Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min kammerat blevet fanget i et pyramidespil? (MLM)

Side 6 ud af 8 (80 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Brian Reinhold Jensen:

Allan - fair nok, jeg kunne have citeret smartere. Men tråden er netop startet med spørgsmålet om kendskab til lifewave og "pyramidestrukturen".

Så mit spørgsmål er såmænd oprigtigt nok, jeg er nysgerrig efter at forstå baggrunden for, og formålet med, hvorfor der bruges tid på at lave et forholdsvist langt debatindlæg som debattøren så ikke ønsker at debattere.

Stor hilsen
/Brian 

Igen, så kan ting forstås forskelligt, og jeg ser ikke samme debatlukning som dig.
Hvorfor skal man spilde sin tid på at debatere noget hvor modparten ikke har viden og ikke ønsker sig grundig viden?

Kan man blive enige om at MLM ikke er pyramidespil?
Strukturen er i øvrigt forskellig fra firma til firma. Trådstarter snakker om pyramidespil så hvorfor debatere ? Svaret er soleklart hvad enten man hader MLM, er ligeglad med MLM eller elsker MLM.

Er det ikke fair nok at man beder folk der vil debatere have en viden om emnet?
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:18 | Låst

Martin Slot:
Brian Reinhold Jensen:

Allan - fair nok, jeg kunne have citeret smartere. Men tråden er netop startet med spørgsmålet om kendskab til lifewave og "pyramidestrukturen".

Så mit spørgsmål er såmænd oprigtigt nok, jeg er nysgerrig efter at forstå baggrunden for, og formålet med, hvorfor der bruges tid på at lave et forholdsvist langt debatindlæg som debattøren så ikke ønsker at debattere.

Stor hilsen
/Brian 

Igen, så kan ting forstås forskelligt, og jeg ser ikke samme debatlukning som dig.
Hvorfor skal man spilde sin tid på at debatere noget hvor modparten ikke har viden og ikke ønsker sig grundig viden?

Kan man blive enige om at MLM ikke er pyramidespil?
Strukturen er i øvrigt forskellig fra firma til firma. Trådstarter snakker om pyramidespil så hvorfor debatere ? Svaret er soleklart hvad enten man hader MLM, er ligeglad med MLM eller elsker MLM.

Er det ikke fair nok at man beder folk der vil debatere have en viden om emnet?

Det er jo ikke alle der er super gode MLM som dig lad os nu videre formidle budskabet at der findes nogle der starter  i MLM der gør det forkerte til møderne , jeg tror på som alle andre forretning såsom håndværker , rengøring mv. findes folk der misbruger et system og der er MLM dog meget mindre end andre brancher i hvert fald hvad jeg kan forstå på jer så meget forsvars mur kommer op tit

jeg giver jer helt ret jeres branche er sikkert den bedste og dette er her er nogle meget enkel stående tilfælde  ,hvor nogle MLM misbruger folks tillid til møderne 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 00:31 | Låst
Mikael christiansen:

Det er jo tråd starter oplevelse vi debattere, og der må man sige han er blevet manipuleret til disse møder et godt eksempel MLM på den værste vis , vi alle måtte i kor skrige sådan driver man ikke MLM .

Flere begynder forsvare sådanne gør vi altså ikke ,derved siger i nærmeste at tråd starter oplevelse ikke er sande 

jeg synes det er en forkert måde at drive MLM at man manipulere så meget og stop forsvars mur det er ikke et angreb mod din virksomhed og han kan også havde været uheldige til dette møde at møde de forkerte MLM

ved forsvars mur siger i nærmeste i dækker over noget i burde i stedet sige dette er ikke okay og støtte op om det 

Nogle driver forkerte andre gør det ikke , det burde i sige var forkerte og der er forskelle på mennesker man møder og sådan er verden nogle gør sikkert tæt ved pyramide struktur og andre ikke nogle har forstået det forkerte de folk man får vare af der er altid gode og dårlige MLM , men alle prøver at lære af sine fejl og det  kan vi lære af tråd starter indlæg

I må have en positive onsdag nu for denne tirsdag er forbi og jeg håber hans indlæg lære os en del , hvordan man ikke skal drive MLM

Jeg kan ikke se vi forsvare eller har en mur oppe, men det første klare spørsmål er pyramidespil, der er et klart svar.
Så nævnes aloe scheme FLP...ærlig talt, så er det jo ganske klare facts, at det er et firma der har eksisteret længe.
Det er muligt at trådstarter har nogle erfaringer men jeg mener tydeligt at hans snak om FLP og ACN viser at han ikke har kendskab til store dele af MLM, og han kunne nok have sagt det samme om samtlige firmaer der arbejder med MLM.
Pyramiden er desuden heller ikke opbygget så man ikke kan tjene mere end den person der har hjulpet en igang.

Hvordan trådstarter er inviteret til et møde af sin ven kan jeg ikke udtale mig om, jeg har ikke været med på en lytter, og kan derfor ikke udtale mig om manipulerende eller tage afstand fra invitationen. Selv en god invitation kan forstås forskelligt.
Presse på for at joine...ja den lyder forkert, men er det presse på for at deltage i et møde, beder han om at trådstarter skal signe sig op eller....

Men som du siger, så er mennesker forskellige, nogle er åbne for information, andre er forudindtaget, i mine øjne kan vi ikke udtale os om vennens MLM metoder på baggrund af trådstarter og derfor kan jeg ikke udtale mig hverken negativt eller positivt.

Og der er helt sikkert nogle der arbejder på en måde, som jeg ikke ville kunne stå inde for.
Men siges det samme til 2 personer, kan den ene råbe pyramidespil, den anden kan sige interessant.
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:34 | Låst

Martin Slot:
Mikael christiansen:

Det er jo tråd starter oplevelse vi debattere, og der må man sige han er blevet manipuleret til disse møder et godt eksempel MLM på den værste vis , vi alle måtte i kor skrige sådan driver man ikke MLM .

Flere begynder forsvare sådanne gør vi altså ikke ,derved siger i nærmeste at tråd starter oplevelse ikke er sande 

jeg synes det er en forkert måde at drive MLM at man manipulere så meget og stop forsvars mur det er ikke et angreb mod din virksomhed og han kan også havde været uheldige til dette møde at møde de forkerte MLM

ved forsvars mur siger i nærmeste i dækker over noget i burde i stedet sige dette er ikke okay og støtte op om det 

Nogle driver forkerte andre gør det ikke , det burde i sige var forkerte og der er forskelle på mennesker man møder og sådan er verden nogle gør sikkert tæt ved pyramide struktur og andre ikke nogle har forstået det forkerte de folk man får vare af der er altid gode og dårlige MLM , men alle prøver at lære af sine fejl og det  kan vi lære af tråd starter indlæg

I må have en positive onsdag nu for denne tirsdag er forbi og jeg håber hans indlæg lære os en del , hvordan man ikke skal drive MLM

Jeg kan ikke se vi forsvare eller har en mur oppe, men det første klare spørsmål er pyramidespil, der er et klart svar.
Så nævnes aloe scheme FLP...ærlig talt, så er det jo ganske klare facts, at det er et firma der har eksisteret længe.
Det er muligt at trådstarter har nogle erfaringer men jeg mener tydeligt at hans snak om FLP og ACN viser at han ikke har kendskab til store dele af MLM, og han kunne nok have sagt det samme om samtlige firmaer der arbejder med MLM.
Pyramiden er desuden heller ikke opbygget så man ikke kan tjene mere end den person der har hjulpet en igang.

Hvordan trådstarter er inviteret til et møde af sin ven kan jeg ikke udtale mig om, jeg har ikke været med på en lytter, og kan derfor ikke udtale mig om manipulerende eller tage afstand fra invitationen. Selv en god invitation kan forstås forskelligt.
Presse på for at joine...ja den lyder forkert, men er det presse på for at deltage i et møde, beder han om at trådstarter skal signe sig op eller....

Men som du siger, så er mennesker forskellige, nogle er åbne for information, andre er forudindtaget, i mine øjne kan vi ikke udtale os om vennens MLM metoder på baggrund af trådstarter og derfor kan jeg ikke udtale mig hverken negativt eller positivt.

Og der er helt sikkert nogle der arbejder på en måde, som jeg ikke ville kunne stå inde for.
Men siges det samme til 2 personer, kan den ene råbe pyramidespil, den anden kan sige interessant.

I kaster jer over ikke pyramide spil 

i kan kender ikke mødes fakta , derved nogle gør forkert andre ikke 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 00:40 | Låst
Mikael christiansen:

Det er jo ikke alle der er super gode MLM som dig lad os nu videre formidle budskabet at der findes nogle der starter  i MLM der gør det forkerte til møderne , jeg tror på som alle andre forretning såsom håndværker , rengøring mv. findes folk der misbruger et system og der er MLM dog meget mindre end andre brancher i hvert fald hvad jeg kan forstå på jer så meget forsvars mur kommer op tit

jeg giver jer helt ret jeres branche er sikkert den bedste og dette er her er nogle meget enkel stående tilfælde  ,hvor nogle MLM misbruger folks tillid til møderne 

Jeg forstår ikke helt dit svar... I første omgang handler det om hvordan Brian tolker det som lukket for debat, det har jo ikke noget med MLM at gøre men om at debat uden viden om emnet ikke vil blive besvaret.
Jeg taler ikke om møder...trådstarter har ikke været til et møde så vidt jeg kan læse...

Kort sagt siger jeg at MLM er ikke et pyramidespil det er facts. Og debat uden viden er nytteløst, det kunne have været hvilket som helst emne.

Men du har ret i at der findes folk der misbruger tillid m.m. Men det handler mit ndlæg bare ikke m ;)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:44 | Låst

Martin Slot:
Mikael christiansen:

Jeg forstår ikke helt dit svar... I første omgang handler det om hvordan Brian tolker det som lukket for debat, det har jo ikke noget med MLM at gøre men om at debat uden viden om emnet ikke vil blive besvaret.
Jeg taler ikke om møder...trådstarter har ikke været til et møde så vidt jeg kan læse...

Kort sagt siger jeg at MLM er ikke et pyramidespil det er facts. Og debat uden viden er nytteløst, det kunne have været hvilket som helst emne.

Men du har ret i at der findes folk der misbruger tillid m.m. Men det handler mit ndlæg bare ikke m ;)

Jeg tror på tråd starter historie er sand og der er nogle der misbruger MLM , du mener åbenbart andet , da vi debattere jo tråd starter historie, derved er det ikke dine oplevelser vi debattere 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:46 | Låst

DJB:

Hej allesammen,

Ja.. jeg var på arbejde tidligere i dag da jeg fik 4 opkald fra en kammerat, nåede dog ikke at besvare nogle af dem, hvorefter han sender mig en besked om noget HELT fantastisk jeg simpelthen bare skal høre om.

Jeg kommer hjem fra arbejde og giver ham et kald. Han begynder derefter at prædike og tale løs om dette vidunderprodukt der netop er ankommet til Island hvor det er en kæmpe succes (han er selv fra Island originalt, hans far bor der stadig). Hans far er ligeledes distributør af produktet deroppe eftersom han er meget indvolveret i sportsbranchen på Island, og det var ham der med det samme fik min kammerat med på vognen, og han vil nu tage det til Danmark.

Det handler om produktet/franchise'et kaldet LifeWave.. Tilsyneladende, så handler det om at de laver disse plastre som kan anvendes til forskellige symptomer på ens krop; alt lige fra forhøjet energi til behandling af ømme muskler osv.. han begyndte at plabre løs om, hvordan de fik en dårlig gående dreng til at gå bedre, efter 10 minutter (hvilket efter sigende skulle være opvist til et "medlemsmøde" på Island)... osv, osv.. og han blev ved med at plabre og presse mig på til at joine det, som et led i hans kæde - ergo, ren pyramide struktur. Det var så nemt at høre på min kammerat, at han var blevet godt hjernevasket allerede, og jeg synes simpelthen at det er så ULÆKKERT!

Jeg var selv indvolveret i et firma med en pyramide struktur tilbage i tiden, og hjælp hvor blev jeg dog hjernevasket og fik spildt mange kræfter og tid på det - og det er også derfor, at jeg fik store røde, blinkende alarmlamper for øjnene da min kammerat begyndte at snakke løs i røret. Jeg kunne med det samme genkende den "hjernevaskede passion" som lå i hans stemme.

Er der nogle der har hørt om dette produkt før, og evt. kender andre folk der er så (uheldige?), at være indolveret? For mig lyder det som det velkendte Aloe Vera - Forever Living Products pyramide-scheme ting som startede for et par år tilbage, eller som det udbredte ACN telefonselskab som også er "struktureret" som et pyramidespil. Eller er det bare mig?

Som sagt - LifeWave, tjek evt. www.lifewave.com

Det er tråd starter vi debattere altså dette her indlæg 

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 01:04 | Låst

Brian - jeg vil ikke diskutere hvorvidt MLM er pyramidespil, fordi det svarer til vi skal diskutere hvorvidt Jorden er flad. Der er ingen pointe - alle vidende mennesker ved kloden er rund og at MLM ikke er pyramidespil.

Uvidende personer der hævder det modsatte, vil/kan jeg ikke bruge min tid på mere. Se mine 100 andre indlæg herom på Amino!

Mit indlæg afspejler min holdning om, at vrøvl og usaglige påstande ikke skal stå uimodsagt. Jeg er sikker på at majoriteten af Aminos læsere selv er i stand til at drage deres egne konklusioner.

MVM

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:15 | Låst

MVM:

Brian - jeg vil ikke diskutere hvorvidt MLM er pyramidespil, fordi det svarer til vi skal diskutere hvorvidt Jorden er flad. Der er ingen pointe - alle vidende mennesker ved kloden er rund og at MLM ikke er pyramidespil.

Uvidende personer der hævder det modsatte, vil/kan jeg ikke bruge min tid på mere. Se mine 100 andre indlæg herom på Amino!

Mit indlæg afspejler min holdning om, at vrøvl og usaglige påstande ikke skal stå uimodsagt. Jeg er sikker på at majoriteten af Aminos læsere selv er i stand til at drage deres egne konklusioner.

MVM

vi debattere jo tråd starter oplevelser og ikke hvordan du driver MLM , jeg synes det er forkerte måde det er forgået til det møde , men som du nærmeste siger er historien ikke sand 

jeg ved godt sådan er du ikke og jeg ved da godt jeres branche er den meste ærlige branche så de oplevelser der beskrives er sikkert meget spjældene tilfælde 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:48 | Låst

MVM:

MLM/NWM omtales stadig flere steder som det 21. århundredes forretningsmodel, bl.a. af Fortune Magazine, Robert Kiyosaki, Donald Trump, Warren Buffet og Richard Branson, heraf har tre ud af de fire involveret sig i denne forretningsmodel, der også er rost af Bill Clinton.

Fordi disse 4 personer mener, at noget bliver det 21. århundredes forretningsmodel, så er det langt fra sikkert...

Og med til historien høre vel også, at de 3 herre har investeret i firmaet, dvs de skal ik skaffe nye sælgere, men de tjener på det overskud firmaerne skaber... 

Og så har de 4 herre et navn, som ene og alene kan flytte noget. Og det har især to af dem flere gange udnyttet til egen økonomiske fordel på bekostning af nogle andre, som bare fulgte dem...

Så uden at starte en diskussion, så må der kunne fremlægges bedre argumenter, end 3 herre som er kendt som pengemaskiner, og en sidste som en investor der handler med hjertet...

Side 6 ud af 8 (80 indlæg)