Alle penge der står i banken - både private indskud og reel omsætning, er likviditet. Likviditet er så ikke ens betydende med, at man er likvid. Hvis man har 100.000 på kontoen, men skylder 120.000 væk, som er forfalden i morgen, så er likviditeten væk, medmindre man har en kassekredit med en trækgrænse på 50.000, så har du stadig 30.000 til rådighed, når skylden er betalt i morgen. Dette selvfølgelig ganske kort fortalt. Jeg vil klart foreslå dig at få dig en revisor, om ikke andet blot et møde, hvor du kan høre om grundprincipperne. Eller deltag i et af Skat's udemærkede informøder for iværksættere. Om I skal/kan tage den rejse, vil jeg slet ikke udtale mig om. Det er risikofyldt, og I risikerer Skat ikke accepterer rejsen til et så eksklusivt land, medmindre I kan holde omkostningerne meget lave, og kan bevise I har deltaget i messer, virksomhedsbesøg, eller kan bevise I rent faktisk har arbejdet ved at komme hjem med et produkt, eller skabt nye samarbejdsrelationer. Der skal virkelig gode argumenter til.
|
Hej!
Jeg vil hermed klart slå fast, at formålet med rejsen slet ikke vil blive accepteret.
At du har det bedre med at arbejde i f.eks. i Thailand, berettiger på ingen måde til fradrag i indkomsten.