Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forklar mig venligst køb i virksomhed, fradragsberettiget og ikke

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hmmm..Henrik....og SKAT accepterer det....med begrundelsen/argumentet, at det skulle være billigere!

Er den ikke meget langt ude i "gråzonen"?

Peter,

Indholdet var fagligt begrundet! - og et tilsvarende arrangement i Danmark ville have været fuldt berettiget uden tvivl. Det var blot billigere at flytte det til ægypten. (lav pris på fly, hotel og forplejning).

Har I øvrigt været med kone på en tilsvarende tur arrangeret af hendes gamle arbejde (Et af de store revisionsfirmaer)...

Det  afhænger af indholdet.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28

Ja..ja...Henrik driller dig bare lidt igen!

Jamen min kone og mig+datter skal en tur til Italien her til foråret..primært Firenze, Pisa og

muligvis Napoli...så må vi jo hyre dig....så vi får 100% fradrag!*SS* 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 15:29

Nej, Peter, jeg har hørt det samme fra en, som er ansat som skatterevisor hos Skat. Også den med forfatterne, der tager til varmere himmelstrøg, og får fradrag for det hele, eller skuespillere, der skal læse et manuskript op, og bedre kan koncentrere sig under en palme på en strand. Det afhænger helt  af argumentationerne og bevisførelsen, så kan alt næsten lade sig gøre. Personligt tager jeg til Portugal på firmaets regning med markedsundersøgelse for øje, og er da også kommet hjem med nogle nye samarbejdsaftaler.

Men der er naturligvis altid et men ... beviserne skal være i orden, der må ikke være noget islæt af ferie involveret. Og er der 2 dages ferie iblandet, skal man selv betale for disse dage. Herudover vil eksotiske rejsemål ikke blive accepteret, medmindre man "tager til Bangkok for at købe stof til sin systue".

Så jeg er ambivalent mht Thailand, men Spanien ville nok gå an, hvis I kunne dokumentere rejsens faglighed / et produkts tilbliven = omsætning, affødt af rejsen, og omkostningerne holdes på et ok plan.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 15:40

Greyzone:

Mange tak for svaret.

Så for ting som kan betegnes som private skal helt ud af selskabet for at de kan benyttes til private ting. 
Men hvad kan man så købe i selskabet med skattefradrag, og hvad man kan bruge et evt. overskud på?

Ja, private ting skal helt ud af selskabet.

I kan jo investere i nyt udstyr - som programmører må I da have brug for noget IT-udstyr - det kan alt sammen trækkes fra. Møbler, mobiltelefoner, indretning generelt osv er alt sammen noget der kan købes af virksomheden. Lønninger er også firmaomkostninger. Sponsoraftaler er lidt svært at trække fra - der er et "noget-for-noget"-princip, der skal følges. Men generelt alt, der kan være medvirkende til vækst i firmaet. Det er næsten umuligt at svare uddybende, men lettere at sige ja/nej, ved et konkret spørgsmål Big Smile

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07

Peter - Revisor:

Hej!

Man kunne f.eks. udbetale lidt løn til selv...enten som A-indkomst eller udbytte!*S*

Er der ikke ting man kan købe efter virksomhedsskatten betales, så at man ikke mister en slat penge ved personlig a-indkomst?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:09

Greyzone:

Peter - Revisor:

Hej!

Man kunne f.eks. udbetale lidt løn til selv...enten som A-indkomst eller udbytte!*S*

Er der ikke ting man kan købe efter virksomhedsskatten betales, så at man ikke mister en slat penge ved personlig a-indkomst?

Velkommen til den barske virkelighed......Whisper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54

Greyzone....om du har enkeltmandsvirksomhed, kører virksomhedsskatteordningen eller har et selskab er ligegyldigt

for skattefar, han skal have sin andel uanset.

For at du får en optimal løsning, vil jeg anbefale dig at købe et par timers ekspertise hos en kvalificeret rådgiver.*S*

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:31

Peter - Revisor:

For at du får en optimal løsning, vil jeg anbefale dig at købe et par timers ekspertise hos en kvalificeret rådgiver.*S*

Peter, den sætning har du brugt nogle gange i dag!!!Big Smile

ikke desto mindre er jeg enig med dig i begge tilfælde. Greyzone, der er ingen magisk formel for at spare i moms. Der er flere muligheder for at minemere eller udskyde en skattebetaling, men hvis du vil have brugbare råd så har Peter ret i at et par timer med en rådgiver, der har kendskab til dine konkrete forhold og fremtidsplaner, vil være godt givet ud.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:41

Der er det særlige med rejseudgifter og studieture, ture m/fagligt indhold, kursusrejser, at Skat ikke må lægge vægt på om det nu foregår i DK eller i udlandet. Det har EU domstolen udtalt sig om i en sag for en del år siden hvorefter Skatteministeriet tog bekræftende til genmæle overfor Højesteret.

Men forudsætningen for at man overhovedet kan få fradrag er som det ganske rigtigt bliver sagt at der er et fagligt indhold og at dette er det overvejende. I den konkrete situation taler vi om at to indehavere vil lave en rejse for sig selv. Den holder ikke. Vil man have sikkerhed kan man søge et bindende svar.

Glem også alt om at købe champagne m.v. til privat brug. Medmindre I kan godtgøre at det er foræret væk til personale - som I ikke har - vil det enten være privat eller repræsentation med begrænset fradragsret.

I og med at vi taler om et selskab så er private udgifter eller private indkøb = maskeret udbytteudlodning.

Jeg vil også sige lige som de øvrige: Få dig en revisor. Med dine kreative ideer risikerer du ellers at der ligger en latent skattebombe foran dig når/hvis Skat på et tidspunkt gennemgår regnskabet.    Der hvor det bliver rigtig "sjovt" er jo hvor du eller din medpartner bliver lidt for kreative hver især og den anden part ikke vil betale for dit private tøjkøb m.v. Smile 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)