Hvis det er sandt, at han er frakendt kørekortet, så må han stadig godt køre gaffeltruck, da det idag ikke længere er et krav, at man skal have gyldigt B-førerbevis.
Dette må han kun hvis der ikke er offentlig færden på området. Dvs. at hvis der kommer kunder, leverandører, lastbiler mv. så SKAL man have kørekort til personbil eller traktor samt have erhvervet truck certifikat..
Hvis det er sandt, at han er frakendt kørekortet, så må han stadig godt køre gaffeltruck, da det idag ikke længere er et krav, at man skal have gyldigt B-førerbevis.
Dette må han kun hvis der ikke er offentlig færden på området. Dvs. at hvis der kommer kunder, leverandører, lastbiler mv. så SKAL man have kørekort til personbil eller traktor samt have erhvervet truck certifikat..
Det tror jeg ikke er tilfældet, der skal bare være en mulighed for at lukke af trafik udefra. Evt. en bom eller lignende. Så vidt jeg ved er det, det samme de har gjort på stålvalseværket i frederiksværk. Så når lastbilerne udefra kommer, og kører ind er de på privat grund.
Jeg har blot fået oplysningen fra min tidligere lagermand, der IKKE har kørekort, men skal på kursus og tage et truckcertificat i næste uge. Så gik jeg (måske fejlagtigt) ud fra, at så måtte man også køre truck på området uden begrænsninger - men som I stiller det op, så kan jeg godt se, at det muligvis ikke er tilfældet. Man skal passe på med at formode for meget i denne verden
Men On Topic: Jeg er enig med den, der skriver at der bør tages hånd om det eventuelle alkoholproblem og ikke skride til fyring, hvis det er tilfældet. Samtidig synes jeg dog heller ikke, at det er at gå over stregen at tage konfrontationen med medarbejderen og få sagen opklaret og ryddet af vejen. Man tager den jo netop fordi man kærer sig om sin medarbejder og ikke fordi man er ude på at fyre ham.
Peter: Men hvis man ikke nævner kilden grænser det jo til det latterlige. Såfremt en arbejdsgiver kom med sådanne beskyldninger overfor mig ville jeg naturligvis have at vide hvad der lå til grund.
Arbejdsgiver: "Jakob, vi mener at du tager fra kassen!"