Ja, det er jo hvad der kan ske, men jeg ville nu ikke lægge det ud som en beskyldning. Jeg ville så tage en samtale med dem begge to og de ville få lov til at sidde overfor hinanden, for at få trådene redt ud. Hvis man er bange for konfrontation som leder er man en svag leder og dem findes der rigtig mange af. Det ville ikke gå i min virksomhed. Om manden her pakker sine sydfrugter er et godt spørgsmål. Han er vel snart efterlønner og der er intet arbejde at få lige nu. Det er udelukkende for at hjælpe ham og ikke for at beskylde ham. og det skal man gøre ham klart. |
steinway:Jeg kunne forestille mig at det var ordet pædofili og ikke købmand der fik jer op af stolen
Næh, egentlig ikke. De to ting er, som du selv siger, fuldt sammenlignelige, omend pædofili da ganske rigtigt er en langt alvorligere forbrydelse end "kassedyk".
steinway:Jeg tænkte såmænd at der ikke foreligger noget som helst konkret og blev jeg i situationen uberettiget konfronteret med den slags påstande ville jeg formentligt pakke mine sydfrugter da tilliden er væk - uanset om lederen i børnehaven naturligvis ville beklage mange gange eller købmanden selv ville forklare at det jo var hans levebrød der blev pillet ved.
Jeg tror, det kommer meget an på, hvilket forhold man på forhånd har opbygget til sine ansatte. Hvis "en samtale hos chefen" grundliggende betragtes som noget farligt, fordi chefen er en psykopatisk magttrold, så er tilliden væk på forhånd, og sydfrugterne ligger formentlig klar i tasken allerede. Er chefen derimod et inkluderende, anerkendende og empatisk menneske, vil der overhovedet ikke være noget problem. Der er jo ikke tale om en formel tjenestelig samtale - blot om en udredning af nogle fakta, der har betydning for arbejdet. De ansatte, jeg har haft gennem tiderne har aldrig vist tegn på angst, når de var kaldt til møde uden dagsorden hos mig.
mvh Hans