Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma - hvad skriver jeg på faktura?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Til den registrering jeg har postet til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen i dag, har jeg benyttet denne blanket: http://www.virk.dk/myndigheder/EOGS/Startblanketten_momsregistrering_mv

Jeg kan forstå at det jo så nok ikke er et CVR nummer jeg får ihvertfald! Jeg er dog stadig i tvivl om hvad jeg skal skrive på PR og faktura med hensyn til de momsfrie beløb... Hmm

Tak for hjælpen for så vidt, super at der er kommet så mange svar på så kort tid! :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:45

Riise,

Hvis du har indsendt den blanket til SKAT kan du godt begynde at oprette momskonti. Jeg tror du vil bemærke at når du får dit registreringsbevis vil der stå, at du er registreret for moms.

Det løser også dit beløb med hvad du skal skrive - for nu kommer du til at momse!

Hvis du ville have undgået dette skulle du IKKE have indsendt noget til SKAT men blot startet op.

Henrik

PS

Susanne, Jeg er enig - det var teoretisk dril af peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02

Under den elektroniske udfyldelse var en af rubrikkerne vedr. momsregistrering. Her kunne man vælge at sætte kryds i boksen, og derved indtaste startdato for moms mv. Det valgte jeg jo så ikke at gøre. Så er jeg er lidt i tvivl om dit svar er helt korrekt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:38

Riise:

Under den elektroniske udfyldelse var en af rubrikkerne vedr. momsregistrering. Her kunne man vælge at sætte kryds i boksen, og derved indtaste startdato for moms mv. Det valgte jeg jo så ikke at gøre. Så er jeg er lidt i tvivl om dit svar er helt korrekt.

Riise,

Det var nu mere et gæt end et svar. Peter har ret at man som udgangspunkt ikke får et CVR-nr. uden at være registreret for "et eller andet".  Men lad os hvad der sker?. Du skal bare være opmærksom på at det ikke er "bare lige" at blive afmeldt hvis du først er blevet registreret for moms.

henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42

Hej!

Jeg ved, at Riise vil blive ringet op eller tilskrevet,  idet han ikke får det CVR nr. uden en eller anden form for registrering, og dette

er ikke et gæt!*S*

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:25

Svar på spørgsmålet: Jeg er dog stadig i tvivl om hvad jeg skal skrive på PR og faktura med hensyn til de momsfrie beløb... Hmm

Salg fra ikke momsregistreret. Beløbet er ikke momsbelagt (eller noget i den retning).

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)