Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino-karma for forumindlæg

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Flemming1970:

Hej Sebastian,

Jeg er ikke helt enig med dig for en gangs skyld. Wink

For det gælder jo om at deltage i debatten. Hvis det du siger er ligegyldigt eller bare ringe, så er der ingen, der gider rate dit udsagn. Men hvis du siger noget, der rykker - både i den ene eller den anden retning, så får det folk op af stolen. Og her kommer karma ind. Du påvirker folk og det belønnes du for.

Det er sådan jeg opfatter det. Men mon ikke Thorborgs link kan fortælle noget mere, hvis man graver dybere?

Fortsat god aften

Flemming

Du har måske ret. Men som Martin også skriver på Community Servers forum, er der et eller andet mærkeligt i at rate et indlæg til én stjerne (dårligt) og på samme tid belønne forfatteren af indlægget. Burde der ikke bare være en knap, der hed "Giv karma for indlæg", i stedet for stjernerne?

Anyway, det er jo ikke det store problem. Hvis man ikke giver stjerner til et indlæg, er det bare at betragte som, at man enten er neutral over for indlægget eller ikke kan lide det. Hvis man er vild med indlægget, kan man så give stjerner. Det må være den måde, jeg gør det på fremover. Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:34
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

hessellund:

Så når jeg har fået een stjerne for et indlæg - så er det faktisk possitivt Indifferent Jeg fatter ingenting!

Betragt systemet som en mulighed for at uddele "medaljer" for hvert indlæg. 1 stjerne = 1 medalje = lidt godt indlæg. Systemet negligerer dermed negativ feedback, og det er vel ikke så tosset for et forum med positive mennesker? Big Smile
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 09:48

Hehe, det er rigtigt, meJensen.

Jeg havde i starten blot lidt svært ved at forstå, at én stjerne (mouseover-teksten til den siger "dårligt") faktisk belønner forfatteren. Men okay, så giver jeg bare stjerner, når jeg finder et indlæg særligt interessant. Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:12

Jeg troede også at "1 stjerne" var den visuelle pendant til udtrykket "Fuck dog af, idiot".  Men her blev man snydt igen. 

Hvordan ved I, i øvrigt hvor meget karma man får for de forskellige ting? Go' gammeldags fingertælling og erfaring?  Er der noget man mister karma på, og er den lille bar under profilbilledet også karma? (for der har jeg altså mistet en "brik").
Jeg forsøgte at søge efter informationen, men Ankiro's søgning får altså kun én stjerne i min bog (og helst af den slags, jeg troede de var indtil for ganske kort tid siden).  

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hessellund:

Helt ærligt syntes jeg de der stjerner er latterlige - hvorfor skal vi banke hinanden oven i hovedet med ,om det er godt eller skidt det man siger. Folk kan da selv tænke: læs indlægget og drag din egen konklussion! Er det skadeligt det vedkommende siger, så skriv det og diskuter det i stedet for at banke oven i hovedet. Nogle gange har jeg fået minusstjerner for at sige "at jeg takkede for indlæggene og de var gode"(???). Hvordan skal det tolkes?

En bøn: Drop det stjerne system. Karma systemet er sjovt, men er egentlig ubrugeligt. Det viser bare hvor længe folk har kendt forumet.

100% enig Hvem siger at den der giver stjernerne har de faglige forudsætninger i orden for at give disse stjerner. Når det så er sagt generer det mig egentlig ikke for det er ikke noget jeg kigger på og har aldrig selv givet stjerner o.l. Det er lidt ligesom med Facebook og "gaver" .Det er heller ikke noget jeg bruger tid på.     

Derimod generer det mig når man lige pludselig ser noget som "vælg som rigtig besvarelse". Det er i mine øjne helt ude i hampen - hvis det stadig eksisterer. Det illustreres også tydeligt når "det rigtige svar" var direkte forkert i forhold til - i dette tilfælde - skattelovgivningen, hvilket var tilfældet i den tråd jeg tænker på.

Jeg er så også med på at der er mere idebetonede/kreative emner hvor det i højere grad er folks kreative evner og inspiration der er i spil. Der er det måske mere relevant. Jeg mener ikke man skal gøre ting til mere end de er: Et forum for iværksættere med fokus på emner og indhold, hvor jeg betragter karma og lignende "ydelser" som en slags indspisthed, der fjerner fokus fra indholdet i trådene.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 01:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skattekonsulenterne:

Derimod generer det mig når man lige pludselig ser noget som "vælg som rigtig besvarelse". Det er i mine øjne helt ude i hampen - hvis det stadig eksisterer. Det illustreres også tydeligt når "det rigtige svar" var direkte forkert i forhold til - i dette tilfælde - skattelovgivningen, hvilket var tilfældet i den tråd jeg tænker på.

Som sådan er det fint nok med "vælg som rigtig besvarelse" men den eneste der bør kunne tage beslutning (hvis funktionen og muligheden skal være til stede) må være brugeren der stillede spørgsmålet og oprettede tråden.

Der er desværre stadig risiko for at det bliver et "forkert svar" f.eks. i forhold til lovgivning mm - men i det mindste bliver der så valgt det svar som brugeren mener der bedst besvarer hans eller hendes spørgsmål.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:24

Lone S. Hansen:

Jeg troede også at "1 stjerne" var den visuelle pendant til udtrykket "Fuck dog af, idiot".  Men her blev man snydt igen. 

Hvordan ved I, i øvrigt hvor meget karma man får for de forskellige ting? Go' gammeldags fingertælling og erfaring?  Er der noget man mister karma på, og er den lille bar under profilbilledet også karma? (for der har jeg altså mistet en "brik").
Jeg forsøgte at søge efter informationen, men Ankiro's søgning får altså kun én stjerne i min bog (og helst af den slags, jeg troede de var indtil for ganske kort tid siden).  

Man får som fortjent Lone, det ved du godt, så hvis du bare sørger for at handle lidt mere og kommer i problmer, så skal det nok gå alt sammen ;-)
Bare for en god ordens skyld, så har Ankiro ikke noget med Amino's søgning at gøre pt. det er den indbyggede i Community Server og den er røv dårlig. Da vi opgraderede til den nye software, røg Ankiro desværre ud og problemet er at vi bare ikke har tiden til at implementere Ankiro's søgninge, som er 100 gange bedre.

Dbh Martin

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:47

Så vidt jeg ved kan man, hvis man er i en tråd hvor nogen har foreslået noget som svar, trykke på "Foreslå som forkert svar" - under alle omstændigheder kan man jo skrive i tråden at svaret er forkert og henvise til paragraffen. Så skulle der ikke være nogen tvivl.

Jeg tror der er en del som ikke er gode til at bruge "foreslå som rigtigt svar" i deres egne tråde, mens der er en del der er gode til at bruge det når de svarer på andres. Og ind imellem uden egentlig at have det rigtige svar - fordi det giver karma. Det kunne rettes, hvis det kun var trådstarter der kunne angive hvad der var rigtigt svar. Men det er stadig en brandgod idé fordi der i en tråd på fire sider, vil blive vist spørgsmålet og svaret - på side 1, selvom svaret er på side 3 - det gør det nemmere at følge med at debatten :)

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:52

Jeps, testede det lige i  min tråd: http://www.amino.dk/forums/t/52753.aspx og når et eller flere svar er angivet som rigtige svar, kan jeg trykke "Angiv som forkert svar". Men det er trådstarters ansvar at få tildelt hvad der er rigtigt og forkert svar - og jeg aner ikke hvad der giver karma.

Jeg synes ikke der er nogen der slår hinanden i hovedet med det, men jeg bruger det heller ikke til noget. Det er der bare - og jeg tænker at det måske en dag skal bruges til noget? "Amino-panelet" eller noget i den stil.

Mette

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 08:02

MetteSkagen:

......

Men det er stadig en brandgod idé fordi der i en tråd på fire sider, vil blive vist spørgsmålet og svaret - på side 1, selvom svaret er på side 3 - det gør det nemmere at følge med at debatten :)

Mette

Jeg synes også det kan være ganske fint med angivelse af et korrekt svar, specielt i de lange tråde, og hvor der er mange bud. Men at det skulle være spørgsmålsstiller, ville ikke være så hensigtsmæssigt, da denne jo nok ikke altid kender det rigtige svar. Og så kommer funktionen først i de indlæg, der er angivet som "spørgsmål", ikke i debatter, som er langt de fleste tråde, da dette er default når man skriver et nyt indlæg.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)