Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig stil på forum

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
For min skyld kunne vi også fint vinke væk til grafiske signaturer - også gerne muligheden for forskellige skriftstørrelser etc. De fleste forums jeg har været på har haft et max antal tegn eller linjer og så kunne man blot skrive tekst/links der i som det passede en, som så kom til at se ens ud for alle brugere. Det fungerer helt fint i mine øjne.
En fuldstændig afskaffelse af, eller blot at skjule, signaturer synes jeg ikke er en god ide.
Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 00:55

Martin Thorborg:

Jeg har faktisk overvejet at lave et Amino Pro (Arbejdstitel) abonnement med nogle ekstra fordel, bl.a. at man kan bruge grafik i sin signatur.
Det skulle så koste noget hvert år, men folk kunne optjene gratis abonnement f.eks. ved et vist antal karmapoint etc.
Altså en ide om, at dem der bidrager godt, får det gratis, mens dem der freewheler skal betale lidt.

Hej Martin

For mig at se er der stor sammenhæng mellem antallet af bidrag og signaturstørrelsen, så vil de store signaturer ikke have  "nok" karma til at undgå betaling? Hvad med at sætte en max-højde på signaturen i omegnen af 60 pixels? Så vil de betalte annoncer fremgå markant tydeligere.

Hvad angår de tomme blogindlæg med et link, så synes jeg det er ren spam der devaluerer alle "seriøse" bloggere på Amino og Aminos blog community. Problemet er naturligvis mindre, da brugerne blot sorterer blogsektionen fra, men det synes jeg egentlig er synd.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 01:50

Martin Thorborg:

Jeg har faktisk overvejet at lave et Amino Pro (Arbejdstitel) abonnement med nogle ekstra fordel, bl.a. at man kan bruge grafik i sin signatur.
Det skulle så koste noget hvert år, men folk kunne optjene gratis abonnement f.eks. ved et vist antal karmapoint etc.
Altså en ide om, at dem der bidrager godt, får det gratis, mens dem der freewheler skal betale lidt.

Dbh Martin

Jeg synes godt om Martins idéer. Det ville være fair overfor alle.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 02:19

Jeg synes det er super fedt at se grafiske signaturer, og jeg klikker ofte videre fra dem.

Om det skal være gratis? Ja, helt sikkert!

/Shock

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 05:18

Mads Madsen:

Martin Thorborg:

Dbh Martin

Et Amino Pro abonnement synes jeg ville være en kanon god idé, samt nogle "lukket" forums kun for folk der har sådan et abonnement. :)

Men at man kan "optjene" et gratis abonnement gennem sine karmapoints synes jeg er en dårlig idé, folk har det med at "prøve" for hårdt hvis de ved man får noget gratis når man når et bestemt "beløb", og det er oftest ikke gode indlæg der kommer igennem så.

Hvis folk prøver for hårdt kan du jo bare downmodde dem. Dem med meget karma har bidraget til amino i en sådan grad at det ville være tyveri også at forlange penge for deres pro abbonoment :)

Og hvorfor ønsker du lukkede forums? Det synes jeg ikke ville bringe noget gavnligt ved.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 07:20

Kasper Grubbe:

Hvis folk prøver for hårdt kan du jo bare downmodde dem. Dem med meget karma har bidraget til amino i en sådan grad at det ville være tyveri også at forlange penge for deres pro abbonoment :)

Og hvorfor ønsker du lukkede forums? Det synes jeg ikke ville bringe noget gavnligt ved.

Den erfaring jeg har fra andre communities, i udlandet, hvor man har indført noget tilsvarende er bestemt ikke, at dem der har bidraget mest føler sig bestjålet, hvis de også skal betale. Personligt betaler jeg gerne for nogle bedre faciliteter - og for at slippe for bannerannoncer.

Og hvis man ser på regnestykket er det faktisk som regel en ret god forretning. Hvis man udregner hvor meget indtjeningen på bannere er - på et site som dette - i gennemsnit pr. bruger pr. år, så ligger det typisk på nogle ganske få kroner. Så ved at opkræve f.eks. 3-400 kroner, og så fjerne reklamerne, vil indtægten på den bruger faktisk stige MANGE gange.

Dem jeg kender der har indført noget lignende - og de gange hvor jeg selv har testet det (vil du betale lidt for at få noget du faktisk får gratis i dag?), har vist at ca. 5-15% af de registrerede brugere er klar til at hoppe på med det samme - også selvom det "ekstra" man får er ganske beskedent.

Lukkede debatter kan være nødvendigt - og findes jo allerede her på Amino, hvis man vil holde på alle. Prøv f.eks. at se på hvordan SEO debatterne har udviklet sig her ...

Mange af dem der faktisk ved noget om SEO svarer ikke så meget, som de tidligere gjorde - undertegnede inklusiv. Det skyldes nok mest, at vi er trætte af når vi kommer med et godt råd om noget vi bare VED er korrekt, alt for ofte bliver mødt af et "Kan du bevise det!?!" fra en eller anden ung SEO-wannabe uden erfaring. Og helt ærligt, jeg vil gerne hjælpe folk, men jeg gider ikke skulle dokumentere alt hvad jeg siger. For at stimulere den mere "pro" Amino brugere (indenfor forskellige områder) til ilden, kan det være nødvendigt, at give dem nogle områder, hvor de kan "slappe af" med mere ligesindede :)

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 08:17

Mikkel deMib Svendsen:

Kasper Grubbe:

....Hvis folk prøver for ....

... Den erfaring jeg har fra andre communities, i udlandet, .... 

Lukkede debatter kan være nødvendigt - og findes jo allerede her på Amino, hvis man vil holde på alle. Prøv f.eks. at se på hvordan SEO debatterne har udviklet sig her ...

Mange af dem der faktisk ved noget om SEO svarer ikke så meget, som de tidligere gjorde - undertegnede inklusiv. Det skyldes nok mest, at vi er trætte af når vi kommer med et godt råd om noget vi bare VED er korrekt, alt for ofte bliver mødt af et "Kan du bevise det!?!" fra en eller anden ung SEO-wannabe uden erfaring. Og helt ærligt, jeg vil gerne hjælpe folk, men jeg gider ikke skulle dokumentere alt hvad jeg siger. For at stimulere den mere "pro" Amino brugere (indenfor forskellige områder) til ilden, kan det være nødvendigt, at give dem nogle områder, hvor de kan "slappe af" med mere ligesindede :)

Lukkede debatter er vel kun nødvendigt for de administrative medarbejdere på Amino? Jeg kan ikke få øje på, i hvilke situationer et lukket Forum ville være givtigt på en site som Amino - hvis man som ekspert på et område har brug for at vende et specifikt spørgsmål med en anden ekspert, uden indblanding, skriver man vel en PM ?

Hvis alle eksperterne forsvandt ind i lukkede områder, ville de åbne områder jo risikere at stå tilbage halvtomme og med halvkvalte råd og vejledninger. Og hvordan vurderer man lige, hvem der er ekspert og ikke ekspert - eller hvem der skal have adgang til hvilke lukkede Fora?

Jeg tror i høj grad, at tiltrækningen ved Amino er, at man som lille fisk og måske anonym bruger kan få et kvalificeret svar på et spørgsmål, og følge nogle debatter af høj kvalitet i emner, som man måske slet ikke overvejede eksisterede. Og at stort set hele spektret af brancher er repræsenteret på ét sted.

Hvis der er behov for at kunne drøfte et emne uden indblanding fra "pøblen", kunne man måske forestille sig, at indlæg kunne låses af indlægsstifteren for svar fra "udenforstående", f.eks. styret via gruppeinddelinger, netværksinddelinger eller noget. Så kunne alle stadig følge med, men ikke komme med "irriterende" kommentarer og afkrævning af beviselighed.

Nu ved jeg ikke, hvor meget man kan se som anonym bruger - men kunne man forestille sig, at anonyme brugere blev begrænset til kun at kunne se f.eks. de 3 første indlæg i en debat, og skal melde sig ind, for at kunne se resten? Og at man gratis kan læse alt som bruger, men skal betale en form for abonnement for selv at kunne skrive? Og dernæst en superbrugerbetaling, hvor man fik adgang til flere features, som grafisk signatur, abonnering på svar eller indlæg fra bestemte brugere osv.

Personligt ville jeg med glæde betale for at benytte udvidede funktioner på en side som Amino - og mon ikke man kunne trække det fra i regnskabet ? Stick out tongue

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:23

Susanne, der eksisterer allerede lukkede grupper! :)
Du ser dem bare ikke - for de er jo lukkede

Hvis ikke der gøres endnu mere for at fastholde de dygigste folk, så ender det som det til en vis grad er sket med SEO-området - at alt for mange debat-tråde ender med konklusioner og "gode" råd, som ganske enkelt er helt forkerte og i værste fald stærkt skadelige for dem der tror på det der står.

Jeg har set nøjagtigt det samme ske på mange andre communities ...

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 08:31

Det kunne da være en god ide, med et Amino Pro. Det kan da også være fint at man kan optjene et abonnement Stick out tongue

Jeg synes at når man debattere kan det være intresseresant at se hvad bruger enlig har som baggrund og hvad han foretager sig!

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 08:39

Mikkel - ja, det gør der jo nok - hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af Stick out tongue

Jeg må indrømme, at jeg ikke har læst ét eneste indlæg på SEO-området, så skal ikke kunne udtale mig.

Ville en del (måske kun en lille) af de tråde ikke kunne "reddes", hvis man kunne slette - eller i det mindste kunne rette - sine egne indlæg? så tror jeg måske, at mange forkerte svar ville blive korrigeret, så direkte misvisende indhold ikke giver et forkert billede af helheden. Personligt har jeg skrevet noget frygteligt vås en sen nattetime, som jeg ville give min højre arm for at kunne slette eller korrigere, så kommende læsere ikke bliver misinformeret, fordi de måske ikke læser hele tråden igennem. Men det nytter jo naturligvis ikke noget, hvis forfatteren ikke selv mener det er fejlinformation.

Ja, jeg ved sørme ikke, hvor væsenligt det er for at holde på alle. Det er jo lidt brainstorming det her Smile

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)