Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Standard webshop-løsning?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil gerne starte en webshop, men har hverken tiden eller ekspertisen til at lave en fra bunden! Derfor roder jeg lidt mod nogle standard-løsninger som "DanDomain" og "ScanNet", men der er flere problemer forbundet med dem:  For det første, vil jeg gerne kunne sælge til virksomheder og private, og derfor ville det være praktisk med en opdeling på forsiden (erhverv/private) eller noget. For det andet,  er det et must, at jeg kan bruge Googles "website optimizer", altså det værktøj man bruger til A/B-split test. Derudove er begge løsninger jo afskyeligt grimme!

Er der andre muligheder, som I ville anbefale eller bør jeg punge ud for at få lavet en fra bunden?

Besøg Terry - en intelligent hundeservice, der bl.a. guider dig hen til det rigtige hundefoder.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 13:30

Først og fremmest vil jeg anbefale dig at købe Martin Thorborgs bog E-pusher. Man lærer så meget af at læse den, og der er mange råd i den, som du kan bruge som e-købmand.

Dernæst bør du søge i trådene her på Amino. Emnet har været oppe at vende mange gange før, og der er meget information at hente.

Til sidst vil jeg foreslå dig at kigge på Magento Commerce. Det er et open source-system (gratis), som fungerer utroligt godt. Se det på www.magentocommerce.com.

Held og lykke med dit projekt! Hvis du gør det rigtigt, skal det nok gå godt! Wink

Hav en god dag.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12

Hej

Jeg ved at DanDomain har et modul(B2B) så du både kan sælge til virksomheder og private. Hvad designet angår så kan det også løses, vi har lavet et hav af designs til DanDomain, som du evt. kan lade dig inspirere lidt af på vores website. Hvis du vælger DanDomain og skal have lavet et fedt design, så kan du se en liste over de firmaer(os og vores kollegaer i branchen) på DanDomains website. Jeg mener at Scannet er begyndt selv at tilbyde design og opsætning, men jeg er ikke helt sikker. Husk før du køber noget af du kan prøve den begge gratis i 30 dage.

Håber det var noget du kan bruge, held og lykke med projektet.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:44

Synes du, at f.eks. denne shop er afskyeligt grim? www.bd-store.dk

Eller denne: www.cinemagic.dk

Begge er lavet i Dandomain. Førstnævnte har en B2B afdeling.

Dandomain kører fint med Website Optimizer.

Men fælles for alle løsninger: Skal du have en Ferrari, skal du betale for en Ferrari. Og der er flere derude, der kan bygge den til dig. Henning f.eks. Eller Charlie hos Cyklop Studio. Eller Cygnet.

Så bare kom i gang Wink

Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:53

Nej, de er selvfølgelig ikke afskyelige! Smile

Men så bliver jeg naturligvis nødt til at spørge: Hvor meget koster en ferrari? :)

Og det er meget vigtigt for mig, at jeg selv kan flytte rundt på tingene og afprøve forskellige konstellationer

Besøg Terry - en intelligent hundeservice, der bl.a. guider dig hen til det rigtige hundefoder.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:05

Der er to forskellige ting du skal se på hver for sig:

1. Hvad det system du vælger kan - om det er fleksibelt nok til det du har tænkt dig det skal kunne, om du synes det er enkelt nok at bruge osv.
  2. Hvor mange resurser du har råd til at bruge på opsætning og tilpasning

Uanset hvilket system du vælger, så vil du får meget mere ud af det, hvis du har flere resurser til design, opsætning, tilpasning, og løbende forbedringer og optimering. Intet kommer af sig selv. Du kan få lavet et OK desig for et par tusind - men du kan også bruge 100.000 hvis du vil have en af de hotte designere på. Du kan på samme måde købe hjælp til andre dele af optimeringen billigt eller mere kostbart.

De grænser der er indbygget i et hosted system kan som regel ikke brydes. Og her er der stor forskel på hvilke begrænsinger der er - og om de betyder noget for lige dig. Med Redpitt har vi valgt at tilbyde noget mere fleksibilitet end de fleste andre hostede løsninger på markedet gør - det tiltaler så dem, der synes det er vigtigt. Andre udbydere vælgere at fokusere mere på at det skal være super simpelt. Det tiltaler så andre. Og det er jo godt :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Skrevet kl. 15:07
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:28

> Jeg synes, at det er en dum idé at tænke i Ferrrari-løsninger nu.

Det er endnu dummere, at tro man kan få en Ferrari, hvis man kun vil spendere det en brugt Golf fra 82 koster :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Skrevet kl. 15:31

Hehe, det er rigtigt. Men jeg tror nu godt, at man kan få en fornuftig Audi til en relativt billig penge, hvis man sætter sig ind i det udbud af webshop-løsninger, der er. Smile

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:41

Sebastian Brandes:

Hehe, det er rigtigt. Men jeg tror nu godt, at man kan få en fornuftig Audi til en relativt billig penge, hvis man sætter sig ind i det udbud af webshop-løsninger, der er. Smile

Og hvis du kan nøjes med en brugt Audi, er det jo også fint. Bare husk, at det var den brugte Audi, der var valget, når du nogle måneder senere spørger din mekaniker, hvorfor de andre kører hurtigere, sidder bedre osv. Tingene hænger sammen - og du gør dig ingen forestilling om, hvor mange E-købmænd der har måttet sande, at de ikke kunne "følge med" i deres brugte Audi.

Løsninger som Dandomain og Redpit er IKKE dyre løsninger - slet ikke. De kan tunes og trimmes for en masse penge efterfølgende - bevares. Men at gå efter laveste fællesnævner er der aldrig nogen, der har scoret kassen på. Og omkostningerne ved at udskifte den gamle Audi til en Ferrari kan være ubærlige senere hen i forløbet.

Du kan blive supergodt kørende med en standard platform, noget design og noget fancy funktionsprogrammering til under 40.000 kr. Og det er da en billig Ferrari...

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)