Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

medarbejder har mistet kørekortet pga. spirituskørsel

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:

Hvis det er sandt, at han er frakendt kørekortet, så må han stadig godt køre gaffeltruck, da det idag ikke længere er et krav, at man skal have gyldigt B-førerbevis.

Dette må han kun hvis der ikke er offentlig færden på området. Dvs. at hvis der kommer kunder, leverandører, lastbiler mv. så SKAL man have kørekort til personbil eller traktor samt have erhvervet truck certifikat..

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 19:45

Michael Grove:

Flemming1970:

Hvis det er sandt, at han er frakendt kørekortet, så må han stadig godt køre gaffeltruck, da det idag ikke længere er et krav, at man skal have gyldigt B-førerbevis.

Dette må han kun hvis der ikke er offentlig færden på området. Dvs. at hvis der kommer kunder, leverandører, lastbiler mv. så SKAL man have kørekort til personbil eller traktor samt have erhvervet truck certifikat..

Det tror jeg ikke er tilfældet, der  skal bare være en mulighed for at lukke af trafik udefra. Evt. en bom eller lignende. Så vidt jeg ved er det, det samme de har gjort på stålvalseværket i frederiksværk. Så når lastbilerne udefra kommer, og kører ind er de på privat grund.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:23

Hej Michael og Kasper,

Jeg har blot fået oplysningen fra min tidligere lagermand, der IKKE har kørekort, men skal på kursus og tage et truckcertificat i næste uge. Så gik jeg (måske fejlagtigt) ud fra, at så måtte man også køre truck på området uden begrænsninger - men som I stiller det op, så kan jeg godt se, at det muligvis ikke er tilfældet. Man skal passe på med at formode for meget i denne verden Wink

Men On Topic: Jeg er enig med den, der skriver at der bør tages hånd om det eventuelle alkoholproblem og ikke skride til fyring, hvis det er tilfældet. Samtidig synes jeg dog heller ikke, at det er at gå over stregen at tage konfrontationen med medarbejderen og få sagen opklaret og ryddet af vejen. Man tager den jo netop fordi man kærer sig om sin medarbejder og ikke fordi man er ude på at fyre ham.

Gode weekendhilsner

Flemming

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 20:34

Hej Kasper og Flemming. Ovenstående er i hvertfald hvad jeg fik afvide af min lærer for to uger siden da jeg tog truckkort.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:46

Hej Michael,

Så godtager ihvertfald jeg din version - idet du ikke dumpede, så har du jo nok hørt godt efter Wink

Det er snart 16 år siden at jeg fik mit truckcertificat og jeg erindrer intet som helst om den teori, vi fik dengang - så jeg er afvæbnet her.

Mvh Flemming

PS: Men Kasper kunne faktisk godt have ret i det han siger - at vi der er en port, bom eller andet, at området så får en anden status? Surprise

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14

Hvorfor ikke kalde medarbejderen ind til en samtale, og spørge om det har noget på sig med

mistet kørekort?

Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:59

34 år det er sku mange år, i må tag snakken med det samme for at afklare om det er en misforståelse eller hvad

Klaus Rosquist 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 13:09

Peter - Revisor:
mistet kørekort?

Medarbejderen siger 'nej' og spørger hvem der påstår dét.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12

Udvikler...Ja..det er muligt....men man behøver jo ikke at nævne hvem.

Personligt mener jeg, at konfrontationen er uundgåeligt, og skal ske omgående i morgen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 13:38

Peter: Men hvis man ikke nævner kilden grænser det jo til det latterlige. Såfremt en arbejdsgiver kom med sådanne beskyldninger overfor mig ville jeg naturligvis have at vide hvad der lå til grund.

Arbejdsgiver: "Jakob, vi mener at du tager fra kassen!"

Mig: "Nej, det kunne jeg aldrig finde på."

Arbejdsgiver: "OK, fortsat god dag"......

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)