Jeg ville jo ikke lægge det op som en beskyldning, men som en forespørgsel......!
|
Peter - Revisor:Jeg ville jo ikke lægge det op som en beskyldning, men som en forespørgsel......!
Jeg synes ikke det er så simpelt. Som steinway skriver, så er det vel rimeligt at forvente en god begrundelse på hvorfor man bliver bedt om at svare på om man lyver for firmaet, har et alkohol problem og i øvrigt kører dybt uansvarligt/ulovligt rundt i firmabilen. Det nytter jo ikke noget, at man som chef taler i metaforer om at "jeg har hørt en lille fulg (en af "dine" kollegaer du har betroet dig til) synge om du har et alkohol problem". Når så den ansatte forklarer at den eneste grund til beskyldningerne er sladderhankens stofmisbrug, pædofili og skattesnyderi skal chefen så også følge op på dette rygte?!
Dog er jeg naturligvis enig med dig i, at Kirsten MH som ansvarlig leder er tvunget til at forholde sig til de informationer hun har fået. Jeg synes generelt man som chef skal ignorere rygter og sladder, men dette synspunkt er unægteligt svært at forklare hvis først medarbejderen i en brændert har kørt en hel familie ned i firmavognen.
Det er noget møg. Jeg vil nok gøre følgende: Sørge for at have kilden ved hånden og informere denne om at jeg nu tager en samtale med medarbejderen. Derefter indkalder jeg medarbejderen til en snak og fortæller lige ud at jeg har hørt fra en kollega omkring fradømmelse af kørekortet. Hvis medarbejderen benægter vil jeg bede min kilde om at sætte sig ind i mødelokalet. Samtalen vil fortsætte indtil jeg ved hvad der er op og ned.