Jeg kan forstå at det jo så nok ikke er et CVR nummer jeg får ihvertfald! Jeg er dog stadig i tvivl om hvad jeg skal skrive på PR og faktura med hensyn til de momsfrie beløb...
Tak for hjælpen for så vidt, super at der er kommet så mange svar på så kort tid! :)
Hvis du har indsendt den blanket til SKAT kan du godt begynde at oprette momskonti. Jeg tror du vil bemærke at når du får dit registreringsbevis vil der stå, at du er registreret for moms.
Det løser også dit beløb med hvad du skal skrive - for nu kommer du til at momse!
Hvis du ville have undgået dette skulle du IKKE have indsendt noget til SKAT men blot startet op.
Henrik
PS
Susanne, Jeg er enig - det var teoretisk dril af peter
Under den elektroniske udfyldelse var en af rubrikkerne vedr. momsregistrering. Her kunne man vælge at sætte kryds i boksen, og derved indtaste startdato for moms mv. Det valgte jeg jo så ikke at gøre. Så er jeg er lidt i tvivl om dit svar er helt korrekt.
Under den elektroniske udfyldelse var en af rubrikkerne vedr. momsregistrering. Her kunne man vælge at sætte kryds i boksen, og derved indtaste startdato for moms mv. Det valgte jeg jo så ikke at gøre. Så er jeg er lidt i tvivl om dit svar er helt korrekt.
Riise,
Det var nu mere et gæt end et svar. Peter har ret at man som udgangspunkt ikke får et CVR-nr. uden at være registreret for "et eller andet". Men lad os hvad der sker?. Du skal bare være opmærksom på at det ikke er "bare lige" at blive afmeldt hvis du først er blevet registreret for moms.