Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig stil på forum

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO området er problemet ikke, at folk finder ud af, at det de har skrevet er forkert - men at de hårdnakket fastholder, at de har ret - selvom de ikke har det.

Jeg kan bare konstatere, at flere og flere SEO-tråde ender med at fremstå uheldigt. Jeg er ikke 100% sikker på hvad den bedste løsning på det er. Men en ting er i hvert fald helt sikkert, hvis flere af dem der faktisk ved noget om SEO ikke gider at skulle bruge timevis på at forsvare sig mod en eller anden 16-årrig, der synes det er super cool at "turde" være uenig med "de voksne", så ender SEO-debatterne med at blive mere og mere ubrugelige - og endda skadelige, for dem der efterfølgende læser dem. Og det ville være ærgeligt :)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:56
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej

Nu synes jeg ikke nødvendigvis at indlægAmino er endegyldige sandheder, uanset fagligheden.  Det ville være  naturligt at "SEO-folk" mener at der skal kastes millioner i SEO for at stå nr. 1 på Google, - men sandheden kunne også være at de samme millioner skulle kastes i TV2 reklamer, med damer i faldskærme og bare bryster der sælger vaskemaskiner ;-)

Jeg tror der vil være rigeligt med brugere tilbage, selvom "de store" bliver krukkede og forlader Amino, og jeg er slet ikke bange for at Amino bliver udvandet eller ligegyldig. Hvis der er noget at hente, vil der altid være nogen til at samle op.

/Michael

Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:02

Folk er trætte af at registrere sig og betale ti forskellige steder for at få det indhold som de søger. Hvis ikke de får det her og nu, søger de andre græsgange. Vi er i et open source internet hvor data skal være konstant tilgængeligt. Jeg tror at brugerbetaling ville blive Amino's død.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er ikke et spørgsmål om penge - det er et spørgsmål om debatter, som (jeg har set) f.eks. ender med at konkludere, at duplicate content slet ikke er et problem, eller at ingen links kan skade dig.

Følger man sådanne "gode" råd, kan det meget let komme til at skade rigtig meget. Og det synes jeg af et godt hjerte er synd. Og jeg synes jeg kan se at der her - som i så mange andre debatter med tiden, er kommet mere af det. Det vil være godt for Amino - og Amino-brugerne, at man gør hvad man kan for at forhindre det udvikler sig i den gale retning.

Med mindre, naturligvis, at man mener at "eksperter" bare er nogle oplæste narrøve, som man slet ikke skal stole på :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:17
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

martin2000:

Folk er trætte af at registrere sig og betale ti forskellige steder for at få det indhold som de søger. Hvis ikke de får det her og nu, søger de andre græsgange. Vi er i et open source internet hvor data skal være konstant tilgængeligt. Jeg tror at brugerbetaling ville blive Amino's død.

Martin har kun snakket om at det skulle være et VIP område hvor dem der vil skal betale et mindre "medlemsgebyr". Den er jeg helt med på, blot han ikke gør det "jubii" eller "dating" agtigt.... (med dating lukkede de lige så stille deres forum af indtil at gratis medlemmer ikke kunne se det mere).

Jeg er sikker på at Amino har så godt fat i markedet at de faste herinde gerne vil være VIP medlemmer for bl.a. at støtte Amino. Sitet er kommet meget langt siden starten (var med rimelig tidligt selv) og jeg tvivler på at Amino vil dø, netop fordi Martin ikke har lavet dette for at lave penge, men for at fremme iværksætter ånden. Vi kan se på de indlæg der er kommet i tidens løb at folk virkelig har taget Amino til sig og der er sikkert mange herinde som manglede lige nogle ting for at starte op som selvstændige og de svar har de fundet herinde. Tænk på hvor mange steder de ellers skulle have været for at få de svar.

Mikkel har ret i at der er nogle SEO wannabees som tror at de er eksperter. Selv har jeg da også svaret på nogle SEO indlæg men håber at jeg har haft svaret korrekt. Ellers forventer jeg at få det at vide for jeg vil ikke vejlede forkert. Jeg er dog ikke ekspert på feltet men har slugt mange debatter herinde og bøger.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 09:20

Mikkel deMib Svendsen:

.... Det vil være godt for Amino - og Amino-brugerne, at man gør hvad man kan for at forhindre det udvikler sig i den gale retning.

Med mindre, naturligvis, at man mener at "eksperter" bare er nogle oplæste narrøve, som man slet ikke skal stole på :)

Men det kan vel ikke forhindres med lukkede fora? For de uvidende kommer jo ikke i de lukkede fora, og kan læse alt det "rigtige". Det vil være ganske umuligt at undgå, at der kommer en masse bavl ind fra højre og venstre fra tid til anden, med et åbent forum som Amino. Det er jo ikke en brevkasse, hvor der kun er 1 ekspert, der besvarer spørgsmålene ... selvom guderne skal vide, at det heller ikke altid er med lige heldige udfald. Den opmærksomme læser vil nok rimelig hurtigt kunne skelne skidt og kanel for sig, og i sidste ende tage ansvar for ikke at tro på alt hvad man hører/læser, og måske kontakte den man føler ved mest i et givent spørgsmål. I bund og grund er det jo networking det drejer sig om, ikke et brevkasse-medie.

Jeg tror ikke på, at det er Foraenes kvalitet der skal ændres på i forhold til denne tråds emne ... kvaliteten af fora afhænger helt og aldeles af brugerne, og det kan Amino ikke gøre ret meget ved, men kun håbe på noget selvjustits. Derimod kan der gøres meget ved design, muligheder og nye indgangsvinkler.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:39
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Mange af dem der faktisk ved noget om SEO svarer ikke så meget, som de tidligere gjorde - undertegnede inklusiv. Det skyldes nok mest, at vi er trætte af når vi kommer med et godt råd om noget vi bare VED er korrekt, alt for ofte bliver mødt af et "Kan du bevise det!?!" fra en eller anden ung SEO-wannabe uden erfaring. Og helt ærligt, jeg vil gerne hjælpe folk, men jeg gider ikke skulle dokumentere alt hvad jeg siger. For at stimulere den mere "pro" Amino brugere (indenfor forskellige områder) til ilden, kan det være nødvendigt, at give dem nogle områder, hvor de kan "slappe af" med mere ligesindede :)

Den bakker jeg gerne op om! Både hvad mig selv og et par af mine kolleger angår - det er fedt at hjælpe med små råd. Men min tid er bare ikke til det, hvis det hele skal handle om at rette det, som helt nye (og desværre en del ældre end 16 år) lægger ud som fakta. Og så få en spand lort i hovedet for det. Der er efterhånden mange af disse råd, der er enten skadelige at følge - eller bare et stort tidsspilde.

Det er jo ikke sådan, at nye ikke kan og skal komme til - tværtimod. Men det ER altså bare ikke muligt at erstatte 8-10 års erfaring. Og der ER ting, som Mikkel, jeg og andre gamle fjolser bare VED er fakta. Enten via mangeårige erfaringer eller qva vores bekendtskaber hos søgemaskinerne.

Den slags behøver vi ikke forsvare i lukkede fora  - og dermed kan vi bruge tiden til at rådgive, debattere sagligt og alt det der.

Jeg svarer markant mindre her, end jeg gjorde tidligere. Og det er helt OK med mig, for et forum som Amino har og får de rådgivere, det ønsker. Og hvis "knægtene på 16" og dem, der startede SEO firma forleden anerkendes som stedets eksperter, er det det helt OK med mig. Så kan jeg bruge min tid andre steder. En lang bane mod: Lukkede fora kan være en løsning.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 09:51

Thomas Rosenstand:

Det er jo ikke sådan, at nye ikke kan og skal komme til - tværtimod. Men det ER altså bare ikke muligt at erstatte 8-10 års erfaring. Og der ER ting, som Mikkel, jeg og andre gamle fjolser bare VED er fakta. Enten via mangeårige erfaringer eller qva vores bekendtskaber hos søgemaskinerne.

Den slags behøver vi ikke forsvare i lukkede fora  - og dermed kan vi bruge tiden til at rådgive, debattere sagligt og alt det der.

Jeg forstår godt Jeres argumenter og irritationsmomenter, men jeg kan bare ikke få ind i mit hoved, hvordan I vil få de rigtige budskaber ud til lille mig, hvis Jeres vise ord foregår i et lukket forum, hvor jeg ikke har adgang. Hvilken rådgivning er det I vil give i et lukket forum til hinanden? Hvis de lukkede fora består af eksperter på et område, har de vel ikke behov for rådgivning? .. saglig debat ja .. men hvem stiller spørgsmålene, hvis I alle er eksperter ? Og hvor skal vi få FAKTA fra, hvis de ikke kommer i de åbne fora?

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:08

SusanneK.nu:

Jeg forstår godt Jeres argumenter og irritationsmomenter, men jeg kan bare ikke få ind i mit hoved, hvordan I vil få de rigtige budskaber ud til lille mig, hvis Jeres vise ord foregår i et lukket forum, hvor jeg ikke har adgang. Hvilken rådgivning er det I vil give i et lukket forum til hinanden? Hvis de lukkede fora består af eksperter på et område, har de vel ikke behov for rådgivning? .. saglig debat ja .. men hvem stiller spørgsmålene, hvis I alle er eksperter ? Og hvor skal vi få FAKTA fra, hvis de ikke kommer i de åbne fora?

Det er jo lidt som sparring hvor vi udveksler ideer og tips og tricks. Det er også her vi kan spørge hinanden om lige præcis det vi er i tvivl om. Det er jo ikke alt I skal vide ;)

Vi er ikke alle eksperter. Nogle af os er jo SEO-wannabees ;) Men jeg ser også et problem i den åbne debat hvor I spørger og SEO-folkene vælter over hinanden for at svare og derefter prøver I de ting der er kommet frem. Nogle gange med et resultat der faktisk ødelægger det der var formålet.

Men ved ikke om jeg har ret i ovenstående for jeg er dog ikke ekspert i SEO, men har bare studeret det en del...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:10

Thomas og Mikkel,

Jeg hører til dem der holder mig fra SEO-debatterne som aktiv deltager. Jeg ved ikke en skid SEO men har haft meget gavn af at læse jeres (og andre SEO-folks) indlæg. Har implementeret nogle af jeres forslag og har set det virke.  Jeg føler ikke at der er nogen af jer der burde have behov for at forsvare jeres indlæg. Jeg tror at hovedparten at brugerne på Amino godt ved hvilken "autoritet" der ligger bag jeres ord og ved hvornår man bør lytte eller lade være.

Jeg ville da også være ked af den viden blev gemt væk her på Amino.

Henrik

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)