husker 3 point.
Så jeg er ret sikker på at i tager fejl.
Så lav testen med at svare på det første indlæg, så kan i se om det holder stik.

Dbh Martin

MT,

Jeg læste Franks indlæg, klikkede på 1 stjerne på hvert ad ine og indlæg og du steg i karma.... Det vil sige at jeg IKKE svarede på hvad du skrev men alene klikkede på stjerner......

Nå - giver Flemming ret....  Karma i det virkelige liv der det der tæller...

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming1970:
Glæder mig meget til at se Klovn's nye hjemmeside www.karmapoints.dk og www.karmacheat.com!

Overvejer at smide 10 SMBA'ere oven i hatten til de 10 første der registrerer sig!Yes

Henrik

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:43
Side 4 ud af 5 (44 indlæg)